Gnagare i Bajenhöjden skrev:
[bild]
Håller verkligen spacklet mellan stommarna? Känns som ett praktexempel på sådant som borde spricka
 
AndersMalmgren skrev:
Håller verkligen spacklet mellan stommarna? Känns som ett praktexempel på sådant som borde spricka
Är inte vanligt spackel utan elastisk akrylatfog, dessutom var jag extra noga med att skruva ihop stommarna med varandra ordentligt. Hittills inte tillstymmelse till spricka iaf (ta i trä).
 
Jo förvisso, men känns ändå som det blir lite rörelse i just skåpsstommar, men kanske är så lite att fogen kan ta upp det. Men plastfärg är ju inte heller hur elastisk som helst. Men kul att höra att det håller, jag funderade ett tag på att måla mina stommar med. Men man måste lysa med ficklampa mellan luckorna för att se att det vita inte matchar med luckfronten. :D
 
Ja det var ett jävla jobb att måla stommarna så jag skulle aldrig rekommendera någon att göra det i onödan. men i mitt kök hade jag flera öppna gavlar samtidigt som täckskivor sabbar funkiskänslan. Då var jag tvungen att handmåla för att det skulle se bra ut.
 
  • Gilla
Mary-Anne
  • Laddar…
Jag har funderat på det där, IKEA har ju vissa luckor med mörka färger, kan ju inte se bra ut
 
Anj skrev:
Åh vad tråkigt! Jag trodde jag skulle hinna in med mitt bidrag! Trodde sluttiden var idag!
Men jag Kan väl lägga upp en bild iaf även om det blir utom tävlan? ��
Den upphöjda diskmaskinen anser jag vara vår bästa köksdetalj.
[bild]
Om jag hade plats för det skulle jag inte tveka en sekund. Har haft det tidigare och det slår den annars så vanliga upphöjda ugnen med hästlängder!
 
AndersMalmgren skrev:
Jag har funderat på det där, IKEA har ju vissa luckor med mörka färger, kan ju inte se bra ut
De har ju också mörka stommar..
 
falkn skrev:
De har ju också mörka stommar..
Aha, hade jag missat :)
 
thomasx skrev:
Kan ni inte avslöja vilka era respektive tre favoriter är, det vore intressant tycker jag då det finns många fina och finurliga lösningar bland bidragen :)
Jag ska säga att det är ett ganska traumatiskt uppdrag att välja ut tre bland alla de här bidragen, som alla är bra på sitt sätt, och ingen i juryn är sugen på att visa sitt val publikt.
 
Vem vann?
 
Ruttenrot skrev:
Vem vann?
Se inlägg #57
 
viktorj skrev:
Se inlägg #57
Tack!

Kul att han vann. jag gillade det han tillverkat. Hög finish, verkar det.
Skulle kunna tänka mig att köpa av tillverkaren men jag har ju redan ett stort "rivjärn" (på två ben), he,he.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.