Det kommer utan olja. Så man får själv välja vilken man vill ha i :)
Vad för olja rekommenderar du?
 
Står i kassan på jula nu, de sa att det ä transportolja i å att man ska frakta den plant...
 
Raskus skrev:
Ingen aning om det är bra grejor eller inte, men rabatten var det inget fel på i alla fall.
Verktygsvägg Startset Raaco 1.

[länk]
Ordinarie pris på Swedol är 80:- till:

http://www.swedol.se/verktygsvagg-startset.html
 
corre skrev:
Ta någon standardolja och byta regelbundet. typ vart annat år eller 20h drifttimme.
[länk]
jag kommer köra på helsyntet från biltema
http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Ol...etisk/Helsyntetisk-motorolja-5W40-2000022954/

detta kör jag på i alla mina småmaskiner.. typ snöslunga, gräsklippare osv.
det blir enklast att bara hålla reda på 1 sorts till dessa små maskiner.

troligen är det väl kallt när elverket ska användas, så en olja som är lättflytande vid låga temperaturer kan va bra...
 
Bra plan! Medemåttig olja antagligen, men hellre det och genomförda byten än att köpa dyrt inte byta utan bara hälla på ;)


Har du provkört?
 
troligen helt okej olja på biltema.
En fördel är att jag brukar byta olja i en släktings lilla bil... blir nästan en liter över varje gång och det är denna olja ;)

jag har inte provkört elverket ännu... det vart snöslungan hela kvällen efter att ha fått dit nya remmar!
 
corre skrev:
Det är nog helt OK till de arbetena, men att köra sågar, elmaskiner eller liknade kan bli tungt.

Kör ni elektronik så ha gärna en bygglampa inkopplad, eller likande bakgrundslast på ett par hundra watt så hjälper det till att stabilisera spänningen och släta ut transienter.

Tips är att köra elverket mot en värmefläkt 2-3h, och byta olja till en bra.
Samt att altid köra det på alkylatbensin.
varför alltid köra på alkylat?
 
Denna tråd handlar om verktyg till bra pris.

Woody huddinge har en liten vinterrea bland verktygen. Lite handskar (norpade just ett par goretex hestra job med 40% rabatt), ett gta600 för 300 spänn, något makita-stativ med bra rabatt. Inte jättemycket prylar, men bra rätt ok rabatter på de prylar som låg där.
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
Manualen säger väl 15w40 olja?
Å andra sidan är det ju ingen högprestandamotor så det fungerar säkert utmärkt att avvika. Jag har kort ett liknande (flera) aggregat under många år, 1-3 ggr per år på 95 oktanig bensin och billigaste oljan på macken utan några problem. Enda gången vi hade problem var med en generator dör det stod diesel överallt. Den fick vi inte igång, men anade problemet när vi hittade ett tändstift...
 
camaro1969 skrev:
varför alltid köra på alkylat?
Den är lagringsstabil.
 
magda136 skrev:
Halv-OT - icahemma.se säljer Apple tv 4 för 1.499 för tillfället.
Och med rabattkoden "januari10" så får man en apple tv4 för 1350 just nu...
 
Nu har jag städat lite i den här tråden. Var snälla och håll er till ämnet och diskutera detaljer om de produkter som tipsas om här i en egen tråd. Att länka till den nya diskussionen är OK. /Mod.
 
  • Gilla
trojlee och 4 till
  • Laddar…
På k-rauta i Växjö fanns idag en bosch sänksågsskena 1400mm för 300. Den hade dock fått en liten smäll på ena hörnet, men borde gå att få bra rätt enkelt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.