S
Skottat trottoaren.
Fått vattenräkningen. Haft 59 kubik som årsförbrukning och fått 42 kubik krediterade från beräknade förbrukningen.

Vi är två vuxna och ett småbarn och innan bodde det en ensam tant här. Vi måste vara äckliga. :x
 
  • Gilla
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
D09
sinuslinus skrev:
Skottat trottoaren.
Fått vattenräkningen. Haft 59 kubik som årsförbrukning och fått 42 kubik krediterade från beräknade förbrukningen.

Vi är två vuxna och ett småbarn och innan bodde det en ensam tant här. Vi måste vara äckliga. :x
Börjar förstå varför tanter har skrynklig hud 😳
 
D09
Försökt få igång traktorn för att få in den i garaget

Fick den till att starta.. Dör efter 10 sek och så håller det på.

Drar man man på gasen så låser det inte som att den går rent.

På tomgång hörs inget konstigt i mina öron

1 av tändstiften som verkar "blöt"

Gav upp till slut för att återuppta städningen inne i huset 👍
 
Skottat snö! Tur den är fluffig... Just nu funderar man på varför vi köpte ett hus med 100 meter uppfartsväg och en stor gårdsplan till det? Utöver det har sambon pysslat på och lagt golv medans jag har målat tak och skrapat rent ett trappsteg från färg och mattlim.
 
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Strömavbrott??
Jag har prövat jordfelsbrytaren några gånger de senaste veckorna. Man bli så förvånad när den slår ut även fast säkringen är av ;)
 
  • Gilla
tommib
  • Laddar…
Idag har jag bytt 5 vägguttag och ett telejack. Nu börjar brytarserien passa ihop
 
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
Jag har märkt var mitt hus inte är tätt. Det blåser tamejfasen rakt in genom 2 fönster och ett förråd i kattvinden som visserligen är isolerat blåder det som fasiken.

Blir till att försöka täta förrådet och en beställning av 2 fönster, dom är gamla 2 glas i trä:)
 
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
Vart och köpt en Trygghetsvakten vind i Sthlm. Kul väder att kör i.

Med vänlig hälsning, fremax
 
S
holmberg87 skrev:
Blir till att försöka täta förrådet och en beställning av 2 fönster, dom är gamla 2 glas i trä:)
Är kittet dåligt? Om du kittar om och målar så blir det nog bättre. Kanske är drevningen runt karmen också?
 
Reparerat diskmaskinen och pelletsbrännaren.... :)
 
sinuslinus skrev:
Är kittet dåligt? Om du kittar om och målar så blir det nog bättre. Kanske är drevningen runt karmen också?
Kittet är bra, men tätningslisten är nog alldeles för gammal och torr och drevningen är förmodligen dålig. Sånt jag tänkte göra i somras men som jag tänkte, "det där tar jag sen" :)
 
Y
  • Kört två vändor med kärra fylld med skräpsäckar till återvinningen.
  • Städat tvättstugan.
  • skruvatihop bergvärmepumpen
  • Sopat garagegolvet samt snyggat till lite med verktygen.
  • Polerat kökskaklet och annat rostfritt i köket.
  • Satt upp en drapperistång och drapperi för dölja ofärdig trappa till andra våning.
  • Monterat några fler hyllskivor i bokhyllorna och snyggat till hur böckerna står.
  • Gömtundan ett gäng pärmar.
  • städat undan bildelar.


Ja, en tjej kommer nog på besök om några dagar. ;)
 
  • Gilla
AndersPS och 10 till
  • Laddar…
Hon blir nog impad av ordningen i garaget ;)
 
  • Gilla
AndersPS och 5 till
  • Laddar…
Y
Jumos skrev:
Hon blir nog impad av ordningen i garaget ;)
Hon blev nyfiken på tvättstugan, andra sidan dörren är garaget och där var 20tal sopsäckar och kartonger som störde storhetsintrycket som är viktigt för oss män. ;)
 
  • Gilla
D09 och 2 till
  • Laddar…
D09
Yrrol skrev:




  • Ja, en tjej kommer nog på besök om några dagar. ;)


  • Nu snackar vi 😄😄😄👍👍👍👍👍
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.