Snigla skrev:
Sjukstuga här, men vi har med gemensamma krafter.. lyckats fästa två lådfronter på skenor (diskmaskinsfront) och insett att vissa delar från det att vi köpte diskmaskinen är borta.. och de ska tydligen användas nu när den ska fästas :(
Otroligt dumt att tappa saker man behöver, i vårat hus tappar vi aldrig bort saker som behövs, vi vet inte alltid bara var de ligger!:surprised:
 
  • Gilla
AndersPS och 2 till
  • Laddar…
Jo, glömde bort en sak, jag sitter och planerar inför vad jag bör göra med huset, planering är viktigt.
Sedan att Husfrun inte tycker att planeringen är lika viktig som jag kan väl inte vara mitt problem!
Så jag tänker på att göra något i alla fall, det kanske kan räknas.
 
P-plats skrev:
Bilden är allt tagen några timmar senare för jag var ju "tvungen" att gå ut och måla igen... :surprised:
Det bultar i pannan men känns bättre med era krya på dig hälsningar! (y)
Aha, jag börjar förstå vad som hände. Det gjorde förstås ont som fan :p

Hej alla ByggaHusare: Skall vi starta lite crowdfunding till en hjälm åt P-Plats?
 
  • Gilla
Anna_H och 4 till
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Aha, jag börjar förstå vad som hände. Det gjorde förstås ont som fan :p

Hej alla ByggaHusare: Skall vi starta lite crowdfunding till en hjälm åt P-Plats?
Räcker med ett bågfilsblad och en spark i röven så jag kommer mig ut och kapar an järnen till nya porten som sticker ner... :rolleyes:
 
P-plats skrev:
Räcker med ett bågfilsblad och en spark i röven så jag kommer mig ut och kapar an järnen till nya porten som sticker ner... :rolleyes:
Sticksåg med bågfilsblad (eller för den delen vanligt blad för trä-AL) så är det gjort i en kick!
 
P-plats skrev:
Räcker med ett bågfilsblad och en spark i röven så jag kommer mig ut och kapar an järnen till nya porten som sticker ner... :rolleyes:
.. och en rulle bubbelplast? :rollekes: :D
 
D09
Försökt få igång traktorn men icke..

Gjorde rent tändstiften men icke..

trodde sen att bränslerören hade isat igen..

Visade sig vara slut på soppa :/

Tankade på lite men icke.. Den ska få sig lite omvårdnad.. Sen kommer den nog..

Behöver bara byta ratt 😳

Nu har jag gjort en " tillfällig icke godkänd för att åka i backen lösning till ratt " men duger till parkering och runt på tomten

Tur i oturen så dök grannen upp med sin ATV och fixade plogningen 😄👍😄

Däremot så har jag bevisat att jag är bättre på att kasta snöboll än ungarna..

Vet inte hur dom tänkte men att först provocera, bråka m.m och sen utmana mig på snöbollskrig 😈😎😇
 
  • Gilla
Pagno och 2 till
  • Laddar…
Idag har jag kapat bort järnen jag slog huvudet i igår... :)

20160110_115023.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 11 till
  • Laddar…
Du borde nog ta bort sågen också, annars slår du säkert huvudet i den.......
 
  • Gilla
Appendix och 6 till
  • Laddar…
MathiasS skrev:
Du borde nog ta bort sågen också, annars slår du säkert huvudet i den.......
Eller sätt dit en fläkt, då blir man ju blåst i huvudet......
Oj, det var lågt, men inte lika lågt som dina järn satt...:banghead:
Nästan så att smiley´n var på min sida också.... Bra att du klarade dig, antar att det blev en del barnförbjudna ord....
 
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
Räknas det att ha letat i två timmar efter lampskärmarna som ska tillbaka upp efter julstjärnorna?
Sedan blev det mest snöskottning.
 
Har fort med golvet. Börjat lägga flis..... 2sidor kvar:)
 
Fixat färdigt listerna i fyra rum...alla med snedtak. Ska gå lös med latexfogen sen...

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sedan smygstartade jag golvvärmen i källaren trots att man egentligen ska vänta en vecka efter fogning...men det var så jävla kallt i köket ovanför eftersom jag inte isolerat bjälklaget ännu.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Högen till vänster är spån som huset mer än gärna delar med sig av.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
För första gången vinter - skottat snö!
(ok, jag skottade lite före slalomåkningen i Romme, sen när vi kom hem skottade sambon och barnen resten efter medans jag såg damernas målgång i Tour de Ski.. :surprised: )

Men jag ser fram emot mer både snöskottning, slalom och egen längdskidåkning. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.