Det skiljer nog inte så mycket rent prismässigt mellan en takskjutport eller en vikport på höjder över 3 meter, men takskjutarna brukar ju vara betydligt billigare när dom är under tre meter. Menar bara att du inte ska bli förvånad när dom plötsligt begär så sjukt mycket mer, även om det inte är mycket värre än för vikportarna.

Jag håller med, vikportar är väldigt snygga. Dock är det generellt sämre tätning, och dom är lite jobbigare att använda. I ett garage som du öppnar nån gång i veckan så har det kanske inte så stor betydelse, men i ett vardagsgarage skulle jag alla gånger ha valt en takskjutport (pga den billiga motorn dvs).
 
Nog behöver man nått i golvet på en vikport, i alla fall om golvet är slätt så behövs mittenstyrningen, sen behövs nått för spanjoletterna, antingen hål i golvet, eller ett beslag som tex Prido har.
 
  • Gilla
oas
  • Laddar…
Jo, det stämmer. Beslagen ska skruvas, men funkar säkert att limma med något superdunderlim också, om man inte vill borra i golvet. Jag tolkade frågan mer som om det behövs nån särskild tröskel eller infästning för ram etc. Men visst, det är ju en fördel för takskjutportarna, det blir helt slätt på golvet under porten.
 
fått pris på 2 st 3x3,5 metersportar, 80mm tjocka med u värde 0,54, känns ju bra?
det är takskjutportar från krokom, och priset landade på 52000:- dyrt?
 
Dyrt?? Inte då, bara att slå till...

//AA
 
saiter skrev:
Dyrt?? Inte då, bara att slå till...

//AA
jobbar du hos dem? :D näärå..

men säljaren surrade massa om att jag skulle få en bra rabatt om de fick lång leveranstid på sig, jaa priset är viktigare än vilken månad de kommer tyckte jag.
så fick jag 5% rabatt... en BRA rabatt tycker jag är ungefär 20-30%... rabatt ungefär 10% mindre än så kvittar det..

jaja det är bara en offert, och den är ju fortfarande förhandlingsbar :)
 
Redigerat:
  • Gilla
saiter
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.