A
Nej jag är också skeptisk men den håller samma temperatur nu när det är lite drygt 18 minusgrader som i förmiddags när det var -13C, innan jag isolerade.
Så nåt har ju hänt samtidigt som jag isolerade den där biten.

Har funderat på om termometern blir lurad på nåt sätt, men det blev samma resultat med digital tempmätare med klämma runt röret så jag vet inte vad jag ska tro.
 
Redigerat:
D09
Hackat is i backen 😳😳😳
 
Mikael_L
D09 skrev:
Hackat is i backen ������
Står cementgrisarna på plats då - och vaktar mot stupet? ... :)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Mikael_L skrev:
Står cementgrisarna på plats då - och vaktar mot stupet? ... :)
Ha ha ha

Nä 😂😂😂😂

Men de utgör ett bra stridsvagnshinder på parkeringen 😇

Har varit i lite otakt sista tiden 😁😁😁
 
eppeee skrev:
Vad har du silvertejpat fast på väggen? Ser ut som bakvända kakelplattor?
Helt korrekt.
Det är spikskydd för att inte råka göra ett misstag i framtiden.
Det var en hemmafix lösning men den funkar :) Har gjort samma vid avlopp/ventilationsrör från undervåningen :)
 
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Konstaterat att det är kallt ute. Skulle sota pannan men den bara gick och gick och gick, 19,6 timmar eldade den på närmare bestämt. Kan vara läge att höja effekten från sommarläge (9kw).

image.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag fick iaf sota till slut (lilla dippen på rökgasen till höger).
 
  • Gilla
AndersPS och 3 till
  • Laddar…
Körde vidare med mina luftspalter. Det tar en stund då folk fyller år och vill ha matlagningshjälp till festerna. Men idag fick gjort lite.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
scim skrev:
Konstaterat att det är kallt ute. Skulle sota pannan men den bara gick och gick och gick, 19,6 timmar eldade den på närmare bestämt. Kan vara läge att höja effekten från sommarläge (9kw).

[bild]

Jag fick iaf sota till slut (lilla dippen på rökgasen till höger).
Vad loggar du med?
 
Cicaro skrev:
Vad loggar du med?
Har ett 1-wire nät som jag loggar med en Raspberry Pi med OWFS. De vanliga temperaturerna mäts med ds18b20 och rökgasen med ett typ k termoelement.
 
Satt fart på ett element i garaget som inte fungerat sen jag köpte kåken. Hopkärvad ventil, WD40 är bra skit ibland.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
scim skrev:
Konstaterat att det är kallt ute. Skulle sota pannan men den bara gick och gick och gick, 19,6 timmar eldade den på närmare bestämt. Kan vara läge att höja effekten från sommarläge (9kw).
Jag fick iaf sota till slut (lilla dippen på rökgasen till höger).
Jag dunkar på med 16kW året om! :)
 
Jag har lagt hela dagen på att lägga fris i köket. Totalt 3 bitar på plats. Det tar helt obegripligt lång tid (mer än vanligt).
 
Idag har jag börjat på att fixa spottar i bastun. Man får vara försiktig när man borrar då vatten/avlopp och elrör ligger i taket till badrummet ovanför. Men det löste sig och blir nog klart imorgon :)
 
S
Du har väl redan provat på att göra hål i rör i bjälklaget. :D
 
S
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Satt tillbaka panelen som jag snittade upp förut för att förbereda för trappbelysning.
Och sågat bort trappräcket.
Måttat alla lister så jag kan tillverka dem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.