4 380 612 läst · 32 155 svar
4381k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Klinkrade bastun samt det som var kvar i resten av relaxen. Fogning imorrn sedan har jag ett rum att hänga tvätt i igen 😊
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Ja det är ju som när man tapetserar, ser förjäkligt ut med en massa bubblor till en början men nästa dag är det helt ok ändå!holmberg87 skrev:
Det röret fick jag av en ventilationare på jobbet. Det går att beställa på internetbutikerna men frakten är ganska hög. Enklast är nog att ringa till ett ventilationsföretag och köpa det av dem . Röret på bilden är 250mm..
Målat dörr/lister/fönsterbrädor, tapetserat färdigt rum nummer tre, lackat golvet i rum nummer två två varv, rivit alla lister och all tapet i hall nummer ett och slitit bort den 30 år gamla mossgröna heltäckningsmattan ur furutrappen;
Logga in
Skapa konto
Spontanköpte rörisolering från Biltema härom veckan och monterade det idag på rören i pannrummet, det är mindre än 2 meter nakna rör till/från elementen så jag trodde inte att det skulle göra nån skillnad egentligen.
Så fel jag hade! Framledningstemperaturen sjönk 8 grader vid samma inomhus- och utetemp, det är ju helt bisarrt mycket, tänk om jag hade satt på nåt som verkligen isolerar bra :wow:
Isolerade tappvamvattenröret också, så kanske sambon får varmvatten ett par sekunder extra i duschen.
Så fel jag hade! Framledningstemperaturen sjönk 8 grader vid samma inomhus- och utetemp, det är ju helt bisarrt mycket, tänk om jag hade satt på nåt som verkligen isolerar bra :wow:
Isolerade tappvamvattenröret också, så kanske sambon får varmvatten ett par sekunder extra i duschen.
Att framledningen sänks med 8 grader för att isolera 2m rör är inte troligt.Vasara skrev:Spontanköpte rörisolering från Biltema härom veckan och monterade det idag på rören i pannrummet, det är mindre än 2 meter nakna rör till/från elementen så jag trodde inte att det skulle göra nån skillnad egentligen.