Klinkrade bastun samt det som var kvar i resten av relaxen. Fogning imorrn sedan har jag ett rum att hänga tvätt i igen 😊

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Hemmakatten och 7 till
  • Laddar…
A
holmberg87 skrev:
Låter som ett väldigt bra sätt! Ser nu när det torkat att det kanske inte blev helt galet ändå.
Oftast blir jag lite orolig när jag målat för det ser flammigt ut på något vis, men det brukar lägga sig:)

Ska kolla imorgon i dagsljus hur det egentligen ser ut
Ja det är ju som när man tapetserar, ser förjäkligt ut med en massa bubblor till en början men nästa dag är det helt ok ändå!
 
Idag har jag monterat tvättnedkastet :)

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Crebel och 6 till
  • Laddar…
Var köper man så stora rör? Har kikat lite här och var men hittar bara betydligt mindre.
 
Ligger fullt av dom i containern på ett bygge där jag jobbar i veckan! :)
 
Det röret fick jag av en ventilationare på jobbet. Det går att beställa på internetbutikerna men frakten är ganska hög. Enklast är nog att ringa till ett ventilationsföretag och köpa det av dem :). Röret på bilden är 250mm..
 
Målat dörr/lister/fönsterbrädor, tapetserat färdigt rum nummer tre, lackat golvet i rum nummer två två varv, rivit alla lister och all tapet i hall nummer ett och slitit bort den 30 år gamla mossgröna heltäckningsmattan ur furutrappen;
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
sinuslinus
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
Idag har jag monterat tvättnedkastet :)

[bild]

[bild]
Snyggt, vad är det för tejp du fäst det med ;)
 
Siga-Wigluv ;). Det var mest för att det inte ska damma nere i tvättstugan :). Den tejpen hade lätt klarat hålla röret på plats, men det sitter med patentband i badrummet :)
 
  • Gilla
riob
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
Idag har jag monterat tvättnedkastet :)

[bild]

[bild]
Vad har du silvertejpat fast på väggen? Ser ut som bakvända kakelplattor?
 
A
Spontanköpte rörisolering från Biltema härom veckan och monterade det idag på rören i pannrummet, det är mindre än 2 meter nakna rör till/från elementen så jag trodde inte att det skulle göra nån skillnad egentligen.
Så fel jag hade! Framledningstemperaturen sjönk 8 grader vid samma inomhus- och utetemp, det är ju helt bisarrt mycket, tänk om jag hade satt på nåt som verkligen isolerar bra :wow:

Isolerade tappvamvattenröret också, så kanske sambon får varmvatten ett par sekunder extra i duschen.
 
  • Gilla
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
S
Duschar du kallt? :p
 
Mikael_L
Måste ha blivit mycket kallare i pannrummet då ...?
 
A
Nja, jag duschar kallare och snabbare än hon så jag har aldrig problem med varmvattnet :D

Jepp, pannrummet är ju kallare nu, vilket är en nackdel eftersom jag brukar torka arbetskläder där...
 
Vasara skrev:
Spontanköpte rörisolering från Biltema härom veckan och monterade det idag på rören i pannrummet, det är mindre än 2 meter nakna rör till/från elementen så jag trodde inte att det skulle göra nån skillnad egentligen.
Så fel jag hade! Framledningstemperaturen sjönk 8 grader vid samma inomhus- och utetemp, det är ju helt bisarrt mycket, tänk om jag hade satt på nåt som verkligen isolerar bra :wow:

Isolerade tappvamvattenröret också, så kanske sambon får varmvatten ett par sekunder extra i duschen.
Att framledningen sänks med 8 grader för att isolera 2m rör är inte troligt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.