B
thomasx skrev:
Jag tänkte investera i en Android platta för att ha på vägen och köra imperihome mot min Vera Edge, samt även väder via wunderweather och kanske något mer i samband med hemautomation.

Har ni några tips p lämpliga plattor eller om det är några särskilda man ska undvika?
Skulle välja en med lite högre upplösning än det som är i de billigaste plattorna, prestandan lär inte vara så kritisk för att kör ImperiHome.
 
Ja, det där med upplösning var nog en god tanke.

Så då är frågan, kan man nöja sig med upplösning på 1024x768 på en 8" platta, eller vilken upplösning bör man upp till som minst.

Jag är egentligen en sucker för hög upplösning, men hade inte tänk lägga ut tusentals kronor på denna plattan.
 
Åsså slog mig då plötsligt tanken, att det finns inte en chans i världen att någon i världen inte tänkt tanken att köra Android på en iPad.

Och mycket riktigt, redan 2010 började några rota i detta. Så nu börjar jag leta i hur det gått. Vem vet, kanske jag kan köra Android på min ipad mini, snacka om uppgradering liksom :)

Edit: Nehepp, verkar inte som det tog sig någe vidare, i alla fall inte förbi Ice cream sandwich och ipad 2. :(
 
Redigerat:
  • Gilla
jp200
  • Laddar…
Imperihome finns väl till ios med?
Jag har en ipad 2 på väggen, dock med fibaros app
 
dhanjel skrev:
Imperihome finns väl till ios med?
Jag har en ipad 2 på väggen, dock med fibaros app
Ja, jag kör på ipad nu, men den har begränsningar jämfört med Android. Vissa kanske kommer på ipad, vem vet, men vissa saker hänger på operativet. T.ex. kan man i ipad inte starta wunderstation från imperihome helt enkelt för att operativet inte listar appen för imperihome. Det var droppen som fick mig att välja android istället.

Sällan har jag sett en "ny" "revolutionerande" teknik-pryl, som går baklänges på så många grejer som ipad.
 
Aha OK, bra att veta! Tänkte köpa mig några Kina plattor och ha i ett par rum och köra imperihome på, men det ligger en bit in i framtiden
 
Jag är generellt mer positiv till det öppnare Android än iOS.
Upplösning är bra men för en platta för styrpanel så tror jag 1280 × 800 räcker bra; du skall väl inte kolla film på den ;)

Jag skaffade en Huawei http://www.icahemma.se/surfplatta-t1-16gb-huawei-p-35838-c-1846.aspx när ICA sålde dom billigt som dom brukar göra ibland. Jag tror man kan få till ett bra gränssnitt på denna även om jag gör själv än använder imperihome (som jag gör också delvis).

Nackdelen med mindre kända plattor är att de inte kommer få firmware uppgraderingar. Sen spelar det inte så stor roll :)
 
Ja, Ica har en Huawei 1200x800 8" för 999:-, den skulle kunna passa utmärkt.
 
trattalask
Inspirerad av denna tråd köpte jag mig en Asus zenpad 7 på netonnet igår. Om vi säger såhär, jag förstår varför den kostade 990kr, men den kommer nog att duga bra till att styra lite lampor och mina sonos. =)

Nästa projekt blir ram.

Länk till plattan: https://www.netonnet.se/art/dator/surfplatta/surfplatta/asus-zenpad-7/220032.8950/
 
Varför inte leta en beg. På blocket för runt 1000:- borde finnas en del tycker jag. Spännande tråd iaf.
 
Njae, tycker inte det finns så mycket intressant på Blocket för max en tusing. Det är ungefär motsvarande vad man får nytt för samma pris, känns det som.
 
JPA666 skrev:
[länk]

Köpt 2 sådana här till nya huset. Endast till 10/1
En beställd, tack för tipset 👍
 
En fråga till er som har installerat en padda: Har ni ställt in den så att den aldrig stänger av skärmen? Känns lite oproffsigt annars att alltid behöva "väcka" plattan för att göra något enkelt.
På iOS-prylar finns det ett sk kioskläge som gör det möjligt att låsa skärmen så att ingen kommer och trycker på hemknappen. Finns det ett sånt läge även på Android-prylar?
 
Jag kör med ständigt tänd skärm, vill kunna kasta en blick och se klockan och temperaturer utan att behöva gå fram och pilla. Androidplatta.
 
  • Gilla
DarrenB
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.