S
fgo skrev:
Och lite info om vad du gjorde där under.
Huset är från 1930 och trappan är spikad så det var rätt så brutal svikt i planstegen.
Stämpade upp sättstegen underfrån och skruvade fast dem. Slog i kilar och bröt av dem där det blev större springor i urtaget i vangstycket.
Ska man göra sånt här ska man göra det så här års för nu är det som torrast inomhus.

Efter att gått i trappen under kvällen så låter det lite grand men inte så det stör. Blir bättre till sommaren men får väl se hur det blir nästa vinter...



image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Crebel och 1 till
  • Laddar…
Igår:

Spikade luftspalter på en kattvind som ska inredas till garderober (och därmed isoleras, få ångspärr och göras 100% mustäta).

Samt byggde en dörr till den kattvinden där expansionskärl och murstock finns så att inte möss och kyla kan ta sig in i det blivande sovloftet.

Idag ska jag åka till Elfa av alla ställen för att köpa reservdelar till värmepannan.

Träligt att behöva göra något oplanerat som kostar pengar, men skönt att inte bara krypa runt på en kattvind under de semesterdagar som tagits ut runt jul/nyår
 
Igår: Tog ner staketet för vintern, det var verkligen i sista minuten för inatt kom snön.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Idag: Satte en dubbelbrytare på toan uppe så man slipper starta fläkten varje gång man går på toa. Frågan är varför man inte gjorde det för typ två år sedan.

Sedan satte jag upp en lampa vid nya parkeringen.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fremax och 2 till
  • Laddar…
Börjat montera badrumsinredning , IKEA för hela slanten. Ska se om man hittar en "hög" WC imorgon.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Med vänlig hälsning, fremax
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Idag har jag börjat måtta/såga ur för tvättnedkastet i badrummet.
Det passar bra i tvättstugan (pust) :)
 
Ramnemark skrev:
Idag har jag börjat måtta/såga ur för tvättnedkastet i badrummet.
Det passar bra i tvättstugan (pust) :)
Oh tvättnedkast är ju en av många drömmar man har! Avis... Hur många våningar kommer ni kasta tvätten, så att säga?
 
Mestadels igår: Gjort om sista elen på vinden från föregående klåpare.
Idag har jag monterat en frånluftsventil i köket men insåg att svärfar hämtat tillbaka sin popnittång så det blev inte färdiganslutet till frånluftskanalen. Resten av dagen ägnades åt att börja lägga tillbaka isoleringen.

Under dagen har gammelbilen fått stå i svärfars garage och tina, fanns knappt tillstymmelse till bromsar i morse.. Nu när den tinat visade det sig att bromsservot var 1/3 fullt med vatten.... :p Nu är det uppsuget och står och torkar ur under natten. Givetvis passade jag på att norpa med mig popnittången hem igen :D
 
stefancrs skrev:
Oh tvättnedkast är ju en av många drömmar man har! Avis... Hur många våningar kommer ni kasta tvätten, så att säga?
Bara en. Det blir ett 250mm ventilationsrör som används. Kommer bild imorgon om jag hinner få dit det :)

Jag har snott idén från lorents här på BH

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
A
Passat på att avfrosta frysen, nu när det varit lite kallare ute.

Började sy på ett draperi att ha för ytterdörren för att slippa drag. Men det kanske blir gardiner istället.
 
  • Gilla
sinuslinus
  • Laddar…
S
Oljat halva trappan.

Startat en projekttråd om huset på BH.
 
  • Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Börjat riva ur köket pga fuktskada.. :/

//J
 
KristinaRT
Skottat snö! Tack och lov pudersnö i stället förmden tunga sörjan som brukar falla här nere i söder :)
 
Målat innertaket i hallen och det ser inte särskillt bra ut.. Verkar bli flammigt, undrar om jag tog för lite färg eller helt enkelt är kass på att måla innertak.
Aldrig mer ett gipstak, jag tycker egentligen inte om gipsade innertak :)

Nu blir det att köpa mer färg och måla en gång till men först ska jag ut och köra en snösväng!
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
S
Mycket färg i rollern och inte rolla ut färgen för mycket. Doppa ofta. Och måla så att färgen inte hinner torka in för mycket.
 
sinuslinus skrev:
Mycket färg i rollern och inte rolla ut färgen för mycket. Doppa ofta. Och måla så att färgen inte hinner torka in för mycket.
Låter som ett väldigt bra sätt! Ser nu när det torkat att det kanske inte blev helt galet ändå.
Oftast blir jag lite orolig när jag målat för det ser flammigt ut på något vis, men det brukar lägga sig:)

Ska kolla imorgon i dagsljus hur det egentligen ser ut
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.