Jag funderar på att införskaffa mig en Zipabox med modul för att kunna hantera och styra system nexa då jag har en del sådana prylar i huset. Det jag är lite frågande kring är hur fungerar det med licenenser. Då jag tänkt använda det som inbrottslarm också så har jag läst mig till att jag måste ha pro licens för att få tillgång till alla funktioner. Men vad kostar det? Är det en engångsavgift eller en årlig avgift?
 
JaaQ.

Jag började med Zipabox strax före jul. Fick en kontaktorbrand i elcentralen och var tvungen att byta styrsystem.

Jag har samma fråga och har skrivit till dem på supporten men inte fått svar ännu. I denna tråd har jag fått svaret att alla som registrerar sig under BETA perioden ska få tillgång till allt. Zibaboxens programvara är fortfarande BETA versioner.

Men så fort jag försöker göra något extra så vill de att man köper tilläggsmodul. Återkommer om jag får ett svar på mina frågor. Mycket är oklart även efter att man gått in.
 
JaaQ.

Här kommer svaret:

All of our existing users (having the controller registered before the official release v.1.0) have free access to Premium networks, Rule creator Pro, Smart alarm Pro, Smart thermostat Pro and Unlimited number of devices. For more information regarding the products please see descriptions in our store, which you can open in your Zipato web dashboard.
 
HenFre

Tack för detta. Då ska allt ingå då och inga extra kostnader.
Konstigt att du inte kan lägga till något "extra" utan att få upp att du måste köpa tilläggsmodul.
 
power650 skrev:
Vad tror ni om nya ZipaTILE?
[länk]
Hallå eller! :wow: Försökte beställa direkt men det funkade inte. Vill ha den nuuuu. Skämt å sido så är det leverans tidigast i februari men helt klart intressant.Verkar som Zipato försöker få igång en webshop, någon som kommit in och beställt?
 
Jasse64 skrev:
Hallå eller! :wow: Försökte beställa direkt men det funkade inte. Vill ha den nuuuu. Skämt å sido så är det leverans tidigast i februari men helt klart intressant.Verkar som Zipato försöker få igång en webshop, någon som kommit in och beställt?
Jag kan beställa kommer till betalning..
Ziptale.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Så långt kom jag också efter 3 försök. När jag skulle trycka på knappen blev betaldelen grå och jag kom inte vidare. Har du gått hela vägen och beställt?
 
JaaQ skrev:
HenFre

Tack för detta. Då ska allt ingå då och inga extra kostnader.
Konstigt att du inte kan lägga till något "extra" utan att få upp att du måste köpa tilläggsmodul.
Var kanske en lite frustrerad överdrift. Det är, ur mitt tycke, dåligt redovisat vad som ingår och inte ingår. Jag hade köpt "Rule Creator Pro" utan att förstå att jag redan hade den. Att maila fungerade inte och när de fixat det så ville de ha betalt för att kunna maila variabler. Nu har jag fått tillbaka pengarna för det jag inte behövt köpa och köpt det som inte ingår så nu är vi sams! :)
I grunden fungerar det hyfsat bra. Men som "gammal" programmerare så blir jag lite förvånad då och då över brister som inte borde finnas i en modern produkt!
 
power650 skrev
Vad tror ni om nya ZipaTILE?
https://youtu.be/NFHE6MXvcW4


Nu fick jag igenom beställningen. Får se vad detta innebär men som det ser ut löser denna produkt rätt många av de delprojekt jag har i min lilla automationsvärld. Fungerar den bra kan man ju till och med sälja av Zipaboxen då den innehåller en egen gateway.
Spännande!
 
Undrar om man kan installera appar från playbutiken.
 
Någon som använder z-wave ute termometer? Modell mottages tacksamt:)!
 
MatforsLars skrev:
Någon som använder z-wave ute termometer? Modell mottages tacksamt:)!
Tror de flesta använder Oregon versionerna. Har inte sett nån ren Z-wave termometer.
 
MatforsLars skrev:
Någon som använder z-wave ute termometer? Modell mottages tacksamt:)!
Använder Aeon Labs Multisensor 5 (gen 5). Har också den tidigare modellen men här hade jag problem med för långt avstånd där jag ville ha den. IP44 klassade.
 
MatforsLars skrev:
Någon som använder z-wave ute termometer? Modell mottages tacksamt:)!
Använder: Aeotec DSB05-ZWEU Z-Wave Multisensor.

Använder den för ljusmätning och temperatur. Har fungerat bra såhär långt. Larmar lite mycket på rörelse kan jag tycka men har inte följt upp om det är katter och fåglar som är orsaken?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.