Kört skräp till ÅVC och fixat lite i badrummet. Annars en lugn dag :)
 
Spacklat första vändan i taket i hallen. Det närmar sig hehe.
Köpte också takfärg och lite latexfog
 
Fipplar just nu med luftspalterna på vinden.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Inte ett skit, men beställt nya fönster till hela källaren och skissat på tvättstugan! Alltid nått...
 
S
Slipade klart trappan igår och fått på röd hårdvaxolja på alla steg. Tror jag har lagt 30 timmar på rivning av matta, skrapning och slipning...

Också gjort en antiknarrbehandling underifrån. Verkar ha funkat.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 7 till
  • Laddar…
Satt upp mosaiken i hörnet i relaxen samt vid diskbänken i tvättstugan, blev helt ok med tanke på det något ojämna underlaget:

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sedan började jag tätskikta i bastun, men det gick åt helvete, lyckades kladda ihop brunnsmanschetten och allt var stängt...så det var bara att ge upp.
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rivit strukturtapet i rum nr tre ned hjälp av roller + vatten + spackelspade då det visat sig att tapetångaren vi lånat saknade kabel. Sedan målades fönsterkarm, dörrkarm, element, dörr, golvlister, taklister och fönsterbrädor. Dagen avslutades med att tapetsera en vägg i det nystrippade rummet.
 
Mikael_L
sinuslinus skrev:
Slipade klart trappan igår och fått på röd hårdvaxolja på alla steg.
[bild]
Så fin den blev! (y)
 
Vart och köpt lite innertak och sedan satt in ett par reglar i badrummet. Gjorde en hemmapul-lösning på spikskydd mot ventilationsrör och avloppsrör :)
 
sinuslinus skrev:
Slipade klart trappan igår och fått på röd hårdvaxolja på alla steg. Tror jag har lagt 30 timmar på rivning av matta, skrapning och slipning...

Också gjort en antiknarrbehandling underifrån. Verkar ha funkat.

[bild]
@sinuslinus
Kan man få se en bild på antiknarrbehandlingen?
 
  • Gilla
fgo
  • Laddar…
Äntligen börjat med stora källarrenoveringen - slipat källarvägg i pannrummet.
 
Fortsatt med renovering av källartrapp / nedre hall.

Slipat sista nu i dagarna och provat på att använda putsbruk.

Före slipning (satt klickgolv i trappen, limmat/spikat) :
received_10153854569479777.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter några timmars slipning:
20160103_223121.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och planat ut en avsats vid sidan av trappen (första gången jag använder putsbruk så får man väl va nöjd..) detta ska senare bli vitt.
20160103_141310.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Trappstegen ska betsas i gråaktig ton med svarta trappmattor. Resten blir nog vitt :)
 
Freddex skrev:
@sinuslinus
Kan man få se en bild på antiknarrbehandlingen?
Och lite info om vad du gjorde där under.
 
Nyfiken på resultatet sen :). Ska med ge mig på en trapprenovering och den ska med betsas grå :)
 
A
Fick äntligen ordning på värmesystemet, har alltid varit kallt i köket under de kallaste dagarna, det är det enda rummet med små panelradiatorer så jag har trott att det beror på dem. Så var det inte!
Vi har en automix shuntautomat och jag har sett att max framledningstemp har varit inställd på 50 grader och termometern efter cirkulationspumpen har aldrig visat mer än 35-40, helt ok alltså. Det var bara det att när jag igår mätte temperaturen på röret med en digital mätare så visade det sig att termometern på röret visar alldeles för lite!
Shunten har nått max och börjat blanda kallare vatten så det är inte konstigt att det inte blev tillräckligt varmt hur jag än vred på rumstermometern!
Ställde upp max till 60C och nu funkar värmen som den ska, jämn värme i hela huset efter lite finjustering. Ska mäta framledningstempen bättre om några dagar, just nu tror jag att den låg på 48C, rätt varmt men det är ett gammalt hus och vi har 20-21 grader inne så det är ok.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.