pär h skrev:
snyggt gjort och fina bilder teed.

Härlig produktplacering(y)
:D Tanken när jag tog bilden var inte produktplacera något utan snarare visa på att jag inte jobbade utan elverktyg, men att handverktyg var i focus före elverktyg...
Men när du säger det så förstår jag vad du menar.
 
pär h skrev:
snyggt gjort och fina bilder teed.

Härlig produktplacering(y)
Är det veritas, lie-nielsen, Stanley, Festool eller Narex du syftar på?
 
Justerat handbromsen på bilen och fått den godkänd. :)
 
  • Gilla
norrbottenssnickaren
  • Laddar…
Monterat festool stickisen i en gammal mft top. Absolut ingen ersättare för en bandsåg men det trodde nog ingen heller :))

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det stora problemet tyckte jag var hållandet av små detaljer, de vill gärna flyga åt skogen av rörelsen uppåt.

Att man sen inte ser bladet riktigt är också sisådär. Och ljudnivån. Osv ;)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Försökt få bort en gammal färg från källarväggen, som är putsad med kalkputs. Riktigt kämpigt med färgskrapa, ca 1h per m2. Provat med trekantslip men den blekte bara lite. Även provat med borrmaskin med ståltrådsslip, värmepistol och kemisk färgborttagning. Kan en vinkelslip funka? Isåfall kanske det är läge att skaffa en.
1451749038658905883595.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hjälp ett par vänner med att skära och bocka aluminiumplåt till en kåpa till deras skotersläp
 
  • Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
Plockade lite i gillestugan häromdagen inför stundande renovering och hittade delar till ett par LTS BOSSO-MuPPS högtalare. Lagom mellandagspyssel att svänga ihop dem, igår fick jag dit det sista fanéret och i morse första lagret hårdvaxolja. Ingen bild från idag, däremot såg det ut så här igår:

bossomupps1.jpg
 
Jimmu skrev:
[bild]
Hjälp ett par vänner med att skära och bocka aluminiumplåt till en kåpa till deras skotersläp
Oj inget dåligt plåtjobb. Ambitiöst.
 
phl skrev:
Plockade lite i gillestugan häromdagen inför stundande renovering och hittade delar till ett par LTS BOSSO-MuPPS högtalare. Lagom mellandagspyssel att svänga ihop dem, igår fick jag dit det sista fanéret och i morse första lagret hårdvaxolja. Ingen bild från idag, däremot såg det ut så här igår:

[bild]
Men tänkte också snickra ett par lådor i helg. Men Woody hade tyvärr stängt för inventering och Beijer renoverar för fullt och lakkapää vägrar jag bara ;) 10-12mm mdf blir mina i.

Har snarlika element från Peerless
 
Hammarfall skrev:
Försökt få bort en gammal färg från källarväggen, som är putsad med kalkputs. Riktigt kämpigt med färgskrapa, ca 1h per m2. Provat med trekantslip men den blekte bara lite. Även provat med borrmaskin med ståltrådsslip, värmepistol och kemisk färgborttagning. Kan en vinkelslip funka? Isåfall kanske det är läge att skaffa en.
[bild]
En vinkelslip med lamellskiva äter upp både färg och lite puts skulle jag gissa.
 
Finns det något bättre förslag? Provade nu att värma på ordentligt, blev lite lättare men väldigt tidskrävande. Kanske bäst att fortsätta så,att spackla om tar lika lång tid.
 
norrbottenssnickaren skrev:
Oj inget dåligt plåtjobb. Ambitiöst.
Tack! Jag tror det kan bli ganska bra faktiskt, men det gick åt lite plåt, släpet är 5x2,4 meter med en invändig höjd på 1,70 :) Nu har jag gjort min del av jobbet, så nu återstår bara en massa popnitande för dem, lovar att återkomma med en bild när det hela är färdigt!
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Började snickra lite lådinredning till kökslådorna i kåken. 7mm björkplywood. Enkelt med dados och rabbets blir det om man tar en bit scrap och gör ett positionsblock.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
vectrex och 1 till
  • Laddar…
Försökt dra ett ventilationsrör för att kunna ha en utsugsfläkt i pannrummet för de gånger det ryker in (gammal panna, då kan det bli så ibland). Det gick sådär...
 
Fyllde bilen full med sopor, för att sen konstatera att passerkortet till återvinningsstationen är borta :(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.