sätter du microlit på alla innerväggar? Är det för att du ska kunna måla dom?(gips?)
 
trojlee skrev:
sätter du microlit på alla innerväggar? Är det för att du ska kunna måla dom?(gips?)
Ja, alltid microlit! Det är för att minimera risken för sprickor i väggar och tak. Tycker även att det blir lite snyggare finish istället för att måla rakt på gipsen.
 
Första vändan färg är på.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Såja, det börjar likna nått nu :wow:

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lite socklar, lampor å möbler bara :)
 
Redigerat:
  • Gilla
corre och 7 till
  • Laddar…
Nära nu.. till julafton kanske sängplatsen kan invigas ;)
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
erik_n skrev:
Ja, alltid microlit! Det är för att minimera risken för sprickor i väggar och tak. Tycker även att det blir lite snyggare finish istället för att måla rakt på gipsen.
Microlit is the shit, sen en tunn spackling och slip ovanpå det så blir det kliniskt slätt :D
Gör en helt annan finish! (y)
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
Sjöolsa skrev:
Microlit is the shit, sen en tunn spackling och slip ovanpå det så blir det kliniskt slätt :D
Gör en helt annan finish! (y)
just så! (y)
 
  • Gilla
Sjöolsa
  • Laddar…
Satan vad jag brottas med min Zipabox just nu.... Inget vill funka som jag vill just nu :banghead:
 
Det går sakta men säkert framåt. Det är ju lite annat att stå i såhär i juletid :)

Vi insåg här i helgen att vi inte kommer få plats med spjälsängen i sovrummet.... Hmmm, knepigt då vi inte har något rum klart till lilltjejen. Så det blev till att köpa en ny spjälsäng, modell 100x50cm... så den kommer funka över vintern. Sen växer hon ur den. Det innebär kortfattat att jag köpt mig ett par månader att göra klart äldsta dotterns sovrum nere i källaren, flytta ner henne och flytta in lilleputt i hennes rum på övervåningen. Logistiken ni vet.... :x

Elen börjar komma på plats i sovrummet. Spottar är på plats och det är el i uttagen, nu saknas bara några armaturer innan allt kan färdigställas. Målsättning är bli nog att vara inflyttade där innan jul.

Sen blir nästa steg att få till inredning i garderoben. Sånna saker är ju inte superbilliga tyvärr, det lutar år att det blir ikeastommar.

Sen utöver detta sliter jag håret av mig för en så banal sak som att jag inte lyckas inkludera 1st clasohlsson fjärrbrytare i zipaboxen.
 
Ni har en fin klk i sovrummet.. innan ni inreder det fullt ut så kan den rymma en spjälsäng.. :) perfekta dörrar för det (stor öppning..)
 
  • Gilla
Sjöolsa
  • Laddar…
Varde ljus!

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
svalander och 1 till
  • Laddar…
Nu har det varit sådär stilla på byggfronten i några dagar igen...

Men, sovrummet står klart. Till och med socklarna är på plats :wow:

Det ända som saknas nu är säng och garderobsinredning! Julen har ju lämnat djupa spår i plånboken så inredningen får vänta några veckor... Däremot sängarna står i källaren, måste dock lura nån granne att komma över å hjälpa mig bära.

Återkommer med foton när allt är på plats, men först ska jag avklara årets sista arbetsdag!
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Gott Nytt År på er! (y)
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
Sträckläst ditt evighetsprojekt - heja dig !
Precis köpt hus, fått massor av inspiration! Vart ska jag börja? Kommer följa slaviskt nu, så sätt igång igen ;)
Lycka till :)
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
Axxor skrev:
Sträckläst ditt evighetsprojekt - heja dig !
Precis köpt hus, fått massor av inspiration! Vart ska jag börja? Kommer följa slaviskt nu, så sätt igång igen ;)
Lycka till :)
Vad kul att du hittat mitt projekt! Farten har som sagt trappats ned lite nu men projekten fortgår. Det är forttarande en ganska lång lista med saker som skall slutföras eller påbörjas. Just nu håller jag på att slutföra detta:

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lovar att bättra på min uppdateringsfrekvens!
 
  • Gilla
Xtruder och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.