MathiasS skrev:
Man kanske skulle komplettera med en liten fsn skena till och ett par tvingar...... Är det rätt kurs på dessa saker på bygghemma nu?
Jag jämförde lite priser och köpte sedan en fsn1100 + länk. Hittade inte billigare i Sverige. Tack för tipset!
 
Bra, tänkte skaffa en 1-metersskena som komplement till 1600-skenan.
 
Hmm kan bli en sista minuten order från nyårsfirandet.. :)
 
Någon som provat FSN WAN?
 
sune73 skrev:
Någon som provat FSN WAN?
Absolut. :)
Vad funderar du över?
 
FredrikR skrev:
Absolut. :)
Vad funderar du över?
Värd pengarna? HIttar ingen längd angiven på den?

Kan den ersätta tex en FSN 800, om man vill snåla och samtidigt få en funktion extra? :surprised:

Om man exempelvis har en FSN 1600 vilken skena bör man komplettera med när man vanligtvis bara sågar typ 2500 långa skivor?
 
Redigerat:
sune73 skrev:
Värd pengarna? HIttar ingen längd angiven på den?

Kan den ersätta tex en FSN 800, om man vill snåla och samtidigt få en funktion extra? :surprised:

Om man exempelvis har en FSN 1600 vilken skena bör man komplettera med när man vanligtvis bara sågar typ 2500 långa skivor?
Den är 340mm lång, jag tror du får svårt att ersätta en FSN800 med den då den inte når in mer än 200mm på materialet du vill såga, detta iom. armen för vinklingen.

Jag har 2st 1600, en 800 i samlingen så här långt. För längskapning är nog 2st 1600 att föredra.
 
Har också tittat på den länge. Skulle vilja byta ut min gröna 10a. Klickar jag på köp så får jag nog sova i garaget ett par dar för husfridens skull, u know the drill :p
 
  • Gilla
berne88 och 2 till
  • Laddar…
FredrikR skrev:
Den är 340mm lång, jag tror du får svårt att ersätta en FSN800 med den då den inte når in mer än 200mm på materialet du vill såga, detta iom. armen för vinklingen.

Jag har 2st 1600, en 800 i samlingen så här långt. För längskapning är nog 2st 1600 att föredra.
Aha, är den bara 340 lång är det inget för mig.
Frågan är ju om det är en 1100 som blir bäst för mig? 3200 känns väldigt långt...

Sedan är ju frågan om man ska trycka på köpknappen idag eller vänta några dgr till Krauta:s rea som de brukar ha???
 
Med 20 min tillgodo fick jag ordern lagd på skena, tvingar och skarv. Går på 2015 budget.....
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Beställde GKT55 med skena nu. Så priserna gäller fortfarande :)
 
sune73 skrev:
Beställde GKT55 med skena nu. Så priserna gäller fortfarande :)
Kampanjen verkar vara förlängd tom. 4/1 :)
 
trojlee skrev:
Har också tittat på den länge. Skulle vilja byta ut min gröna 10a. Klickar jag på köp så får jag nog sova i garaget ett par dar för husfridens skull, u know the drill :p
Perfekt ju då hinner du ju lära dig sågen ordentligt 😉
 
  • Gilla
Hemmakatten och 1 till
  • Laddar…
63mm djup borde väl räcka även till tegel...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.