Status
Tråden går ej att kommentera.
Svärfar hade massor till så det blev en vända till honom så löste det sig :)
 
Aj då!

Är det förresten vattenledningar i yttervägg? Eller det kanske går i golvet och bara svänger ut i väggen.

Vad är det för brytare som sitter högre upp på väggen och inte i linje med den nedre?
 
Perfekt! Här sliter vi med en envis littttten koppling som droppar microdroppar av vatten..
Har tätat och skruvat åt, men den är envis..*mutter*

Nåja, imorrn hoppas vi att vi vinner!
Vatten är sånt man vill ska hålla sig "på sin plats".. inte smyga omkring i skymundan..
 
johel572 skrev:
Aj då!

Är det förresten vattenledningar i yttervägg? Eller det kanske går i golvet och bara svänger ut i väggen.

Vad är det för brytare som sitter högre upp på väggen och inte i linje med den nedre?
Vattenledningarna går i golvet och viker upp i ytterväggen. Brytaren som sitter lite off är brytaren till fläkten :)
 
Det har varit lugnt nu innan jul med byggandet. Det ska städas och pyntas och fixas.

Idag har jag burit ner den gamla frysen till bottenvåningen så jag kan få in den nya (den gamla få leva vidare i tvättstugan). Det var lite krångligt då trappan är L-formad och frysen väger 80kg tom, men det gick.

Såhär har det sett ut i ett år efter att kylen gick sönder

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ska byta vägguttag och ta bort vattenslangen innan jag sätter dit den nya imorgon

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och här få den gamla bo så länge....

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


... Innan den ska flyttas hit. Skåpet längst till höger ska byggas om så den kan stå där, men det blir efter badrummet/tvättnedkastet är fixat

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vilken rolig tavla :) "ensam strumpa sökes" :) tvättstugan ser fin ut, har ni rustat den eller var den så när ni köpte huset?
 
simpa81 skrev:
Vilken rolig tavla :) "ensam strumpa sökes" :) tvättstugan ser fin ut, har ni rustat den eller var den så när ni köpte huset?
Ja den har frugan pysslat ihop :).
Tvättstugan är gjord 2010 så det var innan vi köpte men relativt ny. Den är på 14,5m2 så det är skönt med plats att tvätta på :)
 
Bytt vägguttaget och tagit bort vattenslangen. Äntligen matchande vitvaror :)

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
B
Var det en våldsam fight? (tänkte på det röda på golvet)
 
jag gissar på brottningmatch med en flaska rött mitt i arbetet :wow:
 
Det är den enda skadan min telefon fick efter 10 min i tvättmaskinen, döda/röda/lila pixlar i vänstra hörnet ;)
 
ah
så nu har du en ursäkt för rödvinsfläckar på alla bilder. "bara" en trasig telefon. :D
//Mathias
 
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Jag sitter och tittar på ytterdörr inför sommarens panelbyte.
Fönstren jag har är lackade i RAL 7016 (Antracit Grå) men Swedoor använder sig av NCS-koderna.
De har en mörkgrå men den är inte riktigt lika mörk som RAL 7016

Vad jag har läst runt här på BH så verkar Swedoor vara den bästa tillverkaren.
Hur är det med Diplomat eller Polardörren? Bra kvalite eller sämre än Swedoor?

Är det någon som har åsikter om det kommer passa ihop? Vill inte ha en vit dörr, det kommer inte passa in.
Jag har inte frågat vad det skulle kosta att få dörren i specialfärg, men med tanke på vad SP ville ha för annan än standardfärg så blir det inte billigt.

Dörren jag funderar på är en Swedoor Coral med Cotswaldglas och två stycken sidoljus Swedoor SL-0 eller SL-1 med Cotswald glas (I färgen S7000-N)

All input är välkommen =)

Ytterdörren
Function-Coral-NCS-S-0500-N-sand_400.jpg

Skillnaden på färg mellan SP och Swedoor's färger

SP
fargkarta-sp-alu_grande.1420553804.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Swedoor:
ncs-kulor-swedoor.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Dörren ska då passa in mot dessa färger
IMG_0732.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och såhär ser det ut i Swedoor's designprogram
d231568f9bc2ab0cb91962c8611cbe6a.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Det kan vara jäkligt fint med en ytterdörr i helt avvikande färg, målade ett hus i faluröd och grått med en grön dörr, blev riktigt bra.
 
  • Gilla
verktygsgurun och 1 till
  • Laddar…
Kolla dörr med dofab vi blev väldigt nöjda. Vi valde dock vit :) . De ritar efter ens önskemål och faktiskt inte så farligt dyrt då vi beställde 2 dörrar till. Men allt är ju relativt...

/David
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.