Krilleman
Idag har jag ofrivilligt provat jordfelsbrytaren med vattenfylld skarvsladd till motorvärmaren.

Samt handlat 3,8kg hamburgare (1 påse!) och 4kg rostbiff på fabriken Lithells/Atria i Sköllersta, utanför Örebro. Väl värt att stanna när man är på genomresa!
 
Krilleman
krilleman_215 skrev:
Idag har jag ofrivilligt provat jordfelsbrytaren med vattenfylld skarvsladd till motorvärmaren.

Samt handlat 3,8kg hamburgare (1 påse!) och 4kg rostbiff på fabriken Lithells/Atria i Sköllersta, utanför Örebro. Väl värt att stanna när man är på genomresa!
Hamnade i fel tråd! :wow:

Borde kanske ev ha kunnat legat i "el"?! :p
 
Haha, påminner mig om när jag slängde ut en förlängningssladd genom fönstret och hörde ett "plums". I nästa ögonblick blev det kolsvart.... :D
 
  • Gilla
MissAnpassad och 3 till
  • Laddar…
A
Kört iväg med en massa skräp till återbruket. Nu finns det inget som ligger och skräpar ute i trädgården som kommer att hamna under snön (om den skulle komma). Städning av altanen har jag sparat till en annan dag.:)
 
A
Idag har jag städat på altanen, så nu blir startsträckan för att få iordning den till våren betydligt kortare!
Sedan snyggade jag till det i rabatterna och hällde ut kvarvarande jord där. Jag grävde också ner några blomsterlökar (javisst, väldigt sent men kanske funkar det). Jag noterade också att mina hortensior hade fått knoppar! :x
 
Börjat plocka ihop lite säckar som ska iväg till tippen, trädgårdsavfall som blivit kvar så att säga. Får väl se om vi hinner få iväg det också.. innan snön kommer.

Borde också ställa tillbaka / upp rosenbågen som stormen plockade iväg sist.. men det ösregnar ju!
 
Varit på semesterresa i varmare land.....
Innan resan skyndade jag mig att sätta in glas på långsidorna i det växthus som inte är klart.
Lättmetallstege i ett växthus skall man inte ha om inte det är färdigglasat.
Hård vind, växthus med glasade långsidor, aluminiumstege...... resulterade i att stegen virvlat runt inne i växthuset som nu inte har glas på sidorna längre.

Plockat glas i massor, jaja, inte vår ännu!
 
Skördat mossa från "gräsmattan" för att använda till blomsterarrangemang. Några tusen vaser till så är nog tomten fri från mossa sen.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Farfalle skrev:
Skördat mossa från "gräsmattan" för att använda till blomsterarrangemang. Några tusen vaser till så är nog tomten fri från mossa sen.
Så gjorde frun förra året också.
När mossan kom in i värmen började gräset som följt med växa, såg roligt ut med ett 20-tal långa grässtrån bland all mossa :)
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Lexington skrev:
Så gjorde frun förra året också.
När mossan kom in i värmen började gräset som följt med växa, såg roligt ut med ett 20-tal långa grässtrån bland all mossa :)
Haha, kan tänka mig det. Jag tog och drog bort det gräs jag kunde se så får hoppas att jag fick bort allt. Är ju inte så mycket gräs i vår "gräsmatta" på sina ställen som "tur" är.
 
Rensat ogräs i örtspiralen, flyttat ved och städat upp på uteplatsen.
 
A
Grävt ner ytterligare drygt hundra blomsterlökar: tulpaner, narcisser och krokus. Jag tror inte att det är för sent för att plantera blomsterlökar nu, för tittar man i rabatten så är blomsterlökarna som jag planterade i "rätt tid" på väg upp nu. :wow:

Så har jag sått gräs också, där gräsmattan var lite kal. Jag garderade med några krokuslökar där också! :D
 
Allinug skrev:
Grävt ner ytterligare drygt hundra blomsterlökar: tulpaner, narcisser och krokus. Jag tror inte att det är för sent för att plantera blomsterlökar nu, för tittar man i rabatten så är blomsterlökarna som jag planterade i "rätt tid" på väg upp nu. :wow:

Så har jag sått gräs också, där gräsmattan var lite kal. Jag garderade med några krokuslökar där också! :D
Eller hur! Hittade påskliljelökar idag som har skjutit långa fina skott. Vårt klimatet mår inte så bra :(
 
Farfalle skrev:
Eller hur! Hittade påskliljelökar idag som har skjutit långa fina skott. Vårt klimatet mår inte så bra :(
Tror du de sa så när inlandsisen över Skandinavien smälte oxå?
 
Farfalle skrev:
Eller hur! Hittade påskliljelökar idag som har skjutit långa fina skott. Vårt klimatet mår inte så bra :(
Våra svarta vinbär har med skjutit skott. Snart sommar igen :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.