Vinn en makeover av ditt kök!

Pickyliving_markblo_stor.jpg

markgro.jpg

Hur lyfter du enklast helhetsintrycket av köket med minsta möjliga insats? Svaret: Genom att byta ut köksluckorna. Denna veckan har en lycklig vinnare chans att hotta upp köket med skräddarsydda unika luckor som passar till IKEA-stommar. Pickyliving erbjuder allt från mörkbetsade ekluckor med frästa handtag till exklusiva ramluckor.

Vinnaren tar hem ett presentkort värt 5 000 kronor och väljer fritt ur deras sortiment. Behöver du fler luckor än vad presentkortet räcker till kan du såklart lägga till mellanskillnaden själv.

Totalt värde cirka: 5 000 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just dtt kök behöver förnyas

Fråga: Pickyliving erbjuder även vitvaror, men från vilka märken?


1. Smeg, Gorenje och Electrolux
X. Miele, Smeg och NEFF
2. Miele, Gorenje och Electrolux

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 18 december.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Pickyliving. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Pickyliving.se för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
Inspiration och 4 till
  • Laddar…
Hade ju varit kul att vara med, men mitt kök (byggt i början av 1970-talet) har inte IKEA-stommar...:|
 
Svar: X

Våra luckor från IKEA är nu ca 10 år och börjar ge upp i faneren, vilket gör att närkontakt med fukt gör det ännu värre. Behöver definitivt en uppfräschning!
 
Svar: X

Hej har länge gått i tankar på att renovera köket, har till och med mätt upp allt för att bygga egna luckor, snubblat på pickyliving annonser på blocket ett flertal gånger och tänkt det är precis så jag vill ha det! Verkligheten vill annorlunda dock, min underbara Sambo säger att vi inte har råd och det har hon väl rätt i, båda är i början av 5 åriga utbildningar, men när tentamen närmar sig och allt annat än eviga studier lockar med en nästintill överjordisk dragningskraft står man där igen med tumstock och skissblock i högsta hugg. Detta för att sedan inse sina begränsningar och lunka tillbaka till skolböckerna i sant Ior manér.

Skulle vara en dröm att vinna denna tävling!
 
Redigerat:
Svar: X

För att Pickyliving gör otroligt fina köksluckor samt att vårt ikeakök (som förra ägaren satte in) inte passar oss riktigt. Dessutom är det gammalt och sjunger på sista versen.
 
Redigerat:
Svar: X

Vi byggde om ett gammalt hönshus i mitten på -90 talet och köpte just IKEA luckor o lådor till köket. Jag satte nyligen in en ny diskmaskin att njuta av men insåg förstås att resten var allt annat än njutbart efter alla år så att få hotta upp köket med fräscha Kök.jpg Pickyliving luckor skulle smaka mumma till julen!:wow:
 
Svar: X

Motivering: Vi bor i en lägenhet från 1930-talet som verkligen förtjänar ett vackert kök! Nuvarande luckor från 90-talet gör det inte rättvisa. Hjälp oss på traven!
 
Svar : X.

Min syrra på 21 år bor i en 1a i Stockholm. Köket är i bedrövligt skick och har köks luckor med 3 olika utseenden! Original luckor, nya luckor då köket byggdes ut , samt furu lucka för att täcka glappet när vi bytte kyl. På hennes önskelista till jul står det högst upp "Renovera köket". Hon vågar inte ta hem kompisar pga kökets skick. Hon har bott där i 2 år och enbart hennes närmaste studie Kompis har varit där samt 2 Umeå barndomsvänner. Jag har lovat att hjälpa henne sätta upp köket ifall hon får fram pengar för detta. Detta ser jag som startskottet för en renovering.

Så snälla låt mig ge syrran en underbar julklapp och ett startkapital för att renovera köket. Samt en möjlighet för mig att spendera mera tid med syrran som bor på en annan ort.

Mvh Jakob
 
Redigerat:
Svar: X
Jag har inga stommar över huvud taget så jag lämnar en tuff utmaning till er;) installatörerna kommer att bli svettiga i värmen, men hey vill ni marknadsföra er internationellt?
 
Svar: X
Jag totalrenoverar min källare och gör liten finfin uthyrningslägenhet. Behövs i Uppsala! Köket är färdigplanerat och ritat - IKEA. Men luckor från Pickyliving blir ju grädde på moset!
 
svar: x
Jag vill ha nya fräscha luckor och vad är bättre än Pickyliving?
 
Svar: X

Köpte en gammal byaskola för två år sedan som jag själv renoverar när det finns tid pengar. Går alltså inte så snabbt som jag vill. Köket består för tillfället av ett vaskskåp och en diskmaskin under en för kort bänkskiva, samt en 20 år gammal spis där gummilisterna hänger ut. Nu ska allt rivas, och IKEA-stommar ska in. Hade tänkt köpa IKEA's BODBYN luckor och själv måla om. Men detta hade ju sparat mig enormt med tid och pengar.
 
Svar : x

Min käre far har en lgh här på gården vars kök behöver en rejäl uppfräschning! Perfekt med anpassade luckor då skåpen är blandade ikeastommar från deras nya och gamla "stomserie" - en perfekt julklapp helt enkelt :)
 
M
Svar: x

Pickyliving gör Ikea till ett roligare alternativ nu när vi skall byta vårt 70-talskök... :rolleyes:
 
Rätt svar X

Vi har ända sedan vi flyttade in (4år!) tänkt göra något åt vårat kök, som vi inte alls trivs med, men småbarn har hindrat från större ingrepp. Det enda vi hittills gjort är att vitolja bänkskivorna, vilket blev ett rejält lyft. Nu är är dottern lite äldre och det känns riskfritt med mya utskickt. Köket i sig är inte särskilt gammalt, så att bara byta luckor skulle kännas perfekt och göra mycket för helhetsintrycket.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.