20151030_104053.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
20151030_104108.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Köpt väggfärgen på Rusta efter att jag läst/hört ngn stans att den var bra i tester. Kan bara hålla med. Tjock och fin.
 
Bra jobb, ska blir roligt att se slutresultatet!
 
20151109_100701.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Laminatgolv, infällda högtalare och lofttrappan på plats.
 
  • Gilla
Trollskidan och 1 till
  • Laddar…
20151109_101347.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En liten tv bänk ska in och sen en tv på väggen. Har dragit antenn och nätverkskabel direkt till dosan mitt bakom tvn. De hål ni ser ska el sladd och hdmi kabeln läggas i så att de kommer fram dolt bakom tv bänken.
 
20151210_141230.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rör och vv beredare på plats sen någon dag tillbaka. Håller på att gjuta en liten kaka med skvaller rör som leder ut vatten på golvet i händelse av läkage under beredaren. VV beredarens avtappnings rör är går ner ett ledigt rör i rörkulvert som mynnar ut i min källare. Det blir enkelt om/när vv beredaren ska töms på vatten.
 
Bob_the_builder
MickeK skrev:
Laminatgolv, infällda högtalare och lofttrappan på plats.
Skandal. Lofttrappan överensstämmer inte med ritningen.

Skämt åsido, riktigt snyggt! Bra jobbat!
 
20151211_115909.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Loftets räckestolpar tillverkade av 33×69 mm "finvirke".
 
20151211_121323.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Plastmatta i badrummet. Ett av få moment jag lejde jag bort till en mattläggare.
 
Kan du rekommendera någon mattläggare i dina trakter, gärna via PM för att undvika reklam? Behöver en till våren till en Attefallsutbyggnad i Brottby.
 
olotor skrev:
Kan du rekommendera någon mattläggare i dina trakter, gärna via PM för att undvika reklam? Behöver en till våren till en Attefallsutbyggnad i Brottby.
En från LD Golv och Kakel i Åkersberga gjorde min matta.
 
Du har ju gjort precis så som många tänker att de skulle vilja bygga, tänkt in allt redan från början :)
Det har varit intressant läsning so far tycker jag och möjligen tar jag lärdom av dig i vissa bitar inför mitt kommande bygge. Jag är dock inte hantverkare med dina egna resurser men det viktigaste är ju ändå tankearbetet kring planeringen, sedan är det ju ett stort plus om man kan göra jobbet själv. Fortsätter att följa och blir spännade och se om det färdiga huset blir en och familjens julklapp till er själva:)
 
  • Gilla
Svalebo och 2 till
  • Laddar…
Vad tog de för att lägga in matta?
 
Tack! Som det ser ut nu så kommer grabben flytta in i mellandagarna. Det har dragit ut ett par månader längre än vad jag uppskattade att det skulle ta. Jag har i princip jobbat helt eller delvis varje ledig dag sedan april. Vikt 5 veckors semester med 10-12 timmars pass varje dag. Samtidigt jobbat heltid statligt och driver dessutom ett eget AB på ca 20%.
 
  • Gilla
Katerina Tuvung och 2 till
  • Laddar…
(y)
 
  • Gilla
brfbo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.