D
IMAG0016.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hyllor för spots på g. Blir sådär. Önskar jag hade haft tid att få dom perfekta. Tror dom blir tillräckligt bra iaf :)
 
D
Nu är elen kopplad. Bilder kommer. ;)
 
Hej!

Jag ramlade in på den här tråden, och jag måste säga "Wow"! Sjutton vad grymma ni är! Helt makalöst.

Riktigt imponerad över era framgångar i huset, flera lösningar som är riktigt bra och snygga. Gillar din panel i källaren starkt!

Lycka till framöver, både med huset och barnen. Vi fick vårt andra för en dryg månad sen, efter det har det inte funnits något utrymme för renovering - så var beredd på det! :)
 
  • Gilla
FruJosefin och 1 till
  • Laddar…
D
Tackar scooby, det var snällt sagt! Ja, vi försöker bli färdiga med källarrenovering av gille+tvättstuga innan 2an kommer. Sen tar vi det lugnt!

IMG_0249.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Elen kopplad och rummet möblerat, trots att lite småpill är kvar. Dimmer är kopplat på hyllorna, så det är 10 spottar som lyser upp hela rummet om man vill, annars "tv/mysbelysning".

IMG_0250.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_0252.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

mor och son testar rummet <3 :)

IMG_0253.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

valvet måste vänta tills det är reglat på andra sidan dörren. Just nu är det bra med en dörr också, så det inte dammar in i gillestugan.

IMG_0255.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Köpte på clasohlson, vi ska dock köra med 20W istället, blev lite väl starkt.

IMG_0256.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Som sagt, lite hastigt gjorda, se om vi kanske byter ut dessa mot andra, bättre hyllor i framtiden.

Skönt med ett rum nästan färdigt, nu är det tvättstuga kvar.
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Det blev ju bra med spottarna :)
 
  • Gilla
danpih
  • Laddar…
(y)
 
  • Gilla
danpih
  • Laddar…
Vems fender rhodes är det??? Sjukt snyggt! (Renoveringen också&#128512;)
 
  • Gilla
danpih
  • Laddar…
D
Stort tack till Ramnemark som var ett stort stöd under beställningen av spotlights och transformatorer! ;)

Det är mitt fender rhodes, fått det av min far. Nu står det mest och samlar damm tyvärr, ska försöka spela mer när tvättstugan är färdig. :)
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
D
Listerna sitter en bit ner från taket för att (om någon luft nu råkar hitta ut från bakom väggen) släppa ut luften.

Möblerna är våra gamla möbler från vår lägenhet. Dom passar in rätt bra ändå, vi ska nog inte köpa nåt nytt till källaren. Vi är inte så kräsna! :) Det är väldigt skönt att ha ett till rum nu!
 
D
Glömde berätta att detta är vårt gästrum med. Soffan är en bäddsoffa. Tror den blir som en 140-säng när man bäddar upp den. :)
 
Snyggt!
Men jag hade målat doslocken i en mer insmältande färg.
 
  • Gilla
danpih
  • Laddar…
D
Tack!

Vi pratar om att måla dom bruna/svarta, även ventilen ska få en annan färg, dock försöker jag lägga all arbetskraft nu till rören i källaren, eftersom barn nummer 2 kommer snart och då kommer verkligen behövas en fungerande tvättstuga :) Därför kan det bli så att vi inte kommer optimera detaljerna förrän om något halvår :)
 
D
Tyvärr så råkade jag spräcka gjutjärnsröret intill väggen, när jag försökte sära vid muffen.

Därför kommer jag bila fram stammarna i förrådet och pannrummet med eftersom jag ändå måste igenom väggen och eftersom vi ändå ska lägga klinker i pannrummet med.

Så det blir nog att hyra/köpa en ordentlig bilningsmaskin.

:)
 
D
fick gå igenom väggen som sagt, lyckades komma åt och kapa, så jag ska dra rören i tvättstugan och sen ansluta andra sidan väggen, detta blir perfekt, då jag kan fortsätta i pannrummet vid senare tillfälle :)

IMG_0261.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kapade med 125mm vinkelslip.
 
D
Har nu bestämt oss för att köra kakel på väggarna, efter att ha läst en hel del i forumet.

Vi har en budget på max 150 kr/kvm på kaklet.

Det verkar inte vara så jättemycket jobb ändå att sätta kakel+klinkers, och silikatfärgen är nästan i samma prisklass som ett billigt kakel.

De flesta rören hänger i taket med, så det blir inga problem, förutom runt elementet. Men när jag la klinker, märkte jag att det blir rätt snyggt att lägga runt rör o sådär, går få det nästan helt osynligt. Elementet går ju att ta bort temporärt och sen sätta tillbaka, annars kan man kanske sätta lite fix på plattan och trycka dit en bit in bakom elementet, men tror ändå jag gör det ordentligt.

Och det är ju en tvättstuga.... så att :)

Elräkningen för gillestugan gick på 6500:-, så jag tror det lönade sig med löpande. :)
 
  • Gilla
UlfTolf
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.