U
Har sprungit runt och hämtat bortblåsta trädgårdsmöbler (kanske borde ta in dem snart) samt ett par bitar vindskiveplåt som trillade ner från taket. Hoppas jag kan återanvända de gamla av koppar så jag slipper köpa nya.

Tur att det inte nalkas snö för jag tror inte jag får upp dem igen innan Lucia. Jag vill helst inte upp på taket när det regnar och blåser så här mycket.

Det här med att ha hus är roligare än jag trodde, det väntar nya överraskningar nästan dagligen...
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Slipat och spacklat julklappen.
Hoppas vi kan börja måla i veckan, så man ser hur slutresultatet blir.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
badtastex och 7 till
  • Laddar…
Inte mitt hus men idag har jag skruvat tillbaka vindplåtarna på farmors sommarstuga :)
 
Äntligen satt upp foder på "sista" dörren på övervåningen. Det tog bara 4 år..
 
Igår när jag skulle åka hemifrån blev det strömavbrott, redan tänkte jag, det har ju inte börjat blåsa än?? Senare kunde man läsa på nätleverantörens sida att det inte var vinden som var skyldig, utan en bäver som fällt ett träd !!
 
  • Gilla
iSnobben och 2 till
  • Laddar…
Excel
Bytt ut ett eluttag
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kapat till några hyllplan och fått upp dem på konsolerna i förrådet.. Börjar se en ände på allt kaos (där ute). :)
Snart vinter och då vill man ha in 2 bilar i garaget.. :wow:
 
Krilleman
FredrikR skrev:
Kapat till några hyllplan och fått upp dem på konsolerna i förrådet.. Börjar se en ände på allt kaos (där ute). :)
Snart vinter och då vill man ha in 2 bilar i garaget.. :wow:
Bilar ska stå utomhus året runt.

Jag har en A4 från -00 som jag ägt och aldrig har tvättat på fem år. Inte en rostfläck. Min farbror har en 245:a som gått 50,000mil knappt påverkad av rost.

Hemligheten, aldrig garage!
 
  • Gilla
scim och 1 till
  • Laddar…
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Satt en spott i salningen och bytat halogen till led gu 10. Bytt till eltaco Puch dimmer,med exxakt från tråkiga trend
 
  • Gilla
Allinug och 1 till
  • Laddar…
krilleman_215 skrev:
Bilar ska stå utomhus året runt.

Jag har en A4 från -00 som jag ägt och aldrig har tvättat på fem år. Inte en rostfläck. Min farbror har en 245:a som gått 50,000mil knappt påverkad av rost.

Hemligheten, aldrig garage!
Volvo rostar ju inte ;)
Nej, nån poäng finns det nog i det, men det är bekvämt, och ev. rost blir (förhoppningsvis) nån annans problem :)
 
P
Målat taket i rummet jag började renovera 2011. Tredje lagret linoljefärg, blir nog ett till innan jul (något år).
 
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Krilleman
FredrikR skrev:
Volvo rostar ju inte ;)
Nej, nån poäng finns det nog i det, men det är bekvämt, och ev. rost blir (förhoppningsvis) nån annans problem :)
Men det ligger verkligen något i det. Det blir aldrig en "chock" för bilden med växlande temperaturer. Allt sker långsamt och följsamt med årstiderna!

Mina bilar blir aldrig någon annans problem. Eller jo, möjligtvis bildemonteringens!
 
Slipat spackel, tills dammsugaren valde att tacka för sig. Den står under yttertrappan och väntar på återvinningsstationen.
Men det blev lite dekorering och spackling när barnen somnat.
Så imorgon bär det av till biltema för inköp av en ny dammsugare som förhoppningsvis tål slipdamm.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
CM1234
  • Laddar…
Börjat tapetsera vårt "nya" rum på övervåningen, efter förra höstens takupebygge
20151204_145843.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Putsat min sista källarvägg!

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.