G
Bra läge, Väl planerad, konstnärlig arkitektur, Kortfattat, ett drömhus.
Men kan man vekligen leva i ett sånt hus med tanke på allt som händer i världen. Man kan alltid ifrågasätta och undra var pengarna kommer ifrån. Men själva huset och arkitekturen kan man inte klandra.
 
Känns lite som Riksbankens lokalavdelning, exteriört.
Officöst.
Ljusspel och öppenhet inuti är mkt lyckat.
Och trappan är ju en dröm. Bara trappan kostar ca en miljon, f.ö.
 
Inte min stil, men väldigt häftigt bygge
 
C
Det kan vara intressant att fundera över begreppet "ekologiska fotavtryck"....både för GW och de som ska bo i denna stenkista
 
Läckert *tummen upp*
 
Man tänker sig att det hyser ett museum, gärna moderna. Och det var väl iofs avsikten ..
 
Imponerande bygge, det måste vara bland de mest påkostade privata hemmen i Sverige? undra vad ytan är? Dock tycker jag att det känns som en offentlig miljö mer än ett hem. Det känns inte så intimt och mysigt. Hade jag haft de pengarna hade huset sett helt annorlunda ut
 
G
Wingårdhs har designat några av Ericssons/(Vasakronans) byggnader i Kista. Stilen känns igen. Tycker synd om Wikanders grannar som troligtvis vill bo i en skärgårdsmiljö och nu får blicka in i en kontorsbyggnad.
 
G
Ah, jag kommer därifrån. Vi brukar kalla huset mausoleumet. Det ryktas att de funderar att de flytta Lenin dit.
 
Väldigt fint hus, men det behövs mer grönska och planteringar för att mjuka upp det hårda och kalla intrycket som sten ger. Sen verkar det inte inrett färdigt, hade varit kul att se val av möbler och inredningsdetaljer i ett sånt hus... tycker själv det är svårt att möblera i ett modernistiskt hus utan att miljön blir stel och oinbjudande. Man vill ju inte få psykbryt i sitt eget hus pga innemiljön...

/S
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.