Elsa Moreau och Kennart Arvidsson ska bygga precis ett sådant hus de vill ha. De har nämligen ritat huset själva, in i minsta detalj. En enda hustillverkare var villig att åta sig deras bygge, men han var svår att hitta.

Du kan läsa artikeln här: Ritat huset själva
 
E
Skrivet av: Åsa

Spännande att rita huset själv! Bra planlösning i bottenvåningen men ingen höjdare på ovanvåningen tycker jag. Många konstiga vinklar och vrår samt att man måste gå igenom det ena sovrummet plus klk för att komma till badrummet?
 
E
Skrivet av: jessica

Ja att rita själv i flera omgångar också som ny det måste ha tagit tid. Det är inte energieffektivt i utformning men helt klart med personlighet som du ju inte får med energieffektivitet som fokus. 4 badrum och 2 sovrum är väl tvärtom vad som är vanligt också vilket lär kosta. Det lär bli en barnfamilj med endast 1 barn som kan bli tänkt köpare. Ni borde tänka på hur ett ev 3 sovrum ska gå till men det blir att offra hög takhöjd i v-rummet då för en framtida ägare. Lycka till säger en som gjort detsamma.
 
E
Skrivet av: Anne

Man behöver inte "gå igenom det ena sovrummet plus klk för att komma till badrummet". Det är ett master bedroom med master bath. Endast avsett för det sovrummet. Det finns ett badrum till på övervåningen där ev gäster eller barn kan gå. En amerikansk lösning som ses mycket i svenska huskagaloger nu med!
 
E
Skrivet av: Bill Hallgren

Löjligt kråkslott. Dyrt att värma upp och väldigt dyrt att underhålla.
 
E
Skrivet av: Martin

Kul att ni skapar ett eget hus, liknar lite åt det amerikanska hållet som jag själv kollar efter, mycket brutna vinklar, med takkupor osv. blir monsterdyrt i Sverige eftersom det är så förbannat dyrt med hantverkare här
 
E
Skrivet av: Fredrik

Ser jättekonstigt ut! Skulle vara intressant att se fler bilder från andra sidorna
 
E
Skrivet av: mfstyle

Varför så negativ Bill? Avser utseende.
 
G
Smaken är ju som baken men personligen tycker jag det ser väldigt märkligt ut. Komplicerat och tillkrånglat. Som om det inte fanns nån plan...
 
G
ett onödigt dyrt sätt att projektera ett hus som inte är något speciellt egentligen. Bara udda på ett mindre bra sätt
 
Varför alla sura kommentarer?
Jag gillar detta hus, saknar bastun samt att garaget är lite för litet men annars kunde jag mycket väl bo i det!
 
Klassiskt amerikansk stil på planlösning o look, kul att någon vågar gå sin egen väg. Om jag bygger ett eget hus någon gång ska jag också bygga det för "oss".. inte för någon annan.. :)
 
Hemsidan borttagen? :(
 
Jag tycker det är ett charmigt hus. Visst, jag skulle ändrat detaljer om jag ritat det, men det är ett hus med själ.
 
Design av huset är personlig och inte mycket att kommentera. Men idén att bygga själv är fantastisk. Att sedan också göra det är spännande. funderar själv på samma sak men har inte kommit så långt. Skulle vara kul att veta hur det går framöver samt vilket är bolaget som bygger?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.