Ett väldigt pampigt yttre. Lite väl kalt med samma beläggning på terrasserna som på väggarna kanske, men jag förstår tanken. Coolt med de utsprängda gångarna i bergen. Dock tycker jag de kunde tagit lite mer hjälp med inredningen för att få ihop möbler som passar till huset. Soffor och matbord känns ju helt fel i den miljön.
 
Inte så illa, men bildtexten till bild 4, "de böljande mjuka formerna..." - tittar jag och författaren på samma hus???
 
Snyggt utifrån deras syfte att exponera konst och troligtvis att de inte har några barn.
 
Otroligt pampigt och väl genomtänkt design, men jag tror att man måste vara konstnär för att se skönhet i bygget. Jag saknar tyvärr den synen...
 
G
Ser ingen skönhet alls i detta bygget,vågar man gissa på vad slutnotan hamnade på? Kanske 35 miljoner!
 
Tjusigt! Väldigt påkostat! Inget för Svensson. Lite funderingar - Är det inte dålig höjd mellan bänkarna i bastun där de korsar varandra. Med så tjusig och påkostad takterass - Borde man inte kosta på ett räcke runt terassen så att det blir tillåtet att beträda den. Ser visserligen att det är en grind med lås på, men ändå
 
Spännande hus, väldigt unikt både inifrån och ut. Men jag tycker utemiljön förstör det hela, verkar som att de anlitat nån från gatukontoret istället för en landskapsarkitekt. Gör man ett så kompromisslöst hus behöver det en motvikt i miljön, sterila gångar och växter. Blir mer Mordor än något vackert.
 
  • Gilla
FG
  • Laddar…
Badrumsmosaiken lägger jag på minnet. Tillsammans med dagsljuset rakt uppifrån badrumstaket skapar detta arkitektoniska detaljsmycke inre bilder med en känslighet och finess man normalt inte förknippar med Gert Wingårdh.
 
G
Wingårdhs hus är vidrigt, vräkigt och vulgärt. Det är inte konst, det är skandalöst och smaklöst. Det handlar bara om att visa hur äckligt mycket mer pengar någon har tjänat, äckligt mycket mer än någon behöver. Säkert har man dessutom tillskansat sig bygglov genom att muta kommunpolitiker och lokala tjänstemän. Jag tycker staten bör expropriera fastigheten och använda den till sommarkollo för fattiga barn!
 
Får panikångest av dylika hus. Stelt, dött...
 
gäst skrev:
Wingårdhs hus är vidrigt, vräkigt och vulgärt. Det är inte konst, det är skandalöst och smaklöst. Det handlar bara om att visa hur äckligt mycket mer pengar någon har tjänat, äckligt mycket mer än någon behöver. Säkert har man dessutom tillskansat sig bygglov genom att muta kommunpolitiker och lokala tjänstemän. Jag tycker staten bör expropriera fastigheten och använda den till sommarkollo för fattiga barn!
Oj oj vad avundsjuk man kan vara . Tycker huset är fantastiskt , kul att se när folk bygger utan att tänka på vad det kostar .
 
  • Gilla
  • Älska
Tistelart och 1 till
  • Laddar…
Grattis Wingårds, fantastiskt hus med levande arkitektur.
Ljus oavsett tid på dagen.
Lycka för er som får ta det i besittning.
 
billy_baver skrev:
Badrumsmosaiken lägger jag på minnet. Tillsammans med dagsljuset rakt uppifrån badrumstaket skapar detta arkitektoniska detaljsmycke inre bilder med en känslighet och finess man normalt inte förknippar med Gert Wingårdh.
Ljus i olika former är väl snarare något som kännetecknar Gerts projekt. Jag får väl ändå säga att detta är ett av de mer lyckade husen, främst insidan är intressant. Utsidan lämnar en del att önska. Får känslan av att insidan med fönster och utsikt ritades först, sedan blev utsidan som den blev. På tok för mycket sten för min smak och dessutom för tomten tankarna till en offentlig kontorsbyggnad i Tyskland.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.