Status
Tråden går ej att kommentera.
D
vad gick dom där på? ska med bygga bastu, helt klart intressant!
 
  • Gilla
Riddarn 115
  • Laddar…
1460kr för 6st spottar med 2 m kabel, 3 st förlängningskablar, ett grenuttag och ett drivdon. 44% rabatt på Bygghemma.se just nu, sen 5% till med rabattkod :). Googla på Heatspot kit. Ska testa hur starkt de lyser, vill inte ha för ljust i bastun, så jag kanske bara använder 4-5 av dem :)
 
  • Gilla
johel572 och 2 till
  • Laddar…
Tyvärr är jag iväg och jobbar i Oslo. Bygger Skandinaviens största spa. Jag har jobbat 2 veckor och blir borta 2 veckor till. Men efter det är jag ledig i 4 veckor under jul och nyår. Då ska jag sätta in fönstersmygarna och riva badrummet. Då kommer tråden bli lite mer aktiv igen :).

Väntar även på svar om jag får jobbet hemma i Halmstad, då blir det mycket mer byggande :)
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Efter en bra shopping på Black Friday så har jag nu beställt det mesta till badrummet och även en ny frys (som matchar kylen). Det sparades ett par tusenlappar.

Duschhörnan blir Hafa Igloo C 100x100
och duschblandaren blir
Mora Rexx med takduschsystem S5.

Frysen blev en Husqvarna QT3640X
Det blev även en ny router, Asus RT-AC87U

Nu är det bara 3 dagar jobb kvar sen är jag ledig en månad över jul och nyår. Det ska bli skönt efter 300 timmars jobb på 3,5 veckor :x
 
Drivdonet till bastubelysningen. Jag antar att man måste montera det utanför bastun någonstans eller vågar man ha det innanför panelen i taket?
 
Ramnemark skrev:
Efter en bra shopping på Black Friday så har jag nu beställt det mesta till badrummet och även en ny frys (som matchar kylen). Det sparades ett par tusenlappar.

Duschhörnan blir Hafa Igloo C 100x100
och duschblandaren blir
Mora Rexx med takduschsystem S5.

Frysen blev en Husqvarna QT3640X
Det blev även en ny router, Asus RT-AC87U

Nu är det bara 3 dagar jobb kvar sen är jag ledig en månad över jul och nyår. Det ska bli skönt efter 300 timmars jobb på 3,5 veckor :x
Jag fyndade också samma router faktiskt. Komplett eller?
 
johel572 skrev:
Drivdonet till bastubelysningen. Jag antar att man måste montera det utanför bastun någonstans eller vågar man ha det innanför panelen i taket?
Jag har inte läst igenom instruktionerna än men jag tror man ska montera den utanför. Jag kommer göra det iallafall :)
 
iSnobben skrev:
Jag fyndade också samma router faktiskt. Komplett eller?
Japp ;). Hade tänkt köpa en RT-AC68 men när denna var sänkt till samma pris så tog jag modellen större :)
 
Jag har "68:an", och är mycket nöjd! Så ni kommer att gilla den ni köpt!
 
Hafa igloo är Hafa's sorgebarn.....de har bytt ut tusentals och fått ersätta många kunder för skadade badrum och även personskador. Att de säljer den fortfarande är bara för att de har så goda marginaler på den så det går ihop sig ändå. Info från bekant som arbetat med just detta.
Välj en annan är mitt tips.
 
Lite sent tips nu när den är köpt. Det var den ända som verkade vettig när jag var på K-rauta och kände/klämde på lite olika. Hur lyckas man få personskador av en duschhörna?
 
Ny info....😄 Det skall vara åtgärdat numera. Det som hände var att glasen gick sönder, kunde hända närsomhelst tydligen. Det var ca 3000st som var drabbade av detta. Så du kan vara lugn.
 
verktygsgurun skrev:
Ny info....😄 Det skall vara åtgärdat numera. Det som hände var att glasen gick sönder, kunde hända närsomhelst tydligen. Det var ca 3000st som var drabbade av detta. Så du kan vara lugn.
Nu lugnade jag ner mig.
Jag har hört att de varit sämre innan men att de rättat till allt. Jag håller fingrarna :)
 
Idag har jag packat upp allt som kommit efter Black Friday.
På måndag kommer duschhörnan och den nya frysen.

Jag fick tag på en massa Elko plus uttag billigt. Nu har jag till resten av huset :).

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Belysningen till badrummet :)

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
corre och 4 till
  • Laddar…
Då är det dags för vinterns projekt: Badrummet

Det har sett sina bästa dagar och ska rivas ner till bjälklaget.
Planen är att toalettstolen ska flyttas dit garderoben är, bidén ska bort och ett tvättnedkast till tvättstugan (likt lorents)
Det kommer även bli vattenburen golvvärme i badrummet och hallen.
Jag har inte bestämt helt än men det lutar åt att det bli matta istället för kakel.

Det blir 4 st LED-spottar i taket ihop med en kristallplafond, två spottar i fönstersmygen och en lampa ovanför spegeln.
Beroende på hur tvättnedkastet blir så blir det antingen en inbyggnadstolett eller en Gutavsberg Artic 4300. Frun är helt emot inbyggnadstoaletter medans jag tycker det känns mer praktiskt/lättstädat.
Vi få se...

Lite bilder:

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.