Varit ut och TITTAT.. på hur mycket löv som blev kvar efter stormen. Den skötte sig ganska bra..
Har några "ihopblåsta" högar längs tomtgränsen.. annars ganska rent.. alla träden har blivit av med 95% av löven.. så det borde inte komma ner så mycket mer!

Nu vankas tydligen väldigt mycket blås kommande dagar, så förhoppningsvis "krattar" dom bort högarna också ;)
 
A
Städat lite i trädgården. De två döda mössen har fått komma tillbaka till gammelskogen.

Så har jag varit på utflykt till Åsby Trädgård och där köpte jag en vindruvsplanta som jag ska plantera i trädgården.
 
Plockat in och klippt ner alla pelargoner, jag brukar inte notera när jag normalt gör det, men jag tror inte jag plockat in dom den 15e november förut.

Hur gammal kan en pelargon bli ?? Jag har 3 st som är runt 25 år, vet inte exakt när dom köptes, men har dom på kort från sommaren 1991.

Dom har fått samma behandling alla år. På hösten tas dom in och klipps ner kraftigt, står svalt, ca 10 grader i ett söderfönster, får en dl vatten varannan vecka, klipps ner igen i slutet av mars och får ny jord, plockas ut när frostrisken är över, vanligtvis i början på juni.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Idag har jag å sambon vart till mitt jobb och hämtat täckbark (jobbar på sågverk) till buskarna. Lagt ut ca 600 kg enligt vågen på hjullastaren. (vet ej om den stämmer exakt dock) Ett rejält lass på släp vart det iallafall.

Vart inte helt dumt. Sen ska det till en sarg runt om så fort vi hittar någon bra och det inte är tjäle i backen. Blir gräs runt om till våren.

Någon som kan tipsa om vettig sarg runt om? Helst inge plast skit som bara går sönder...

12285978_10154338164991679_1059127240_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

12283008_10154338168206679_1260364587_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

12277336_10154338177626679_191593422_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 2 till
  • Laddar…
Skottat snö..
 
Sågat! ned solrosorna (y)
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Ruuuben skrev:
Någon som kan tipsa om vettig sarg runt om? Helst inge plast skit som bara går sönder.
Cortenstål är snyggt tex.
 
Krilleman
Kapat massor med lågväxande granar och tujor. Men sortens tuja är jag osäker på.

Någon "lyxigare" variant är det dock då denna brinner som om det vore olja i den! ;)

Andra vanliga tujor brinner inte alls lika intensivt.
 
A
Jag har varit ute idag och försökt att gräva i rabatten... Men det var bara att ställa in spaden i förrådet igen och hoppas på några plusgrader snart.:surprised:
 
A
Insåg att de plusgrader som ev skulle komma i veckan förmodligen inte skulle hjälpa, eftersom det är massor av minusgrader på nätterna. Så, på spaden igen och mha spett gick det fortfarande att plantera! :cool:
 
Julrensat i växthuset så att det går att hänga upp julstjärnorna nästa helg. Nu fick man för att man slarvade med att skörda alla vindruvorna i år.

Bar in växter för vinterförvaring också. Igår kom vintern!

stadavaxt1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


stadavaxt2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Allinug och 3 till
  • Laddar…
Upptäckt att jag glömt ta in regnmätaren ytterligare en gång. F-n vet hur många regnmätare jag lyckats fördärva genom åren.
 
  • Gilla
CM1234 och 1 till
  • Laddar…
Fotografen skrev:
Upptäckt att jag glömt ta in regnmätaren ytterligare en gång. F-n vet hur många regnmätare jag lyckats fördärva genom åren.
Jag har inte så många traditioner, är inte ett dugg noga med jul tex. Men att paja regnmätaren är en årlig tradition som jag håller hårt i. :)
 
  • Gilla
AndersPS och 5 till
  • Laddar…
A
Jag har krupit runt i rabatten och planterat lökar, sent omsider. Förra helgen var marken frusen så då trodde jag att det var kört, men idag gick det bra att gräva. Detta var visserligen inte i MIN trädgård, utan i en rabatt som tillhör radhussamfälligheten, så jag är bara delägare i den, men vår gemensamma trädgård är ju också min. Nu hoppas jag att lökarna är glada över att de äntligen kommit ner i jorden, så att de blommar fint i vår!

Nu ska jag väl fortsatta röja i min trädgård och åka till återbruket med en gammal staketöverliggare.
 
Räfsat löv ur ena sandlådan och börjat stångas med stubben som sitter i vägen för "nya" staketet och blivande bokhäcken.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.