R10 d^_^b
 
O
Själv gillar jag lite synligare rundningar... Så jag röstar på R10...
Men det gäller att ha samma rundningar på allting....
 
harry73
Jag vill inte ge AndersMalmgren beslutsångest, men med din noggrannhet kan man även välja 8,1 mm eller 6,37 mm :p
 
Tror nog mer på 2.00 5.00 eller 10.00 faktiskt ;)
 
Vad tycker ni om dessa priser


Skiva 1 – 1800x620x30 mm

Material 5702 :- (hantering av mall inkluderat)

Håltagning ho UM 4000 :- (håltagning för Intra Frame FR 520, egen ho)

Kantslipning R2 Lång 413 :-

Blandarhål 200 :-

Totalt inkl. moms 10.315 :-





Skiva 2 – 1795x620x30 mm

Material 5686 :- (hantering av mall inkluderat)

Håltagning Större häll PM 3300 :-

Kantslipning R2 Lång 629 :-

R5-R10 profilhörn 400 :-

Totalt inkl. moms 10.015 :-
Sedan tillkommer 2900 för uppmätning och 7000 för transport och montering
 
Tycker det låter helt ok. Är inte helt hundra men har för mig att vi betalade drygt 2000:- för uppmätning samt 9000:- för transport och montering (detta är för två år sedan i Stockholm). Övriga priser för arbete är typ samma, det ända som egentligen skiljer är materialet, vårar kostade typ 5 gånger så mycket, dock så valde vi ett helt annat material. Som sagt tycker det ser ok ut, jämfört med vad vi betalade:
Trevlig kväll.,,
 
15 tusen metern, vad är det för material?
 
AndersMalmgren skrev:
15 tusen metern, vad är det för material?
Kevlar :D
 
Sten kan kosta nästan hur mycket som helst. Vi betalade 7500 kr/m utan att vara extremt eller bättre, bara snyggare i våra ögon. Ikea använder väl R2 på sina skivor? Om du inte vill att det skall se ut som ett Ikeakök väljer du en större radie. En större radie blir mindre stötkänslig.
Kortsidorna har en sågad yta. Om du förväntar dig att ditt omtalade barnhörn skall vara polerad på kortsidan lär du behöva begära det.
 
Ibland har man tur, den snyggaste graniten man kan få för pengar kostar bara 3200 metern :D
 
Vilken typ av granit har du tänkt dig?

Och om jag får säga mitt så tycker jag att du ska ha 2mm radie för att matcha mot kanten men samtidigt så var det alltid lite mjukare former i gamla kåkar
 
Jag håller också på R10 även om R2 också ser bra ut. R5 känns helt meningslöst att välja iaf.
 
Lutte skrev:
Vilken typ av granit har du tänkt dig?

Och om jag får säga mitt så tycker jag att du ska ha 2mm radie för att matcha mot kanten men samtidigt så var det alltid lite mjukare former i gamla kåkar
White cloud, jag har bara hittat den på Bror törner stenfirma. Den är lite lik kashmir white som är vanlig men den har rött i sig vilken inte alls fungerar. White cloud har bara svart/gråa nyanser

White-Cloud-Full.png
 
Vi köpte en sorts Granit som heter Diabas, dock har vi lite andra mått på djup samt tjocklek. Vi hamnade på lite över 12000:- per meter, så fem gånger var kanske lottning ta i. Men vi betalade som sagt ungefär samma för arbete samt transport.
 
Mäkta snygg sten! Men hur vit är den? Tänkte då du har mycket vitt i övrigt, så den bara inte ser gul och snuskig ut i jämförelse med alla väggar och snickerier.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.