jag är shoppingsugen!
inga som ha nå bra tips... (y)
 
Nu kommer väl den perioden där alla butiker vädrar julklappshandel, och därför inte känner att de behöver locka med massiva prissänkningar.
 
  • Gilla
camaro1969
  • Laddar…
Om någon vill dessa Bacho-tvingar så finns det ett 40-tal i Norrköping. Visst ingen superkvalite men den greppar ordentligt :)
 
nimhed skrev:
Nu kommer väl den perioden där alla butiker vädrar julklappshandel, och därför inte känner att de behöver locka med massiva prissänkningar.
Tja om black friday etableras i Europa så kommer det nog ändras. Det är ju årets största shoppinghelg. Är man ute efter nättjänster så skall man även hålla ögonen öppna på Cyber monday ..
 
elpaco skrev:
Tja om black friday etableras i Europa så kommer det nog ändras. Det är ju årets största shoppinghelg. Är man ute efter nättjänster så skall man även hålla ögonen öppna på Cyber monday ..
Det är ju sant
 
trojlee skrev:
Jag tror inte man ska köpa en " billig" skruvautomat. Jag har en billig och den åkte direkt i skrotlådan. Har sedan kört makitas hos en bekant och det var riktigt riktigt stor skillnad. Där slipper man lägga all sin kraft för att det inte ska "rappa över" samt att djupinställning mm fungerar mkt bättre.
Var det denna du kastade? http://www.harald-nyborg.se/mitsutomo-gipsskruvdragare.html?nosto=nosto-page-product2
399:- är ju inte mkt, 3 års garanti...
Det står 3100 rpm o 380 W på maskinen i butiken.
Visserligen utan batteri, men då vet man åtminstone att det inte är på batteri eller laddare de sparat in..
Vad kan gå fel..?
Finns det olika band, eller kan man räkna med att alla band passar alla maskiner?
De har band på HN också, påstås vara 15 mm breda, men är inte std 17mm?
 
Japp. Exakt den fast min är ju något år så den är grå. Jag köpte märkes-skruv men minns inte bredden på banden. Men min rekomendation är att inte köpa den, satsa på något bättre
 
Vad var dåligt med den? Hakade den upp sig?
 
Jag köpte en skruvautomat för några år sedan på Harald Nyborg, modell billig. Jag är ingen van användare av dylika maskiner, men den var en katastrof. Allt strulade. Det hade gått fortare att skruva med tänderna. Den missade skruvar, de satt snett, för djupt, för grunt, bandet fastnade och hakade upp sig osv. Till slut gick jag tillbaka till HN och undrade om jag fick lämna tillbaka den. Säljaren tog emot den direkt och jag fick pengarna tillbaka. Säljaren sade rakt ut att de var kassa.
 
Jag hjälpte svågern renovera ett rum häromveckan, och han hade en billig skruvautomat som vi använde för att skruva fast spån- och gipsskivor. Visst klickade den ibland, missade några skruvar och drog inte några tillräckligt långt, men det gick säkert minst dubbelt så snabbt som att gå med skruvdragare ändå. Tror det var en Best Tools.
 
Fått mail om 'utförsäljning' på Swedol, någon som inspekterat?
 
scim skrev:
Jag hjälpte svågern renovera ett rum häromveckan, och han hade en billig skruvautomat som vi använde för att skruva fast spån- och gipsskivor. Visst klickade den ibland, missade några skruvar och drog inte några tillräckligt långt, men det gick säkert minst dubbelt så snabbt som att gå med skruvdragare ändå. Tror det var en Best Tools.
Ah, denna då kanske?:
http://www.ceteco.se/bandskruvmaskin-sg500ak-500w-p-1015-c-372.aspx
en hundring mer, och man får den i plastväska samt 100W starkare motor. Hmm, nu blir man sugen på att testa...
 
Personligen skulle jag inte drömma om att gå med en gipsdragare som inte va sladdlös, blir ju tokig på sladden när man håller på.
 
Jag vet, men å andra sidan är det inte många rum jag ska ha den till, har jobbat lite så en annan gång (utan automatik) och det gick bra. Dessutom kommer inget batteri eller laddare att kunna göra mig besviken.
Ville egentligen som sagt ha en ryobi med One+ batteri, eftersom jag redan har det systemet, med Ryobi har ju ingen skruvautomat.
 
En vanlig skruvdragare (gärna liten 10V) med ett bra bits med djupstopp fungerar med största sannolikhet bättre än en dålig automatskruvdragare om man bara ska göra några rum. Man har en näve med gipsskruv i ena handen och sen kör man bara på.
 
  • Gilla
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.