scim skrev:
Jag har oköpt de här snabbtvingarna när de varit på halva priset tidigare, men 75% rabatt kunde jag inte tacka nej till:

[länk]
49:- är ett kap, men de är inte några högkvalitativa tvingar.
 
Fairlane
7 Makita-maskiner för 3000:-, är det ett bra köp?

https://www.k-rauta.se/byggvaruhus/combokit-makita-10-8-v-dk1476

Jag är i behov av en ny skruvdragare, då min gamla är stor, tung och batteriet börjar ge sig. Jag har länge varit inne på 10,8V som jag tror räcker utmärkt för mitt behov. Jag har även tittat på en tigersåg och en ny sticksåg.

Jag misstänker att Tigersågen kanske är lite i klenaste laget, men ändå kan göra nytta ibland?
Hur är det med övriga grejer?

Det verkar som att Makita antingen döper sina kit annorlunda än maskiner som säljs löst, eller också är det en annan modell (enklare?). Kan det vara ett bra köp tror ni?
 
10,8 v är ju lite klenare maskiner. Skruvdragarna och tigersågen hade jag gärna haft, men misstänker att sticksåg och cirkelsåg bara funkar vettigt på tunnare material.

Enligt mig kan dom behålla dammsugaren och ficklampan, dom tar bara plats i verkstaden....
 
Fairlane skrev:
7 Makita-maskiner för 3000:-, är det ett bra köp?

[länk]

Jag är i behov av en ny skruvdragare, då min gamla är stor, tung och batteriet börjar ge sig. Jag har länge varit inne på 10,8V som jag tror räcker utmärkt för mitt behov. Jag har även tittat på en tigersåg och en ny sticksåg.

Jag misstänker att Tigersågen kanske är lite i klenaste laget, men ändå kan göra nytta ibland?
Hur är det med övriga grejer?

Det verkar som att Makita antingen döper sina kit annorlunda än maskiner som säljs löst, eller också är det en annan modell (enklare?). Kan det vara ett bra köp tror ni?
Det där kitet diskuterades på förra sidan i den här tråden.
Jag använder mina 10,8v verktyg rätt flitigt så jag tror du gör en bra affär! (y)
 
scim skrev:
Jag har oköpt de här snabbtvingarna när de varit på halva priset tidigare, men 75% rabatt kunde jag inte tacka nej till:

[länk]
Hmm, jag har redan 8st, man kanske skulle slåtill på ett par till (jag har betalat ungefär samma för de andra).
 
U
Mer info än tips.

Hornbach i Göteborg säljer ut en del av deras demomaskiner. Såg skruvdragare, sticksågar, olika slipar, någon cirkelsåg mm. Främst grön Bosch. Gissar att de nätdrivna maskinerna mest samlat damm medan batterimaskinerna varit igång en del (testade en Hitachi skruvdragare, den luktade aningen bränt tyvärr). En del såldes utan batterier men har man redan det så kanske det kan vara ett bra tillfälle att komplettera med en till maskin.

Själv köpte jag bara tigersågblad. Ingen kampanj, blev billigt ändå när jag utnyttjade deras prisgaranti.
 
Både Lindarn och Toolab har kampanjpris på Bosch GCM 8 SJL + GTA 3800 för 4 995 kr, dvs Bosch blå lilla kap- och gersåg tillsammans med det långa sågbordet. Hornbach var dyrare så med hjälp av lågprisgarantin köpte jag paketet på Hornbach för 4 495 kr. Det här var tidigare i veckan men det funkar säkert ännu, om inte Hornbach har matchat priset sen dess.
 
  • Gilla
Kingcool
  • Laddar…
Snailman skrev:
noggrannheten är ju ganska dålig denna har 5 ggr bättre noggrannhet. men kostar 50 procent mer [länk]
Det blev inget köp, men det hade varet smidigt att köpa den, leverans samma dag ;)
Du är nöjd med din?
 
Snailman
corre skrev:
Det blev inget köp, men det hade varet smidigt att köpa den, leverans samma dag ;)
Du är nöjd med din?
ja, har lagt undan min halvtrasiga Lino L2, den kom väl på några veckor har beställt en 8 linjers dubblet så dyr för 6 veckor sedan, men den tycks ha fastnat mellan kina och Sverige någonstans... köpte en lasermottagare också och den kom mycket snabbare och funkar till 5 linjers.
 
  • Gilla
corre
  • Laddar…
sblixten skrev:
49:- är ett kap, men de är inte några högkvalitativa tvingar.
Håller med att det inte är några högkvalitativa tvingar...

Köpte 30st igår, dom fyller sin funktion. Ibland behöver man bara en hjälpande hand och då funkar dom jättebra!
 
  • Gilla
sblixten och 1 till
  • Laddar…
nojman skrev:
Håller med att det inte är några högkvalitativa tvingar...

Köpte 30st igår, dom fyller sin funktion. Ibland behöver man bara en hjälpande hand och då funkar dom jättebra!
Jag hade också handlat om det inte var för att de är slut :(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.