1:Ja
2:Kabel
3:Nej
4:Ja
5:Så lågt Lux som möjligt
6:Larm

Motivering: Familjen Trolle i Hjo skall nu bygga ut sitt bo, inte vill vi att någon inbrottstjuv ska sno..Det är höst och mörkt i vårt avlånga land, vi skulle känna oss trygga med ett larm i vår hand.. Ute och inne med ett jättebra minne (1000GB), vi skulle bli besviken om vi inte vann detta fantastiska larm från Övervakningsbutiken.. :)
 
1 - Ja om det är tydligt att det är en avgränsad privat tomt
2 - Kabel
3 - Nej
4 - Ja
5 - IP67
6 - Lägre LUX-tal är bättre
7 - Larm

När man bor lite mer enskilt får man ibland höra av närboende att där vart en okänd bil vid huset. Då är externa kameror perfekt så man kan se så allt står rätt till. Det är så onödigt att misstänka andra i onödan
 
1. Ja
2. Kabel
3. Nej
4. Ja
5. IP67
6. LUX-antalet ska vara så lågt som möjligt.
7. Larm

Vilken julklapp att kunna dra till iväg till fjällen
Hänga med familjen, åka skidor och ta det lugnt på kvällen.
Inte ett uns av stress över hur huset mår utan oss.
Säkrat med ett system som utvecklats av säkerhetsproffs.
 
  • Gilla
trattalask
  • Laddar…
1: Ja.
2: Kabel
3: Nej.
4: Ja.
5: IP67.
6: Så lågt som möjligt
7: Larm


Snön ligger snart vit om taken, endast traktortjuven är vaken.

Han smyger över gårdsplan på försiktiga ben och undviker strålkastarnas sken.
Vid maskinhallen känner han på fönster och dörr, och konstaterar nöjt att ”Här är det precis som förr!”

Tjuven tar sig fram till traktorn och börjar lirka, intet ont anande om att han över jul får sitta på häktet och fingervirka.

Han får liv i traktorn med en snurr och siktar på närmaste maskinhallsdörr.

Dörren faller sönder med en smäll, inte vet han att en kamera iakttar en kriminell.

Ut på vägen han far så nöjd, på Kumla anstalten har de träslöjd.

Vägen framför tjuven är blank som is, runt kröken står det en tillkallad polis.

Tack vare övervakningskamerans inspelningsfunktion, så blir han dömd av varje institution.

Nu ligger snön äntligen vit på taken och den traktortjuven har helt tappat smaken.
 
1. Ja
2. Kabel
3. Nej
4. Ja
5. IP67
6. Så lågt LUX som möjligt
7. Larm

Motivering

Varenda natt ligger man sömnlös och är rädd att någon skall stjäla mina verktyg, frugans Ridsaker eller våra hästar. Snart kanske man genom natten kan sova och låta larmet och kameran göra jobbet
 
1.Ja
2.Kabel
3.Nej
4.Ja
5.IP67
6.Så långt som möjligt
7.Larm

Att kunna beställa fred på denna stackars jord;
Eller en tidsmaskin med bara skrivna ord.

Dessa är nog härliga önskningar som vi alla har;
Tyvärr är en sådan önskan ej uppfyllbar.

Men näst bäst vore ett välfungerade larmsystem;
Där man behöver inte oroa sig om problem.

Att kunna med trygghet och sinnesro;
Gå runt utan att tro att någon kan glo.

För nu kan man se om någon snokar runt;
Och leva med säkerhet utan en massa strunt.

Födelsedagen min kommer jätte jätte snart;
Att verkligen vinna dessa skulle ge den en bra start.

Om mitt hjärtas dröm att vinna dessa kunde uppfyllas;
Skulle säkert hela min vardag förgyllas.
 
1.Ja
2.Kabel
3.Nej
4.Ja
5.IP67
6.Så lågt LUX som möjligt
7.Larm

Varje månad dyker det upp minst 3 st larmföretags försäljare som tycker jag ska ha just deras system. Länge velat plocka ihop nått själv men tyvärr blivit av ännu.
Men med en ny kamera vid entren kanske man slipper bli väckt om kvällarna av alla dessa försäljare :)
 
Svar
1. Ja
2. Kabel.
3. Nej
4. Ja.
5. IP67
6. Så lågt LUX som möjligt.
7. Larm
Motevering
Med ett hårdare klimat runt Stockholm har tyvärr inbrotten ökat enormt i vårat bostadsområde.
Och med en dotter som blivit så stor att hon nu går hem själv efter skolan så är man orolig , jag har gått ner i tid för att kunna komma hem så tidigt det går .
Ett sådant exklusivt övervakningspaket skulle göra att man kunde slappna av lite mer på jobbet och sluta stressa .
 
Jimmie Nilsson skrev:
1. Ja (om jag endast filmar egen tomt, ej filmar grannar o dyl samt att tomt är avgränsad.)
2. Kabel.
3. Nej
4. Ja.
5. IP67
6. Så lågt LUX som möjligt.
7. Larm

Bor i hus som angränsar till ett skogs parti, så det är svårt att ha koll på vad som rör sig ute vid tomten vid denna mörka årstid. Har 2 barn som är i den åldern då det är snart dags att ta sig till och från skolan själva, kan vara rätt så skönt att ha koll på vilka som kommer och går i dörren på dagarna när man själv är på jobbet.

20151029_161942.jpg
 
Svar
1. Ja
2. Kabel
3. Nej
4. Ja
5. IP67
6. Så lågt LUX tal som möjligt
7. Larm

Har jobbat hårt för att barnen ska känna sig trygga hemma, framförallt min tioåriga son vars oro inte går över....
Det är helt enkelt för mycket som händer i området, droppen var när grannen kom på ett "troll" i sitt hus med överfall och stor polis insats som följd, vad jag inte valt att berättat hemma är vi har haft påhälsningar av helt uppenbart malplacerade personer sista året, den senaste hamnade jag öga mot öga med på gårdsplan, när han vänder följde jag efter en bit varpå han börjar springa, det kändes inget vidare…
Är helt övertygad om att Byggahus och Övervakningsbutiken har grejerna jag behöver för att återställa tryggheten hemma….
 
1. Ja
2. Kabel
3. Nej
4. Ja
5. IP67
6. LUX-antalet ska vara så lågt som möjligt.
7. Larm

Motivering: Det skulle helt enkelt vara väldigt skönt att kunna hålla koll på stugan via dessa kameror och veta vad som händer när man inte är där.
 
1.JA det är tillåtet, dock måste det tydligt framgå vad som är en privat tomt.
2.Kabel
3.Nej
4.Ja, dock bör man använda ethernet kabel med koppar kablar, alu funkar inte lika bra.
5.IP67
6.Så långt som möjligt
7.Larm

Med dagens samhälle där kriminaliteten bara verkar öka utan åtgärder från myndigheterna som bara tittar på så skulle det vara bra med ett kamerapaket så man kna få övervakning på hus och hem så man kan hålla lite uppsikt över gård och förråd.
 
Junior medlem Inloggad Medlem: jan 2013
Stockholm
62 inlägg
Gillad 9 gånger
29 bilder
1. Ja
2. Kabel
3. Nej
4. Ja
5. IP67
6. LUX-antalet ska vara så lågt som möjligt.
7. Larm

Skulle kännas trykt att hålla koll på vad som händer runt huset när man inte är hemma. Har tex ofta en hund som springer in och gör sitt behov. Den hade varit trevligt att filma så man kan få tag på ägaren och informera.
 
Kul med så stor uppslutning i veckans tävling trots en ganska hög instegströskel. Tråkigt dock att se att så många av er drabbats av inbrott, vi får hoppas på att den ökade inbrottsstatistiken är en trend som snart vänder.

Frågorna i denna tävlingen var många, och två av dem höll dessutom en relativt klurig nivå och innebar att man behövde tänka till en del. En klurig fråga som många föll på var nummer 4. PoE behöver en PoE-switch, PoE-NVR eller PoE-injektor för att strömförsörjas genom kabeln, rätt svar är därför Nej.

Veckans vinnare, med alla rätt på frågorna, blev MKna! Stort grattis!!

tävlingen är avslutad
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
1. Ja
2. Kabel
3. Nej
4. Ja
5. IP67
6. Lågt
7. Larm

Jag behöver ett övervakningssystem för det har varit många stölder och inbrott i närområdet där vi bor, så för vår trygghet så skulle det vara skönt med ett övervakningssystem som förhoppningsvis fungerar avskräckande.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.