I juli började Cecilia och Henrik scanna marknaden på sommarstugor de skulle kunna bygga och hittade till slut en modell att jobba med.

Du kan läsa artikeln här: Cecilia och Henrik hittar huset
 
Snyggt hus tycker jag med stående panel, tacköverhäng och stora fönster. Men en "stuga"?
 
Snyggt, men det är väl ingen konst att "hitta" sommarstuga om man har över 2 millar (som detta huset säkerligen kostar)
 
Jo det var ju det. De flesta hustillverkarna svarade inte ens på förfrågningar. Tänk vad de förlorar kunder på detta.
 
Känns ju endå lite "ånej ingen vill ha våra miljoner till ett fritidshus"

Om man inte får kontakt med en säljare så har man nog gjort helt fel i sina försök.

Men annars så ser det ut som ett trevligt hus
 
Men om de hade letat efter det billigaste huset hade det varit ok att förvänta sig god service?
 
Marlen Eskilsson skrev:
...Tänk vad de förlorar kunder på detta.
Det var precis min tanke också när jag läste artikeln också. Och att de tappade intresset om de råkade få tag i någon i fel region.

För mig låter det som en mycket märklig säljkultur.
 
Spottar. Kommer nog snart kännas lika aktuellt som grönt porslin gör idag...
 
G
Hade varit intressant att få se prisbilden
 
Jag gillar planlösningen. Perfekt till en sommarhus!
Varför ska putsen vara så mycket dyrare? Läkt, mineralskivor och puts på det. Det har min son. Fungerar perfekt. Huset är 12 år idag och som nytt.
 
Jättesnyggt! Gillar huset och planlösningen. Något jag skulle vilja bygga om vi tog ned våran gamla sommarstuga. Bastun hade nog återkommit då et sådant modernt hus kan användas året rundt!
 
Ser jättefint ut. Sommartid tillbringas mycket tid på altanen och mitt råd är att fundera på djupet. Sittgrupp, kanske däckstolar och matbord tar mycket plats. Man ska kunna gå förbi också. Mitt råd är att provmöblera och göra altanen tillräckligt djup från början, om terrängen tillåter. Grundlägg väl och bygg den av minst 28x120 mm trallvirke, så inte vinglasen hoppar när man går förbi. En rejäl altan är en bra och billig investering som ni aldrig kommer ångra. Lycka till med allt !
 
Uteplatsen bör vara betongplatta med klinkers. Med elvärme i. Det är grejor!
 
För en del personer blir ett hus på 30 kvm sommarstuga. För andra krävs det 500 kvm! Och fkerq miljoner. Det är bara att acceptera.
Oberoende om vi pratar 5000 eller 50 mille, ska man mötas med samma respekt. Med samma servicevänlighet.
Det tycker jag.
 
Det är så intressant att följa det här bygget. Vi är i samma process och har även valt Tylösand 106. Det vore roligt att få kontakt för att höra mer vad Cecilia och Henrik har för synpunkter nu när de har kommit så långt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.