Blev förevisad denna tingest på swedoldagen och för första gången väcktes mitt habegär av en avståndsmätare.
[video=youtube;2nOTcYrhTh0]https://www.youtube.com/watch?v=2nOTcYrhTh0[/video]
 
  • Gilla
mexitegel och 3 till
  • Laddar…
Jag har en äldre GLM80, utan en massa 'bells and whistle´s' (färgskärm, blåtand, talmeterfunktion mm ;)) och den används rätt flitigt.
Underlättar många projekt som genomförs ensam.

Såg klart lockande ut, GLM50C. :)
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
Kunde inte hålla mig borta från beställ knappen;)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Bästa pris?

Såg onekligen väldigt trevlig ut.
 
Kollade runt lite utom landets gränser men tyckte att Toolab låg bra till i pris och att dom alltid är trevliga och hjälpsamma gör att jag gärna handlar där.
 
Det var väl ruskigt onödigt att tipsa om denna, nu när jag har en massa andra utgifter!? :D
 
Jävligt onödigt må jag säga...
 
Kul att se att Bosch har valt att förse den med vanliga AAA-batterier. Den gamla modellen hade väl ett inbyggt batteri som inte gick att byta (utan en massa onödigt strul iaf)?
 
bygga_bo skrev:
Kul att se att Bosch har valt att förse den med vanliga AAA-batterier. Den gamla modellen hade väl ett inbyggt batteri som inte gick att byta (utan en massa onödigt strul iaf)?
Stämmer, mini-USB och inbyggt batteri. :)
 
Jahapp, då var den beställd. Imponerad att jag lyckades hålla mig en hel dag.
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Får nog bli en julklapp 😃
 
Får tacka för tipset. Denna hade jag missat totalt. Fick hem den idag och det verkar vara en riktig godbit :)
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
Add to cart
Submit
PayPal....

Jaja, det är ju snart jul, och farsdag, och jag fyller tydligen jämnt snart.. :surprised:
(och det var ju synd att bara beställa en grej, med tanke på frakt och sånt :rolleyes:)
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Jag fick också min idag, sitter och kollar på den har laddat ner ett par appar till telefonen. Den verkar vara ett trevligt tillskott till den blå arsenalen, väl värd en månad med nudlar. ;)
 
  • Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
Riktigt trevlig manick, jag har alltid tyckt att dessa mätare varit lite onödiga men har nu fått krypa till korset och revidera min åsikt i frågan.Många fiffiga funktioner i denna. Bara att kunna ta bilder av rummet och skjuta in mått och area direkt i bilden tycker jag va smart för mig som brukar skriva så jag inte kan läsa själv och sedan lyckas med konststycket att slarva bort lappen.

Lägga in cc mått på reglar och skjuta där mellanväggen i uthuset skall vara så fick jag automagiskt fram mått och antal reglar. Detta kanske finns på alla mätare, jag har ju som sagt inte haft så bra koll på detta sortiment.

Nackdelar som jag upptäckt, satte in medföljande batterier igår em. dessa var slut idag men då har jag använt den (läs Lekt) väldigt mycket. Allt från att mäta konstiga mått till att kolla om den dög till rödpunktssikte till hararnas förskräckelse. Den allra största nackdelen med den är dess förmåga att framkalla habegär och dess smidiga format, detta genererade till att min dotter råkade få med sig den hem för att dokumentera sin nya lägenhet innan förestående inköpsresa:(

Kom på en nackdel till, den har skapat ett önskemål om större telefon och padda.
 
Redigerat:
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.