Hej!
Bor i nybyggd lägenhet sen februari 2015, har hth kök. Tycker det är väldigt dålig kvalitet.
Färgen verkar väldigt tunn, så fort man nuddar med något vasst blir det en liten prick.
Det godkänner jag dock.
Men att det blir bubblor, det är dåligt. inte ens färg på undersidan av passbiten ovanför fläkten. Blivit bubbla och spräckt på hörnet på en dörr, la dit lite färg, kanske var dumt ang reklamation?
Kolla bilderna och avgör vad ni tycker.
Vänder man sig till sin lokala butik eller finns det något speciellt nummer eller mail man kan skicka till?
Hittar inget på hemsidan ang reklamation.
IMG20151025195335.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG20151025195340.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG20151025195348.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Är detta en bostadsrätt eller en hyresrätt? Är det en hyresrätt tar du ju reklamationen med din värd. Är det en bostadsrätt som är nybyggd så bör ni ha garanti kvar från köpet av fastigheten. Att där inte är färg på undersidan av passbiten vid fläkten är ganska normalt. Så blir det ju när man kapar passbitar.
 
Det är en bostadsrätt, men är det normalt att det blir så här?
 
Nej, inte generellt. Dock är det inte särskilt hög standard på de kök man sätter in i bostadsrätter. Har själv varit inblandad i projekt med HTH kök och det är stor skillnad på det de säljer till privata konsumenter. Allting beror ju på hur köket används, men det är definitivt något som går på garantin så länge den finns kvar.
 
Blev faktiskt förvånad att det var så dålig kvalitet, alltid hört gott om hth, men detta var från husägare.
Vid nästa bostadsrätt lägger jag nog lie extra pengar på att uppgradera till andra luckor.
Men tack då vet jag att det borde gå på garantin, skall kolla upp vart jag skall vända mig.
 
Känns väldigt långsökt att döma ut hela HTH bara pga av dessa små lacksläpp som tydligt har uppstått på första bilden för att den sidan på skivan har blivit sågad på plats och inte målats. 2a bilden har man slagit bort lacken i hörnet på luckan/alt färgen inte riktigt fäst. Hade häng alla kök om lacken skadats.
Prata med Brf:en måste finnas garantier utan tvekan:)

Med vänlig hälsning, fremax
 
Dömer inte ut hela hth, men man ser verkligen hur tunn färgen är och det förvånade mig. Bodde i en hyresrätt innan och det var bra mycket bättre kvalite, vet dock inte vilket kök det var:)
Men som i tidigare inlägg så verkar det vara skillnad i bostadsrätt och privat.
 
C
Det där med HTH och bubblor i lacken har ju varit uppe tidigare här.
 
Passbiten ovanför fläkten ser ut att vara kapad så fukt kan lätt komma in då , men skadan på dörren är lite konstigare
 
HTH är ju ett ekonomikök.......så det är ju "billigt". Oftast så behandlas billiga kök "billigt" när de monteras. T ex en passbit som inte målas i efterhand.......resultatet är ofta undermåligt.
 
Vilka märken är ekonomikök ?
 
Polos skrev:
Vilka märken är ekonomikök ?
Alla tillverkare har i princip ekonomikök för nyproduktion. Det är ingen större skillnad om det är hyresrätter eller bostadsrätter. HTH, Ballingslöv, Marbodal, Myresjökök, Vedum o.s.v.
 
Har genomgående HTH kök hos oss både i kök och tvättstuga och trots matlagning med mycket ångkok etc så har jag aldrig sett något liknande. Gissningsvis kommer det väl ånga upp direkt i ändträet som inte är behandlat på något sätt? Borde gå att lösa enklast genom att byta luckan och då behandla den? Det borde väl gå att sätta den kapade sidan uppe istället för nere?

/S
 
Nu har jag varit i kontakt med föreningen. Skall skicka bilder till hth, så får vi se vad dom säger.
 
Jag tror att HTH i Danmark (där köken tillverkas) har problem i sin tillverkningsprocess med MDF. De har inte jobbat med vattenbaserade färg lika längre som Myresjö/Marbodal.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.