Rätt svar är 2 : det krävs inget verktyg.

Multiverktyg är ett verktyg jag skulle vilja ha själv, har tidigare bara lånat då priserna på dessa är rätt höga för mig. Om jag skulle vinna skulle jag även bidra med en fin recension om verktyget.
 
svaret är 2
äntligen en maskin med lättbytta blad.Om fingrarna inte funkar som dom ska så är ju detta superbra!
 
Svar: Det krävs inget verktyg.

-"Hörn och lister, trångt och bökigt,
Kapa rör i hela köket,
Lägga in en ny parkett,
Makita gör så det går lätt!"
 
Krävs inget verktyg!

Renoverar ett gammal 1800tals hus där inget är rakt, vore trevligt att prova en sån när man ska fina till timmerstockarna istället för att köra med yxan som man gjorde förr :)
 
Svar 2

Jag har åtagit mig att bygga möbler till min lägenhet. Möbler är dyrt, svårt att hitta något jag gillar och det känns onödigt när jag kan bygga själv. Det ska till med bokhylla i hörnutförande samt ett soffbord. Tanken är att låta huset från 1934 få bestämma stil och stuk med rustik drivved som grundmaterial, så jag hoppas få till en bondsons första boende i känslan; hemmasnickrad charm! Sammanträffande nog så är jag själv bondson, och nog är det allt min lägenhet; men tack o lov lever vi inte riktigt lika illa fattigt som på trettiotalet. Men självklart kan ju verktyg kosta skjortan, så hjälp på traven vore ju enormt uppskattat.
 
Svar 2. Motivering: inköpsstopp av frugan då jag gnällde över vad alla nya barngrejer kostade så detta vore perfekt för att kunna stilla ha-begäret men ändå ha husfriden kvar :)
 
2; den har verktygslöst byte!

Med ett gammalt hus behöver man många verktyg - tyvärr tog det nästan två års renovering att inse hur mycket kvalitet betyder! Nu håller jag på att mödosamt byta upp mina billighetskatastrofer mot bättre grejer: Makita har snabbt blivit en favorit! Vågar man hoppas på att denna praktiska skönhet kan få en plats i den översta hyllan hemma hos oss?
 
Svar 2: inga verktyg -- bara tumme och pekfinger.

Skulle behöva ett multiverktyg för alla diverse småjobb som dyker upp, t ex såga av grova spikar som sitter stenhårt i skorstensmuren och jag inte vågar bända loss. Bågfil och annat är alltför klumpigt. Jag skulle även kunna kapa lite utan att plocka loss de gamla fina dörrlisterna, lägga golv, och slippa den förbenade kvartslisten som tidigare ägare var kär i.
 
Svar: 2. Det krävs inga verktyg för bladbyte

Säger som Johan Falk; "Nä men va fan Helen klart vi ska ha en sån här Makita!" (y)
 
Rätt svar 2
Vårt första hus vi flyttade in i för en månad sen, hade uppreglade och isolerade golv i källaren. Dessa fick rivas ut direkt och ska nu börja byggas upp igen. Med ett makita multiverktyg som är såhär enkelt att använda kan jag förhoppningsvis engagera hela familjen i renoveringen.
 
Svar: 2

Får jag den här finns det inga ursäkter att skjuta upp jobbet att sätta taklister. Jag har nämligen krånglat till det så jag måste kapa på plats och för det behöver jag det här verktyget Utlovar bildbevis! =)
 
Svar 2
Då min makita skruvdragare brunnit så har jag batterier samt laddare över .
Därför passar denna makita multikap perfekt .
Har också det perfekta start jobbet för denna maskin då luftspalten till vinden behövs att förstoras , så en sladdlös multimaskin är perfekt för att komma åt i ett trångt utrymme .
 
Redigerat:
Svar: 2, inga verktyg behövs.

Med en sådan Makita behöver jag inte slita.
Alla rum blir härligt fräsha och vita.
Bladen kan i alla material bita.
Allting själv, aldrig mera anlita.
Så skänk mig en Makita på vars kvalitet jag kan lita.
 
Svar 2, inga verktyg krävs.

Vill ha.
 
S
Svar 2: behövs inget verktyg

Efter att ha rivit ner väggarna i dotterns rum för att gipsa om så vart det knepigt att få bort masoniten längst in i hörnen, jag stod i timmar o jävlades med en fogsvans med dåligt resultat. Tjejen stod i bakgrunden o frågade "det måste väl finnas maskiner för sånt här??" Jag visste inte ens själv då så jag svarade "inte vet jag..." var lite lätt irriterad efter att ha krånglat så länge. Dröjde ett par veckor sen såg jag en snickare använda ett sånt här multiverktyg o det var då jag insåg vad det var för maskin jag borde ha haft.

Har inte sagt något till tjejen om detta heller, men vore fint att få den här makitan så jag kan visa tjejen vad det var vi BORDE haft, den kommer verkligen underlätta i framtiden :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.