Jag hade ert liknande hus innan då med trakfönster som var byggt samma år. Så det är nog vanligt också ;)
Gillade det inte riktigt då kanske. Det hade varit teakfönster o koppardetaljer. Men kopparrännor hade bytts mot svarta rännor o stuprör. Där känndes der i alla fall lite mossigt men de hade nog behövt en uppfräschning.
Jag tycker nog grått är snyggast men vet inte om jag vågar måla grått. Så så kanske vitt är säkrare.
Särskilt så som vi har via aluskjutpartier. Samt att vi har kopparbläck mm.

Så där ligger min osäkerhet.... Vill ju ha andras syn på det så det inte blir för tokigt :) :rolleyes:
 
oooo_quattro skrev:
Så där ligger min osäkerhet.... Vill ju ha andras syn på det så det inte blir för tokigt :) :rolleyes:
Ja, det går väl att måla om igen om du ångrar dig. :rolleyes:

Börja att måla på en sida och sug på karamellen någon vecka innan du fortsätter med resten, då är det ju inte allför mycket jobb att ändra om du tycker det ser galet ut.
 
Inlett jobbet med ommålning.. Ett lager grå färg på plats. Kommer bli mörkare med lager två. Jag tycker det blir jättesnyggt 😀 tack för tipsen! Imorgon kommer målare för att börja skrapa/måla fönster. Vi bestämde ju förut grå nere o vita uppe. Hoppas det blir snyggt med grå nere 😉 Passar ju rätt fint med vita också ser man när man målat... Ni som tyckte grå nere, gör ni det fortfarande eller har ni ändrat er när ni ser resultatet!? 😁

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Vad snyggt det blev! Helt rätt grå färg har du hittat. Jag tycker också att det ser bra ut med vita fönster.
 
  • Gilla
oooo_quattro
  • Laddar…
Tack :) blev skälv förbluffad hur bra det passar in! Men blir det ännu snyggare tror du Marlen med fönstren grå? Ni andra kommentera gärna.. :)
 
oooo_quattro skrev:
Tack :) blev skälv förbluffad hur bra det passar in! Men blir det ännu snyggare tror du Marlen med fönstren grå? Ni andra kommentera gärna.. :)
Nä jag tycker det ser bra ut med brytningen. (y)
 
Roland.. Att ha vita fönster då även nere gissar jag att du menar ;)
 
oooo_quattro skrev:
Roland.. Att ha vita fönster då även nere gissar jag att du menar ;)
Ja, korrekt.
 
Hemmakatten
Jag tycker nu också att det blir snyggt(snyggast) med vita fönster både på källarfönstren och upptill. Väldigt fint med den gråmålade källardelen.
 
Oki :)
Tips på vit ...? 0502y eller ex 0500n eller någon annan?
Pollhuset är precis nymålat i beckers utevit 0502y, ingen stor fråga dock :)
 
Redigerat:
oooo_quattro skrev:
Oki :)
Tips på vit ...? 0502y eller ex 0500n eller någon annan?
Pollhuset är precis nymålat i beckers utevit 0502y, ingen stor fråga dock :)
502y är väl standard vita som i allmänhet användes ?? Varför klydda till det om det inte finns särskilda skäl.
Speciellt om du redan har andra partier i 502y. ;)
 
Det var målarfirman som nämnde att de numera lör mkt 500n...
Ja, enklast med 502y så matchar det :)
 
oooo_quattro skrev:
Det var målarfirman som nämnde att de numera lör mkt 500n...
Ja, enklast med 502y så matchar det :)
Kanske den målarfirman hade mycket 500n på lager. :)
 
  • Gilla
oooo_quattro
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.