mexitegel skrev:
Jag tror ta mig tusan att jag äntligen lyckats ha ihjäl min gröna skruvdragare :D. Eller, ja, batterierna orkar inte många skruv längre, maskinen i övrigt tuffar på utan bekymmer.....

Så nu får det bli en blå dragare :).
Well done!
Som upplagt för en GSR18V-EC FC2 ;)
 
Mikael_L
mexitegel skrev:
Jag tror ta mig tusan att jag äntligen lyckats ha ihjäl min gröna skruvdragare :D. Eller, ja, batterierna orkar inte många skruv längre, maskinen i övrigt tuffar på utan bekymmer.....

Så nu får det bli en blå dragare :).
Är du uppe i tre maskiner nu, eller börjar det bli bråttom att komma på någon till, så här i slutet av året? :cool:
 
  • Gilla
Purre
  • Laddar…
Lite brådis är det ju :D
 
Mikael_L
GTS 10, bordssågen då ...

Men om den är ett bra val beror nog väldigt på vad man snickrar för nåt. Under husbygget mitt hade den inte känts så lämplig, utan den betydligt mer oömma byggsågen med sämre precision satt som handen i handsken,

Skulle jag köpt en liknande såg idag så skulle nog sökandet gå mer mot maskiner som GTS 10 eller deWalts dw745 etc.
För nu är jag ju betydligt mer intresserad av finlir.
 
Jo,GTS:en står på önskelistan även om jag ärligt sagt inte har något projekt under uppseglande där den faktiskt behövs. Det stora problemet (eller möjligheten kanske :) är att jag först måste bygga ett garage för att få plats den :). Och för att bygga ett garage där jag vill behöver jag köpa loss en bit mark av grannen... Så vägen till en GTS10 är lång :D
 
mexitegel skrev:
Jo,GTS:en står på önskelistan även om jag ärligt sagt inte har något projekt under uppseglande där den faktiskt behövs. Det stora problemet (eller möjligheten kanske :) är att jag först måste bygga ett garage för att få plats den :). Och för att bygga ett garage där jag vill behöver jag köpa loss en bit mark av grannen... Så vägen till en GTS10 är lång :D
Premiärsågade min nya 10XC igår.. gick som en dröm.:)
Visst en ny klinga på gamla 10an så hade väl den känts som ny också men..
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
Strö salt i såren bara, gör det ;)
 
  • Gilla
Skooda och 3 till
  • Laddar…
S
Kan inte låta bli, klart du ska skaffa en GTS 10XC, är själv super nöjd ��
 
Toolab hade kampanj så jag jag tryckte på köpknappen :)
19842f7420b34c6cf3c9afda0e3bd98a8aad2245_800x800.gif
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
amatörsmurf och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
Bra där.
Hur många är det kvar nu, till tre maskiner? ;)
 
En, för styrskenan räknas ju inte :D.
Det lutar åt en GOF 1600, ska snida några fönsterbänkar vad det lider nämligen...
 
JÄKLAR vad nöjd jag är med dragaren, alla plus där. Lite tyngre än jag förväntade mig men det är bra ork i maskineriet :D
 
  • Gilla
Chiippe
  • Laddar…
Nu har jag smitt en plan. Muhaha!

Det blir en GOF1250 nu alldeles strax, annars blir fönsterbrädorna som jag ska börja med inte snygga.

Sen har frugan beställt en lightrenovering av köket och till det en mobil köksö och en sån gåååår inte att bygga utan en sänksåg och en dominofräs också - eller hur? :D
 
  • Gilla
bjoar564 och 2 till
  • Laddar…
Det låter som en väl genomtänkt plan och är nog ett absolut minimum av maskiner som krävs för dessa projekt;)

Vilken av GOF 1250 har du tänkt dig?
 
mexitegel skrev:
Nu har jag smitt en plan. Muhaha!

Det blir en GOF1250 nu alldeles strax, annars blir fönsterbrädorna som jag ska börja med inte snygga.

Sen har frugan beställt en lightrenovering av köket och till det en mobil köksö och en sån gåååår inte att bygga utan en sänksåg och en dominofräs också - eller hur? :D
Tror du verkligen du klara detta med en sänksåg? Är det inte bättre att ta det säkra före det osäkra och satsa på en ordentlig justersåg istället? ;-)
 
  • Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.