DIY_freak skrev:
Hört talas om Google? Det är ett verktyg på Internet där man kan banka in s.k. sökord och sedan letar Google rätt på olika ställen på Internet där det står förhoppningsvis intressanta saker som avhandlar de där sökorden. Du borde prova det någon gång... :p
Precis, man gör som du skriver.... Om man vill leta upp en gammal tråd där ens företag har fått kritik och man vill skönmåla/försvara det. Marlene och de andra på BH brukar reda ut folk kopplingar rätt snabb, vi får se hur länge det tar denna gången.
 
DIY_freak skrev:
Hört talas om Google? Det är ett verktyg på Internet där man kan banka in s.k. sökord och sedan letar Google rätt på olika ställen på Internet där det står förhoppningsvis intressanta saker som avhandlar de där sökorden. Du borde prova det någon gång... :p
http://lmgtfy.com/?q=ash+bygg+bauhaus

Första träffen.

Dock - om man utesluter Bauhaus ur sökningen kan i alla fall inte jag hitta denna tråd över huvudtaget. Så en ren googling på ASH leder en inte hit.
 
  • Gilla
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
D
Om jag inte har helt fel så (och det händer så sällan så det kan vi utesluta... (självironi)), så anpassas Googles sökresultat efter den dator som sökningen görs ifrån. Så andra får inte exakt samma sökresultat som ni får. I alla fall räcker det med att jag söker på "Bauhaus badrum" så kommer denna tråden bland de översta träffarna för mig.
 
D
Ramnemark skrev:
Precis, man gör som du skriver.... Om man vill leta upp en gammal tråd där ens företag har fått kritik och man vill skönmåla/försvara det. Marlene och de andra på BH brukar reda ut folk kopplingar rätt snabb, vi får se hur länge det tar denna gången.
Men i alla fall när jag söker på bara "Ash badrum" så hittar inte Google den här tråden, i alla fall inte bland de första sidorna. Så det talar ju emot din "konspirationsteori".

Ja, Marlene kan säkert reda ut detta snabbt nog, så jag undrar varför nininte pverlåter det åt henne istället för att konsekvent beskylla alla dom tycker annorlunda för att vara utskickade försvarslobbyister.
 
DIY_freak skrev:
Om jag inte har helt fel så (och det händer så sällan så det kan vi utesluta... (självironi)), så anpassas Googles sökresultat efter den dator som sökningen görs ifrån. Så andra får inte exakt samma sökresultat som ni får. I alla fall räcker det med att jag söker på "Bauhaus badrum" så kommer denna tråden bland de översta träffarna för mig.
Så är det. Därför (om jag ska påstå något för andra) kontrollerar jag mina sökningar med en annan webläsare än den vanliga, som jag dessutom totalrensar då och då. Min vanliga webläsare (firefox) kommer naturligtvis inte visa samma resultat som du ser. Den har all historik i sig, vilket påverkar google-sökningar extremt mycket. Vilket är väldigt praktiskt ibland, men ger samtidigt vissa "blinda fläckar" när man letar.
 
DIY_freak skrev:
Men i alla fall när jag söker på bara "Ash badrum" så hittar inte Google den här tråden, i alla fall inte bland de första sidorna. Så det talar ju emot din "konspirationsteori".

Ja, Marlene kan säkert reda ut detta snabbt nog, så jag undrar varför nininte pverlåter det åt henne istället för att konsekvent beskylla alla dom tycker annorlunda för att vara utskickade försvarslobbyister.
Det är väll just att den inte dyker upp som gör det intressant. Alltså har någon letat upp denna tråden och sedan gjort sig medlem för att lägga en kommentar om hur bra ett företag är. Jag vet inte hur reglerna är nu men innan fick en användare inte göra reklam för ett företag innan den postat 100kommentarer eller liknande.

Marlene har fått besked om det inlägget då det återstår att se :)
 
D
Ramnemark skrev:
Det är väll just att den inte dyker upp som gör det intressant. Alltså har någon letat upp denna tråden och sedan gjort sig medlem för att lägga en kommentar om hur bra ett företag är.
Tråden dyker ju upp högt upp på sökresultaten, men inte för någon som söker enbart efter ASH. Eftersom inlägget ifråga säger positiva saker enbart om ASH, så misstänker du väl att det är någon som är närstående det företaget och inte Bauhaus, eller hur? Så skribemten kan mycket väl ha sökt på något helt annat och ramlat på tråden. För övrigt har jag märkt att det inte är så märkligt att det finns de som rekommenderar ASH, de har ju fått minst sagt väldigt fina omdömen på andra siter. Möjligtvis under en annan formell företagsbildning, det vet jag ingenting om, men det lär ju ändå handla om samma personer.

http://www.brabyggare.se/sok-hantverkare/hantverkarprofil-presentation/kundomdomen/?companyid=3740

https://www.reco.se/ash-bygg-badrum-ab

http://aretshantverkare.se/resultat-2015
 
DIY_freak skrev:
Hört talas om Google? Det är ett verktyg på Internet där man kan banka in s.k. sökord och sedan letar Google rätt på olika ställen på Internet där det står förhoppningsvis intressanta saker som avhandlar de där sökorden. Du borde prova det någon gång... :p
Precis, och vem googlar ASH tror du? Någon som är intresserad om sitt rykte eller någon som anlitat dom för x antal månader/år sedan?

Och vem orkar regga sig på ett nytt forum bara för att berätta att en gång för ett tag sen så gick det bra hemma hos mig....
 
  • Gilla
twoody
  • Laddar…
Det må vara sannolik smygreklam men jag tycker ändå ni är för kvicka döma. Att fråga vederbörande om bakgrunden, kanske tom ifrågasätta vore mer på plats, men att direkt döma utifrån ett (1) inlägg, nej.
 
D
Anna1984 skrev:
Precis, och vem googlar ASH tror du? Någon som är intresserad om sitt rykte eller någon som anlitat dom för x antal månader/år sedan?
Först tycker du det är misstänkt att någon överhuvudtaget kan hitta den här tråden, som om någon måste ha blivit hitskickad för att skriva. Sedan när jag påpekar att det inte är några problem att hitta den via Google, så ändrar du dig helt plötsligt och tycker att DET är misstänkt och att det är ett bevis på att man har Googlat på ASH i syfte att hitta någonstans där man kan skriva positiva saker om ASH? Hur skall du ha det egentligen?

Om du hade följt med lite, så hade du ju sett att det INTE verkar fungera speciellt bra att Googla efter just ASH för att nå den här tråden. Någon som har intresse av enbart ASH skulle alltså troligtvis inte hamna här via Google. Det som får denna tråden att hamna högt upp på träfflistorna är om man t.ex. har med BAUHAUS som sökord. Den som har Googlat och hamnat här har alltså INTE sökt efter ASH utan efter något annat. Det inlägget som du anser så misstänkt skriver om ASH och inte om Bauhaus. Hur du än vrider och vänder på det så stämmer inte ditt resonemang.

Sedan finner jag det inte ett dugg märkligt med att en person som har anlitat ett företag och har positiva erfarenheter av det skulle registrera sig och skriva här enbart för detta. Personer fungerar olika.... En del personer tycker enbart om att gnälla och registrerar sig enbart för att gnälla och klaga. Andra personer kanske anser att det är precis lika motiverat att förmedla positiva intryck och registrerar sig för att göra detta. Alla är vi olika, men jag vet ju vilken personlighet som jag föredrar... Själv försöker jag redogöra både för positiva och negativa erfarenheter som jag har. Förstår inte varför gnäll-personligheten är mindre misstänkt än den andra, men det är en tydlig trend på det här forumet att alla som har något positivt att skriva om ett företag som det gnälls på misstänkliggörs.
 
D
85 positiva omdömen på reco.se med ett genomsnittsbetyg på 4.6 av 5 (utan något verkligt negativt omdöme) och så letar sig EN kund med positiva erfarenheter hit och det blir ett sådant rabalder? Tvivlar ni på att det finns kunder till ASH som är nöjda, eller vad är det som är så märkligt?

Det är MÖJLIGT att skribenten är en bulvan/lobbyist, men jag tycker ni överreagerar enormt.
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Jag reagerar, när en ny medlem i sitt första inlägg skriver enbart positivt om ett annat företag, som förekommer i tråden, men rubriken är Anlitade Bauhaus för badrumsrenovering - med katastrofresultat
 
DIY_freak skrev:
85 positiva omdömen på reco.se med ett genomsnittsbetyg på 4.6 av 5 (utan något verkligt negativt omdöme) och så letar sig EN kund med positiva erfarenheter hit och det blir ett sådant rabalder? Tvivlar ni på att det finns kunder till ASH som är nöjda, eller vad är det som är så märkligt?

Det är MÖJLIGT att skribenten är en bulvan/lobbyist, men jag tycker ni överreagerar enormt.
Hej. Titta på datumspannet på de senaste inläggen och hur många andra inlägg samma person har gjort. Dock var det relativt lätt att verifiera en del av personerna med Google bildsök - t ex Fredrik L som faktiskt verkar vara en riktig kund men som dock också har lite kritik.
 
D
Hade du reagerat likadant om någon nyregistrerad skrivit ett inlägg som var negativt om ASH? Ursäkta, men jag tror inte det...

Edit: riktat till Thomas alltså, ett annat inlägg hann komma emellan.
 
DIY_freak skrev:
Hade du reagerat likadant om någon nyregistrerad skrivit ett inlägg som var negativt om ASH? Ursäkta, men jag tror inte det...

Edit: riktat till Thomas alltså, ett annat inlägg hann komma emellan.
Du får tro vad du vill, men även det hade varit misstänkt i mina ögon, om det var första inlägget från en ny medlem när det varit tyst i tre veckor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.