harry73
AndersMalmgren skrev:
Men har beställt lite mer prylar till köket, jag hade 6000k ledstrip som jag köpte till badrummet men inte använde. Kände dock att det kunde bli lite väl kallt ljus speciellt nu när vi valt kalla färger så beställde 5630 chip med 3000k vilket är varmvitt. 75 watt vilket ska ge 9000lm enligt spec. Vi kommer dock bara använda typ 2.5 meter = 4500lm
Hur kommer du att kalibrera den, så att den har rätt färgtemperatur? ;)
 
Det skulle vara ett RGB chip då, men misstänker de inte har den upplösningen :)
 
AndersMalmgren skrev:
Det skulle vara ett RGB chip då, men misstänker de inte har den upplösningen :)
Min strip är också 3000K och tycker den känns varm i ljuset till skillnad från billigare led strippar som är specade med samma färgtemperatur. Det känns som att hide-a-lite har något högre kvalité på sina produkter d.v.s. hårdare sortering på dioderna avseende färgavvikelse.
 
Det är RA värdet som anger hur bra färgåtergivelse de har, > 90 på min

edti: Hidealite har bra grejer har själv deras Multi13 i badrummet. Men när det gäller ledstrip tror jag det är exakt samma som de lite dyrare strippen på ebay
 
Redigerat:
Jag är i slutfasen av ett projekt på jobbet så mycket jobb där och när jag inte jobbar är det barnvakt som gäller. Och farsa renoverar fönster på deras villa, blir inte mycket gjort mao


IMAG0768.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Edit: iof inte helt fel och sitta i solen och njuta i en av mamma och pappas många oaser medan farmor passar hugo


IMAG0770.jpg
 
Redigerat:
harry73
AndersMalmgren skrev:
Jag är i slutfasen av ett projekt på jobbet så mycket jobb där och när jag inte jobbar är det barnvakt som gäller.

Edit: iof inte helt fel och sitta i solen och njuta i en av mamma och pappas många oaser medan farmor passar hugo
Man är inte barnvakt för sina egna barn. Det heter att vara pappa eller mamma, men det där med jämställdhet kan vi ta en annan gång :p
 
Förlåt, får jag inte säga dagis heller utan det måste heta förskola?
 
harry73
Dagis går bra, lekis också för den delen. Barnvakt får man också säga, men den harman när mamma och pappa har andra saker att göra, och då menar jag inte bollibompasex för då behöver man inte barnvakt ;)
 
Hämta luckorna igår. Fint emballerade
DSC_0708.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gick på 15 000 så inte helt gratis men värt pengarna då IKEA Ramsjö är rosa. Samt att de luckor vi återanvänt från säljarna av lgh var grovt misshandlade
DSC_0709.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Blev riktigt fint med S1000-N, här brevid kökssockeln i S0500-N
DSC_0710.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Överlag nöjd men några små skavanker som tex att det blivit några "strängar" av färg mellan ytorna som nedan
DSC_0712.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och några andra ställen där jag önskar bättre finish
DSC_0713.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hur går det med köket? :)
 
Inte blivit många knop i september, jag har varit upptagen med jobbet och förberedelser inför den nya familjemedlemmen som borde dimpa ner inom en vecka eller två. Farsan är upptagen med omläggning av taket på deras villa. Sjukt tressande att inget gjorts på en månad
 
AndersMalmgren skrev:
Inte blivit många knop i september, jag har varit upptagen med jobbet och förberedelser inför den nya familjemedlemmen som borde dimpa ner inom en vecka eller två. Farsan är upptagen med omläggning av taket på deras villa. Sjukt tressande att inget gjorts på en månad
Okej, ja det blir ju klart en del att tänka på vid sådant tillfälle. Har ni satt något datum för inflytt? Han verkar ha mycket att göra din far :p
 
Ja stackars gubbe :D
Nej, rent tekniskt är det fan inte mycket kvar nu, men jobbar man inte i lgh så händer det inte mycket. Min sambo vill ta in hantverkare, men nog svårt att lämna över köket till en hantverkare med den precision vi har valt :D
 
AndersMalmgren skrev:
Det är RA värdet som anger hur bra färgåtergivelse de har, > 90 på min

edti: Hidealite har bra grejer har själv deras Multi13 i badrummet. Men när det gäller ledstrip tror jag det är exakt samma som de lite dyrare strippen på ebay
> 90 säger du, den måste du genast länka vidare.
Även om man inte ska ta allt på Ebay på orden, så kan den väl förhoppnignsvis ligga över 80 i praktiken iallafall.

Angående kalibrering, vissa (oftast billigare) slingor varierar i färg hej vilt när man ändrar matnigsspånningen, så helt omöjligt är det inte att göra sådant :p
 
harry73
AndersMalmgren skrev:
J..., men jobbar man inte i lgh så händer det inte mycket. ...
Vi kan hjälpa dig i rätt riktning! Nästa gång du syns på Byggahus skickar vi dig tillbaka till lägenheten :p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.