DSC_2162.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Beijer i Ludvika, inbyteskampanj.
Äldre GSR mot 18v tigersåg. :)
 
  • Gilla
ceson och 3 till
  • Laddar…
Bygghemma.se - 5% rabatt på hela köpet med kod "BHMAG15H". Gäller tom 31/12.
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
Åhh, vilket bra tips, jag inser direkt att det där är något jag måste köpa.
Jag har inte använt aliexpress själv, utan har börjat lite försiktigt med ebay.

Men genom att söka med ca första halvan av vad det heter på aliexpress så hittar jag masor med varianter på ebay, t.ex.
http://www.ebay.com/itm/3Pcs-HSS-St...-12-20-32mm-/291571674695?hash=item43e306ae47

Jag tackar för tipset, jag ska köpa något sådant där nu snabbt.
 
S
Hittade Bosch GST 90 E på hyllan på Bauhaus. Perfekt för jag har letat en vettig sticksåg sen i somras.
1090kr tar Netonnet så 959 kr blev det. Tidigare kostade den 1190kr på Netonnet och 1189kr på Bauhaus.
1085kr på Toolab med ett 25-pack sticksågblad.
 
Raskus skrev:
Slår ett slag för dessa stegborrar med hex fäste.
Har hittills testat dem i plåt och trä, fungerar fint.

[länk]
Känner mig korkad, men hur funkar de borren? Är tanken att man slipper byta borr för att göra ett större hål?
 
Ja typ så ��
 
kuntri skrev:
Känner mig korkad, men hur funkar de borren? Är tanken att man slipper byta borr för att göra ett större hål?
Framförallt slipper du att köpa olika storlekar på borr. Du har typ 15 borr i ett :)
 
Mikael_L
Dessa borr är förträffliga i många situationer.
Dels ger de många borrdimensioner i ett enda borr, och när man borrat till rätt dimension så går man ned med nästa dim och touchar bara lite lätt så är hålet gradat också. :)

Jag kan däremot tycka att det är lite tråkigt att det alltid stegar i jämna mm.
Om man ska borra hål för en M6, M8, M10 etc så skulle det egentligen vara bättre att borren stegade i udda mm, 7mm, 9 mm, 11 mm etc. :)


Förutom alla fördelar så är ju en möjlig nackdel att dessa endast passar i tunna material.
 
Chaly
Mikael_L skrev:
Åhh, vilket bra tips, jag inser direkt att det där är något jag måste köpa.
Jag har inte använt aliexpress själv, utan har börjat lite försiktigt med ebay.

Men genom att söka med ca första halvan av vad det heter på aliexpress så hittar jag masor med varianter på ebay, t.ex.
[länk]

Jag tackar för tipset, jag ska köpa något sådant där nu snabbt.
Har inte heller något konto på aliexpress så tack för tipset om ebay. En sats beställd!
Tack också till originaltipsaren! Kikat efter stegborr ett par gånger men tyckt de svenska butikerna vill ha för mycket för en kinasats (typ 300:) - detta var en rimligare summa!
 
Det är primärt en plåtborr som används när man vill borra runda hål i plåt. Hålen har en tendens att bli trekantiga och fula med vanliga borrar.
En oumbärlig bort vid plåtarbeten!
 
  • Gilla
1337
  • Laddar…
Någon som vet nåt ställe med billiga handriktverktyg för bilplåt?
Även svetstänger vore intressant
 
Såg att beijer har fein fmt 250qs för 1895:-. Är det ett bra pris?Vad är skillnaden på den som har quickstart kontra utan?
/
M
 
Finns en jäkligt bra sida man kan kolla priser på. Heter prisjakt, enligt sidan är priset helt okej.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2742649

Vad quickstart är vet jag inte riktigt, vet att min 350 har typ mjukstart så det kanske är utan den? lol
 
SamiHus skrev:
Finns en jäkligt bra sida man kan kolla priser på. Heter prisjakt, enligt sidan är priset helt okej.
[länk]

Vad quickstart är vet jag inte riktigt, vet att min 350 har typ mjukstart så det kanske är utan den? lol
Om du vill hitta bra priser på verktyg så är nog Idealo.de ett bättre tips än prisjakt. Generellt är det för dyrt i sverige....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.