Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Den ligger ju lite grann på sjöns "baksida" och är som du säger svår att komma till, dessutom saknar tomten kvällsol över sjön, den kommer ju "snett bakifrån" på den tomten. Vilket kan vara tråkigt om man nu vill ha en fin tomt med sjöutsikt.
Sedan vet jag inte om det kan vara störande men på andra sidan sjön går västra stambanan (järnvägen mellan gbg och sthm). Tågljud över sjön kan vara störande om man inte är van vid sådana ljud.
 
Ja problemet med solen är att alla träd i området är så höga så det blir inte sol på tomten alls på eftermiddagen. Sjön är ganska stor så jag tror inte tåget hade stört så mycket. Men det får bli en annan stuga senare i livet :)
 
Ljud förflyttas lätt över vatten..... Men nu är det inget att beskymra sig över, det känns alltid bra när man hittar saker som gör att man kan stryka streck över något som man gärna skulle vilja ha.
 
Ramnemark skrev:
Tyvärr är det så krångligt att komma dit så jag hade nog inte köpt den för halva priset :/
Har en kompis som inte kan hålla sig från att lägga skambud. Nu bor de i ett hus de inte gillar speciellt mycket, med badrums och köksinredning som är sisådär, flera bilar än de behöver. Allt bara för att det blev billigt!
 
Senior skrev:
Har en kompis som inte kan hålla sig från att lägga skambud. Nu bor de i ett hus de inte gillar speciellt mycket, med badrums och köksinredning som är sisådär, flera bilar än de behöver. Allt bara för att det blev billigt!
De får väl sälja vidare? Och om de inte får det sålt med vinst, så var det ju inget skambud? =p
 
Mögelsaneringen, som de visste om, kostade mer än han gissade att den skulle göra... Hela plattan bilades bort och de gjöt en nu under huset.
 
  • Gilla
Riddarn 115
  • Laddar…
Vi får leta fler stugor i framtiden.

Idag har jag gjort klart på utsidan. Sågat panelen i rätt längd och fått upp småbitarna ovanför fönstren :)
Nu är det målning en gång till som kvarstår.
Imorgon ska jag börja på fönstersmygarna.

Jag ringde även gamla firman och har fixat en arbetsintetvju så snart kanske det e slut på Norge och mer tid hemma.
Vi håller tummarna :)

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
p.lundgren och 1 till
  • Laddar…
Idag har det tillverkats fönstersmygar. De färdiglackade fanns bara 20cm bred som störst och jag har så klart 22 cm smyg.
19mm MDF, cirkelsåg och ett fräsbord, sen hade jag fullt upp. Var nog inte helt nyttigt att köra utan andningsskydd.


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Farfalle
  • Laddar…
När du är klar kan du komma hit och göra våra fönstersmygar också ;)
 
Farfalle skrev:
När du är klar kan du komma hit och göra våra fönstersmygar också ;)
Hehe tack men nej tack :). Jobbigt nog med 5 fönster och 3 altandörrar. Och nästa sommar blir det till resten av fönstren med :/. Däremot var det ganska kul att fräsa profiler på MDFen. Det blir mycket finare än 90graders hörn :)
 
Ska du skruva dessa i fönstren?

Jag har frästa spår i mina på utsidan, 30 mm kvar mot fönstret, där jag har ett borrat hål för skruven.
Skruvade först ihop hörnen på smygarna och lyfte in hela kvadraten och skruvade fast den i fönstret. Spåren för skruvarna täcks sedan av fodret.

IMG_0716.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
ja73 skrev:
Ska du skruva dessa i fönstren?

Jag har frästa spår i mina på utsidan, 30 mm kvar mot fönstret, där jag har ett borrat hål för skruven.
Skruvade först ihop hörnen på smygarna och lyfte in hela kvadraten och skruvade fast den i fönstret. Spåren för skruvarna täcks sedan av fodret.

[bild]
Nej jag kommer skjuta fast hela kvadraten i reglarna och inte fönstret. Bredden är som sagt 22cm så det hade blivit långa skruv :)
 
De frästa spåren är ju för att undvika långa skruvar, dock beöhver man långa bits. Mina smygar är ca 120mm.
 
Jag kommer inte fräsa i mina fönster. Det blir en liten mjukfog mellan salningen och fönstret. Sen skjuter jag fast salningen med dyckert och kör fogskum runt den :)
 
Idag har det målats MDF. Det tar mycket plats innan det är ihopskruvade.
Efter det åkte jag till föräldrarna och skruvade ihop deras altan :)


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Riddarn 115
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.