Lite uppdatering
Hade en farbror här från kommunen, och de frågade min byggfirma om de kunde utföra jobbet i gatan och fakturera dem.
Känns så skönt och en klump har släppt.
Dessutom så kan jag ansöka om bidrag för separeringen dvs halva matrialkostnaden samr 100:- /h. max 10tkr.
Dock är jag tvungen att skaffa ett fördröjningsmagasin för dagvatten.
 
Redigerat:
Betyde detta att du slipper en anslutningskostnad till kommunen, att de anser den redan vara betald?
 
Ansluten är jag. Bara att dagvattnet följer med avloppet idag.
 
peternicklas
Köp en trisslott! Men du har delvis redan vunnit!
 
  • Gilla
Music Man
  • Laddar…
Enligt varudeklaration från Anticimex så står det att dräneringen är över 20år och kan ha minskad effekt. Om det som i detta fall visar sig att det inte finns någon dränering över huvudtaget.
Kan inte detta isåfall ses som ett fel i varudeklarationen?
 
Njej troligen inte. Det AC säger är i princip att det saknas uppgifter om att den skulle vara omgjord i modern tid. Vid en normal besiktning kan man inte se något av en dränering.
 
Vad menas med dolda fel egentligen?
När det gäller den så kallade dränering som fanns, så var det inte en siffra rätt.
Platonmatta mer än en decimeter under markyta.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sen låg dräneringsrör 30cm under markyta mot berget, vilka gick till en 1m djup brunn på ena sidan av huset.
Sen fanns det ingen anslutning på den.
 
  • Gilla
Mdde
  • Laddar…
Glöm dolt fel. Ser ut att finnas gott om tecken på att dräneringen inte var helt OK. Då skall man göra en fördjupad undersökning, eller köpa problemet.

Här ser det ju ut som platonmattan bör ha varit en (lite) positiv överraskning, det ser ju ut som det inte finns någon alls.
 
Ser ut som ni grävt in under sulan? Det kan bli riskabelt, risk för sättningar.
 
Nej då. Sulan fortsätter en hel del under typ 20cm in.
Mycket konstiga konstruktioner här. 😁
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.