Status
Tråden går ej att kommentera.
Se till och bygg klart innan barn, tips från någon som vet.
 
AndersMalmgren skrev:
Se till och bygg klart innan barn, tips från någon som vet.
Som plan är det bra, sen kommer verkligheten och biter till! Fast det funkar det också, det blir bara lite andra prioriteringar...
 
danpih skrev:
fruga o stuga, då har man å göra resten av livet :) sen barn på det med!
Javisst. Det är lite tidigt att köpa stuga egentligen. Jag är ju bara 26. Men priset och läget gör att vi tar det nu men kommer inte lägga så mycket energi på den under typ 5 år tills huset är färdigt. Sen ska vi bygga pensionärsdrömmen där ;)
 
AndersMalmgren skrev:
Se till och bygg klart innan barn, tips från någon som vet.
Huset kommer nog vara "klart" innan det kommer barn, iallafall nära inpå klart. Frun vill vänta lite till med barn så jag hinner nog :).

Stugan däremot är perfekt att åka iväg och snickra lite på när man har tid. Det behöver inte bli färdigt och man behöver inte bo i det under tiden. Då kan man vara lika noggrann som dig ;) (y)
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Idag har jag varit och köpt 30L färg till garagepanelen :wow: tur att det är lön snart igen. Har även fått låna en bordsfräs till fönstersmygarna.

Lite jobb har det blivit med. Tätade hålen för bjälkarna till altanen med tec 7. Det var svårt att såga ut exakt i panelen så på vissa ställen var där 1-2cm hål och där kan mössen komma in. Det borde hålla med tec 7 tycker jag.

Imorgon blir det lite småpill och sen bygga vidare på altanen hos föräldrarna. På fredag är det visning på stugan ;)
 
Idag har jag fyllt alla hål vid balkarna och de spikhål som blivit lite för djupa med tec 7. Nu är det de sista små bitarna som ska på plats sen ska allt målas en gång till.

Fick även byggt halva altanen hos föräldrarna (den blir nog klar i november, lagom till solen ;) )

Imorgon är det visning på stugan, vi håller tummarna (y)
 
Nu då, nu då, har ni varit där än? Är det fint? Är ni intresserade? Har ni köpt det? Meeen va långsamt tiden går.. Hur gick det? Va va? *nyfiken*

:wow: :rolleyes: (y)

.. Vänta.. Vänta.. Suck..
 
  • Gilla
Värmdöbo och 2 till
  • Laddar…
Snigla skrev:
Nu då, nu då, har ni varit där än? Är det fint? Är ni intresserade? Har ni köpt det? Meeen va långsamt tiden går.. Hur gick det? Va va? *nyfiken*

:wow: :rolleyes: (y)

.. Vänta.. Vänta.. Suck..
Tyvärr så var det väldigt dålig framkomlighet till stugan. Vägen som mäklaren kallade "farbar" är endast farbar med 4-hjuling. Då är andra alternativet att ta sig dit med båt. Men ska man frakta bort en riven 40m2 stuga och sen bygga 2st nya stugor (55+25m2) så blir det kämpigt med båt. Speciellt med takstolarna. Sen var tyvärr hela området överväxt. Granar och björkar som var mellan 25-30m höga. Så det blev bara sol på förmiddagen och väldigt fuktigt på tomten.

Däremot körde vi inom Bauhaus som hade 20% på alla badrumsinredningar så ikväll ska jag beställa ett kit till vårt badrum i huset. Sparar 6000kr så det var positivt :)
 
Korvgubbe
Vägar går att göra iordning och träd kan fällas.
 
Träd får man inte fälla hur som helst, speciellt inte inom strandskyddsområde och landskapsbildsskyddet. Sen var det inte träden på tomten som var problemet utan de på annans mark. Vägen är inte privat och är ca 150m lång och stiger ca 35-40m i höjd. Att göra i ordning (vilket dem försökt men misslyckats med) skulle kosta multum. Sen hade grannen där vägen går ut byggt en mur framför vägen så det var ca 120-140 cm öppning. En konflikt man inte orkar ta som ny ägare. Det går att köra ner material med 4-hjuling eller båt men det var inget jag har lust med. För halva priset hade jag kunnat köpa det och en rejäl båt med pråm.

För er som vill titta så är länken här:
http://www.hemnet.se/bostad/fritids...enas-lerums-kommun-lilla-gorasvagen-8-6217963
 
  • Gilla
Riddarn 115
  • Laddar…
Men dagen har inte varit bortkastad.
Bauhaus har 20% av på badrum denna helgen och jag hade spanat in ett möbelpaket till renoveringen i vinter.
Nu är det beställt och 6000kr är sparat

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Trist, det låg fint vid sjön :) men vissa saker måste man känna sig för och se.. för att ta beslut om det kommer funka eller inte! Det kommer fler pärlor ska ni se.. Som sagt - ni har några år kvar till pension hehe..bara avvakta och se vad som händer!
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Inget gjort på huset idag men planering av bröllopsresan. I april blir det av. 1 vecka i Miami och 1 vecka kryssning i Karibien. Ska boka i veckan :)
 
  • Gilla
iSnobben och 3 till
  • Laddar…
Synd på stugan. Fantastisk tomt och läge men byggnaden va ju inte värd många kronor.
Lägg ett skambud om det inte blir sålt! :)
 
Tyvärr är det så krångligt att komma dit så jag hade nog inte köpt den för halva priset :/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.