Ena näven städar, den andra "stökar" ner.... :surprised:

Nu är det endast smyglister och det där förbaskade "Microskåpet" (Kass Gbg ordvist), sen är det klart!
Skåpet för micro blir tyvärr under rekommenderat mått (51cm) till bänkskivan, annars hamnar micron över 120cm från golvet.
IMG_20150906_205323.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_20150906_205227.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det skall bli ett sant nöje att sätta tak & golvlister inom kort! Därefter måla fönster & element som pricken över "i'et"

Kommer montera en "popup" 3x shucko eldosa + USB i ytterkant av kommande barbord.
eldosa.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

utby.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Ska du inte ha någon täcksida på kyl/frys? Angående höjden på mikron hade jag inte oroat mig så mycket för det. Det är ju en ganska vanlig lösning att ha mikron i ett väggskåp som då typiskt börjar på runt 1,4 m öfg. Det beror ju dock såklart på hur lång man är.
 
Hej, hej!

Jojo då, täcksidan Ringhult 220 x 62 står å väntar på att få monteras... Mycket pill återstår!
Hänga upp Micro, 4st saknade handtag, ta bort plasten på alla fronter, sätta lister, städa etc. ;)

Köpte idag bordet Utby + 4st Franklin stolar,
där 3st var fraktskadade, vilket syntes först när emballaget togs av.

Rätt bra kämpat av Ikea, 75% fel... Men det är inte längre bort än en sväng efter jobbet i morgon.
IMG_20150907_205152.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mg765
  • Laddar…
Ja det är spännande när möblerna är skadade under emballaget. Jag beställde utemöbler med 6 stolar, där 6 stolar var skadade, efter mycket bråk fick jag 6 nya, där 4 var skadade. Efter det orkade jag inte bråka mer, 12 stolar blev det iaf :/
 
  • Gilla
svanteon
  • Laddar…
Mikael_L
svanteon skrev:
Jag är i Mega Stort format en Älskare Av kryddor, käkar Lätt en tesked av Davy's Insanity!
Ja då vart det konstaterat att du är helt galen. :D

Själv mäktar jag med att doppa en gaffelspets eller en tandpetare i den såsen för att blanda i min portion, typ. ;)
 
  • Gilla
svanteon
  • Laddar…
Davys är ok, men lite klen... Mega Death är bättre tryck, även Da Bomb oxå oavsett scoville på pappret, bra drag.
MD flaskan köpte jag i våras, gött på ostmackan, dock strax dax att köpa en ny... :wow:
IMG_20150908_203155.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_20150908_203223.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mikael_L skrev:
Ja då vart det konstaterat att du är helt galen. :D

Själv mäktar jag med att doppa en gaffelspets eller en tandpetare i den såsen för att blanda i min portion, typ. ;)
 
  • Gilla
hnurre och 2 till
  • Laddar…
Idag är takfönstret installerat, även om smygar etc kvarstår... Fixas i veckan...
IMG_20150908_180737.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ikväll även 4st HELA stolar vid matbordet... (y)
IMG_20150908_180913.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

I morgon installeras en ny altandörr till franska balkongen, där efter kan jag lägga klart allt golv i övervåningen! :)
 
Apropå starka såser, nån som testat denna? Vart köper man?


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hemmakatten
På Farmers Market vid Hollywood I Los Angeles finns en butik som ENBART har starka såser på flaska. Det måste vara 1000-tals olika. Köpte en gång en flaska sås där och eftersom den varken hade ordet Död eller Total coma på etiketten så trodde jag att det var en av de mer sansade och milda såserna. Ack vad jag bedrog mig. Trodde ärligt att jag hade typ 3:e gradens brännmärken på tungan och i halsen. Fick lite Naturell yoghurt som lindrade något.

Summa summarum så verkar detta vara en butik för er som gillar starka grejer. Kommer tyvärr inte ihåg vad butiken heter men är ganska säker på att de inte har web-försäljning
 
  • Gilla
svanteon
  • Laddar…
Jag valde att sätta det enda överskåpet knappt 40cm över bänkskivan.
IMG_20150909_204241.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skåpets överkant hamnade då i liv med listen till fönstret. Jag skall endast ha brödrost/vattenkokare där under.
Filurar på Breville's röda Aurora vattenkokare + deras röda Opula kaffebryggare & brödrost...

Antar att det passar väl samman med fibo-trespo's röda kitchen plattor! :)
402-01.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Resten av väggytan kommer troligen bli med rostfria hyllplan alt. rör att hänga köksattiraljer i.
 
Till middag... Potatissallad med grillad fläskfilé inkl. det näst sista ur Blairs Mega Death flaskan. :D

Visst bjöd jag upp till "dans" med mitt inlägg om starka såser" men dessa får hädanefter avklaras i annan tråd/forum, nu håller vi oss, i den mån det går, till husbyggnation/renoveringar! ;)

Lilla rummet har fått en 7x18 (kapad 7x20) dörr in till "kattgarderoben" inkl. pluggat fd. badrumselement under golvet...
Nu kan jag lägga klart allt laminatgolv i övervåning! :)
IMG_20150912_171917.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Snart blir det dax för 20mm flytspackel... Tänker Inte lägga golvvärme i övervåning.
IMG_20150912_171901.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


När man kliver in i badrummet från hallen på övervåning, då är dörren till sovrummet här:
IMG_20150912_172146.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Från sovrummet:
IMG_20150912_172337.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Å nu dax för en dusch inför "nattajobbet" där jag underhåller på Cykelfesten i Skillingaryd. :wow:
Jag var & roddade upp grejerna vid lunch. Sedan hem och påbörjade renovera av Viking Pelletsbrännaren...
Den får jag filura vidare över i veckan, just nu räcker Panasonic luftvärmepumpen + elpatron till VV.
IMG_20150912_140051.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Glöm inte leva lite mellan varven! :)
 
  • Gilla
svanteon
  • Laddar…
Vad mer "levande" är än att skapa? Taskigt Gbg Skämt!!!!
Nä... Jag har tagit det lugnt ett tag, lite gött sliten efter kanske något lite sömn...
Men va tusan, det är bara att bita ihop, (bryta ihop) komma igen å på't igen!

Visst händer det grejer även om det inte riktigt går i det tempo jag planerat.
Så här såg det ut i måndags:
IMG_20150914_232221.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ikväll har det hänt lite till, även om lilla slätstrykarn blev kvar på golvet...
IMG_20150916_202316.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fläkten var ju en baggis, endast en prioriterings fråga! (kanske skall höja "microskåpet" 10cm ändå?)
IMG_20150916_202130.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det som kommer ta några timmar är att bygga en
rökgaskanal från fläkt till murstock inkl. rör & in-byggnation:
IMG_20150916_202203.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sover gör jag 4feet down under nån gång.. Nä tusan, jag skall ju planteras i Minneslunden! :p

Ja just det.... Beställde igår en ångbastu som lev. i nov:
Ångbastu.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Ramnemark och 2 till
  • Laddar…
Hej, hej!

Med allt stök/inte ha saker i ordning så kan jag tänka mig ta in på hotell ett par dagar!
Bara för att känna, få tillbaks känslan hur det är när saker är i ordning... ;)
Fanken... Jag börjar känna mig lite "gnällig".... Hahaha (jag uppskattar verkligen ordning & reda)

Pelletsbrännaren var helt sönderbränd, men nu är en ny gavel, roster m.m. installerat.
Kvarstår ny bakre isolering som var i så många delar att den inte går att laga...
Men där ordnar jag material och skär till detta själv.
IMG_20150919_122345.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Monterar samtidigt in ett nytt pelletsförråd inkl. matarskruv. (kommer bilder)

Sen kändes vardagsrummet "lite tomt" nu när Alla kökskartonger är borta, vad då göra?
Jo ställa av 3st KPL badrumsmöbler, kommoder/skåp, blandare etc. :rolleyes:
IMG_20150920_175938.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_20150920_180006.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_20150920_180750.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Funderar på att ge fanken i klinkers på golvet, vad är skönare att gå på om inte en hederlig plastmatta!
IMG_20150917_233218.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.