Vi ska ta in snickare och har fått ett preliminärt pris på 23' för montering av själva köket, där ingår inte el/VVS.... Priset är efter ROT. Ska få en mer specificerad offert så klart.

Bra? Dåligt?
 
Hur stort är köket? Hur många skåp?
 
15 skåp, 2 av dem är väggskåp + 2 överskåp... Vinkelkök med köksö
 
Hemmakatten
Låter ju jättemycket. Säg att en snickare tar mellan 4-5' per dag. Din offert måste ju innebära att priset ligger på 35-40' innan rot. Det skulle ju innebära över en vecka för att bara sätta upp skåpen. Är det inget annat som ingår?
 
Ingår gör: rivning, montering av altandörr, montering av kök, laga gips och fälla in spottar.
Kakel, målning, el och VVS ingår inte.
 
Ett 5 dagars arbete för 2 man
 
Ta på löpande räkning.
 
Som jämförelse från en snickare strax utanför Göteborg: montering av kök bestående av elva underskåp, ett högskåp och täcksida till kyl/frys - 78000 före ROT för två man ca fem dagars jobb samt att 23 000 av speccat pris skulle gå till målaren (stommar slutmålas på plats). En viss del av det höga priset pga lång resväg.

Så om offerten är rimlig beror väl bland annat på typ av kök och resväg. I ditt fall ska de ju göra en del annat än bara montera köket dessutom.
 
Ja alltså allt är relativt men köket är väl ganska "lätt"... Men allt måste bli på millimetern för att det ska funka.
Jag tycker priset låter för ok men vill ju inte blir lurad :)
 
Om el och VVS ingick då skulle det vara helt rimlig. Der är inte mer än 4 dagars jobb, bara riva ner och sätta upp skåp. 16t, efter rot, är rimlig. Hur kan de fälla in spottar utan elektriker ?!
Ska du ta in elektrikern separat?
 
Riv ner så mycket du kan själv och sen anlitar du dom per timme sen för resten.
 
luscious skrev:
Ja alltså allt är relativt men köket är väl ganska "lätt"... Men allt måste bli på millimetern för att det ska funka.
Jag tycker priset låter för ok men vill ju inte blir lurad :)
Jag tycker också priset verkar rimligt med tanke på vad som ingår. Går säkert att hitta någon billigare "knickedick" men om det är en seriös hantverkare med gott renommé så hade jag kört. Fälla in spottar behövs väl ingen elektriker för, det räcker att han sätter sista tåten, om ens det. Hade varit enklare om man sett den specade offerten.
 
Vi har inte fått den riktiga offerten än, det här var från höften när han var här :) Vi vet inte mycket mer om snickaren än att en bekant anlitat honom för liknande arbete och var nöjd med både pris och arbete samt att han jobbar snabbt och effektivt. Sen verkar det inte superlätt att få tag på snickare just nu pga strulet med ROT, en kunde komma i januari...
 
När vi köpte vårt kök från vedum anlitade vi deras "egna" snickare, som var egenföretagare men bara byggde vedumkök. Vi har ungefär 20 skåp, inbyggda vitvaror, varav tre överskåp. Han tog 4000 efter rot. Känns som en bra deal. El o VVS ingick så klart inte.
 
Matstj skrev:
Der är inte mer än 4 dagars jobb, bara riva ner och sätta upp skåp. 16t, efter rot, är rimlig.
Har du sett objektet??
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.