image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lite golvvärme blev inkopplat igår
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Samt vattenfelsbrytare
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bild på ett sågat spår till golvvärmen samt en snabb övergång med fräsen

Har även målat sovrummet en gång.. Färgen tog slut halvvägs in på andra varvet...
Med vänlig hälsning, fremax
 
  • Gilla
D09 och 2 till
  • Laddar…
Lite nyfiken på vattenfelsbrytaren, hur mkt kostade den och hur fungerar den?
 
Haft mäklaren här för värdering, skulle få besked på måndag �� förhoppningsvis frigör man utrymme för ett ryck modell större till hösten ;)
 
scim skrev:
Lite nyfiken på vattenfelsbrytaren, hur mkt kostade den och hur fungerar den?
http://www.vvsonnet.se/sv/radiatorer-element-ventiler-WaterFuse/waterfuse-komplett.php

Köpte den dock på en nyöppnad site på erbjudande. Tror jag gav prick 7000:- , fick även denna levererad till dörren (!)dagen efter, av ägaren till företaget+presentkort med fraktens värde tillbaka! Visade sig att företaget låg ca 5km från där jag bodde....

Enlig min försäkrings-tjej så ska jag nu få avdrag på försäkringspremien.. Ska ringa för att dubbelkolla.
Är liteosäker än hur den funkar:surprised: men du får mer info från länken tror jag!

Med vänlig hälsning, fremax
 
fremax skrev:
[länk]

Köpte den dock på en nyöppnad site på erbjudande. Tror jag gav prick 7000:- , fick även denna levererad till dörren (!)dagen efter, av ägaren till företaget+presentkort med fraktens värde tillbaka! Visade sig att företaget låg ca 5km från där jag bodde....

Enlig min försäkrings-tjej så ska jag nu få avdrag på försäkringspremien.. Ska ringa för att dubbelkolla.
Är liteosäker än hur den funkar:surprised: men du får mer info från länken tror jag!

Med vänlig hälsning, fremax
Det hade jag velat ha till golvvärmen i badrummet, men 7k är mer än vad golvvärmen kostar :(
 
Idag har jag målat och fixat till de sista brädorna till fasaden.
Nu är de bara de små bitarna ovanför fönstren kvar.

Nu blir det film: Law Abiding Citizen (y)
Och en liten skvätt Appleton Estate :surprised:

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
Idag har jag målat och fixat till de sista brädorna till fasaden.
Nu är de bara de små bitarna ovanför fönstren kvar.

Nu blir det film: Law Abiding Citizen (y)
Och en liten skvätt Appleton Estate :surprised:
Sjukt bra film!
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
jonmo skrev:
Jag har iofs aldrig fräst i golvspån. Är det som att köra i smör eller?
Japp, mycket smidigt att fräsa i spån! :)
 
  • Gilla
jonmo
  • Laddar…
simpa81 skrev:
Sjukt bra film!
Ja visst är det. Måste vara 4e eller 5e gången jag ser den. För några veckor sedan såg jag V for Vendetta för typ 6e gången, samma där, sjukt bra (y)
 
  • Gilla
xdigger och 2 till
  • Laddar…
D09
Ramnemark skrev:
Ja visst är det. Måste vara 4e eller 5e gången jag ser den. För några veckor sedan såg jag V for Vendetta för typ 6e gången, samma där, sjukt bra (y)
Jävlar ja.. Den skulle jag se
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
fremax skrev:
[länk]

Köpte den dock på en nyöppnad site på erbjudande. Tror jag gav prick 7000:- , fick även denna levererad till dörren (!)dagen efter, av ägaren till företaget+presentkort med fraktens värde tillbaka! Visade sig att företaget låg ca 5km från där jag bodde....

Enlig min försäkrings-tjej så ska jag nu få avdrag på försäkringspremien.. Ska ringa för att dubbelkolla.
Är liteosäker än hur den funkar:surprised: men du får mer info från länken tror jag!

Med vänlig hälsning, fremax
Men huvva! Då tror jag snarare att jag bygger något själv ;)
 
Ramnemark skrev:
Idag har jag målat och fixat till de sista brädorna till fasaden.
Nu är de bara de små bitarna ovanför fönstren kvar.

Nu blir det film: Law Abiding Citizen (y)
Och en liten skvätt Appleton Estate :surprised:

[bild]
Inget foder under fönstrena?
 
vectrex skrev:
Inget foder under fönstrena?
Jag byggde det precis som det var innan :)
 
B
Öppnade gårdagens post idag, var med ett beviljat bygglov på 60m² garage. Wheeee :wow:
 
  • Gilla
kallun och 4 till
  • Laddar…
Var ledig från jobb igår och har bestämt att detta får bli en "hushelg".

- Bytte blandarna till handfat och dusch i källaren.
- Förberett för att riva ut badkaret från badrummet på ovanvåningen.
- Hängt upp (ytterligare) en tillfällig lampa i vardagsrumstaket (det stora byggprojektet är i vardagsrummet)
- Satt upp nät som delar av halva vardagsrummet för att hålla katten borta från byggprojektet.
- Flyttat stora delar av vårt nya kök som ligger i källaren. Måste komma åt där det låg. :(
- Satt upp en dörrstopp till ytterdörren. Sen började det tokregna, så det blev inget fäste på dörren idag.
- Rivit bort plåt och foder till fönster/dörrparti, för att undersöka hur det ser ut under inför fönsterbytet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.