richardtenggren
X. Röd, grå och vit
Skulle passa perfekt i vårt nybyggda kök! Att ha färska kryddor och råvaror är a och o om man vill få till bra mat. Det är ju klimatsmart att odla kryddorna hemma samtidigt som det blir fint.
 
Svar X, jag skulle vilja vinna en då jag varje år ger mig på att försöka krukodla örter och målar upp en bild framför mig hur jag går ut och plockar färska örter till middagen varje kväll, dock ser verkligheten lite annorlunda ut.. Vissna bruna örter i fönstren som fått för vatten och istället för att använda färska örter så får jag gå till frysen och plocka fram köpta örter från frysdisken.. :(
 
X. Röd, grå och vit

Grönt är skönt!
 
X. Röd, grå och vit

Har försökt tidigare med ett eget bygge av en kryddodling men det gick inte så bra. Använde Ikeas vitrinskåp i glas och plåt och installerade en odlingslampa inne i den men det blev alldeles för varmt för kryddorna.
Vore väldigt trevligt att kunna odla kryddor igen och Plantui ser verkligen smidig ut att använda.
 
X. Röd, grå och vit

Jag skulle vilja ge denna till min underbara svärmor som är pensionär. Hon odlar mycket växter, grönsaker och frukter på trädgården och har ett växthus där det hänger klasar med vindruvor. Jag vet att denna inomhusodlingen skulle hon bara fullkomligt älska så det skulle vara kul att överraska henne med den.
 
Svaret är X. Röd, vit & grå

Denna tös har inga gröna fingrar,
Drömmer blott om grönska som sig frodig slingrar.
Till och med krasse vissnar i min barn,
Hoppas vinna denna planteringsmanick med charm...
Så kanske till och med denna amatör,
Kan driva fram örter som inte genast dör! :)
 
Ska så klart vara BARM 😆
 
Svar: X

Perfekt för onda leder, speciellt knän och höfter, att kunna ha en krydd-/örtodling i vettig höjd att kunna skörda ifrån.
 
Svar X
Min sambo skulle bli överlycklig för denna då hon kan fortsätta sin planteringsiver som hon har i sommarstugan och fortsätta i lägenheten på vintern. Plus att den ser riktigt cool ut. :D
 
Svar:X. Röd, grå och vit

Att vinna den här skulle passa bra då jag har mer skruvar att välja på i garaget än kryddor i kryddstället.
Tror att hela familjen skulle uppskatta om min pastasås inte alltid smakar Italiensk salladskrydda.

Hälsningar Kristoffer
 
Rätt svar är X. Jag behöver verkligen lite örter under vintern. Tyvärr är mitt enda söderfönster upptaget med att försöka övervintra chiliplantorna så den skulle få stå på bardisken mellan kök och vardagsrum och lysa upp tillvaron.
 
X. Röd, grå och vit
jag bröt foten och knät. Jag åkte mountainbike ned på för ett fjäll i närheten av Åre och fick in en gren i framhjulet. Det blev tvärstopp och jag flög över cykeln. Leden på ena knät vek sig framåt när jag landade. Sedan fortsatte jag att rulla nerför sluttningen och satte mig på fotleden. Menisken skadades och knäskålen gick i tre delar. När jag kom till sjukhuset spikades fotleden med tre spikar och gipsades. Knät har opererats.

Jag är stelgipsad med en ställning för att fixera knä- och fotled och blodet cirkulerade dåligt. Därför drog läkningen ut på tiden. Min situation är besvärlig och jag kom att behöva tillfällig hjälp från Hemtjänsten.
Därför skulle jag vilja vinna PLANTUI så att jag har något att pyssla med under sjukgymnastik tiden.

Kramar från Klocksnöret
 
1. Röd, vit och svart
Det vore perfekt att kunna erbjuda färska örter för hela familjen, inklusive de små galna bengalkatterna.
De skulle göra sig perfekt på bild :)
 
Hej!
Rätt svar är: X. Röd, grå och vit
Skulle vara otroligt trevligt att vinna denna till min kära hälft här hemma som visat sig vara riktig klippa under tråkigare tider. Han har med bravur stökat och fixat och intresset för matlagning ökar för varje gång och just glädjen i ögonen med egenproducerat är obeskrivligt så att få möjligheten att ge honom denna smarta inomhusodling vore en fantastisk överraskning. =)
 
Svar: X
Så effektiv, lättanvänd och smart -
hobbyodlarens bästa kompis så klart!
Färsk basilika, krasse med mera
vill jag hela året kunna servera
och hoppas nu ha så jättestor tur
att jag kan börja praktisera hydrokultur.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.