hyggabus skrev:
snyggt, men rätt snart lär du nog sakna duschdraperier både runt badkaret och duschen.
Varför? Planen var att ha glasskiva vid duschen, men det visade sig att det stänker inte "till något" helt enkelt för att avstånden är för stora. Det är oerhört skönt att slippa göra rent glas och draperier är aldrig roliga. Det känns också oerhört mycket rymligare när det är helt icke-instängt. Det är svårt att beskriva lyxkänslan man får när man duschar och det är jättegott om utrymme :)

hyggabus skrev:
åter till tråden, ett extremt vanligt misstag bland oss konsumenter som handlar hantverkartjänster är att vi tror att det räcker med att säga " jag vill ha väggen kaklad".
För hantverkaren betyder detta nästan ingenting, vi måste bli bättre på att kommunicera vad vi vill ha och hur vi vill ha jobbet gjort, - Och absolut inte tro att vi kan säga " jag vill ha väggen kaklad" och sen gå därifrån och tro att det är bäst att hålla sig undan, när jobbet är gjort är det för sent att diskutera hur underlaget ska utföras, och om kakelplattorna ska sättas liggande eller stående.
Jag vet inte hur många bekanta jag har som bråkat med hantverkare då de upptäckt att hantverkaren inte gjort som de i sin fantasi trodde, men inte kommunicerade, att han skulle göra.
Det är trots allt rätt många detaljer på ett järnspett, och som kan utföras på olika sätt.
Så är det absolut. Vi har stämt av med hantverkarna i princip varje morgon angående vad som ska göras den dagen och hur, men så blev kakling och snickerier exakt som vi ville ha det också.
 
och just därför skriver man först en arbetsbeskrivning ihop med företaget så att plattsättaren vet hur plattan skall monteras. Själv har jag alltid satt mig med kunden o gått igenom hur badrummet eller annat skall se ut i slutänden. Underlaget har oftast hantverkaren bättre kännedom om,det finns ett regelverk att följa.
Men min erfarenhet säger mig att de flesta seriösa firmor har bra arbetsbeskrivningar. Ulf
 
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
H
Ser ut ut som TLA har skrivit detta själv. Har de behörighet för våtrum? På BKR.se är de inte med iallafall. Skulle aldrig någonsin anlita TLA
 
Redigerat:
Jimbob:

Du har skrivit en referens, då vill vi att du har en korrekt och komplett profil ifylld. Uppgifterna är bara synliga för oss som modererar här.

Komplettera din profil snarast!

/moderator
 
  • Gilla
HEM2121 och 1 till
  • Laddar…
harry73
HEM2121 skrev:
Ser ut ut som TLA har skrivit detta själv.
Risken finns, eller så frågade de en nöjd kund att skriva lite i tråden. Skulle jag vara nöjd, kan jag tänka mig att ställa upp.
Att börja sin 'karriär' på byggahus med en positiv företagsrecension är kanske inte den mest trovärdiga starten.
 
  • Gilla
HEM2121 och 1 till
  • Laddar…
@HEM2121 och harry73. Nu var jag kanske för snabb med att ta bort min "recension" av detta företag. Vill ni se det igen så kontakta admin eller nått. Tänk om riktigt otrevliga människor får se mitt inlägg!!!!!! Fy det vill jag inte vara med om. Min mening var att delge vår erfarenhet. Vissa saker var positiva andra negativa. Ni såg enbart de positiva och de rimmar illa med er egna erfarenhet och därför så tar ni mig för köpt idiot. Ni som är Forumgudar är rätt jävla pissiga på att ge feedback om ni nu måste göra det. Er erfarenhet är inte min. Ta det bara eller lev med det. Ert val. Tack och hej.
 
harry73
Jimbob72 skrev:
@HEM2121 och harry73. Nu var jag kanske för snabb med att ta bort min "recension" av detta företag. Vill ni se det igen så kontakta admin eller nått. Tänk om riktigt otrevliga människor får se mitt inlägg!!!!!! Fy det vill jag inte vara med om. Min mening var att delge vår erfarenhet. Vissa saker var positiva andra negativa. Ni såg enbart de positiva och de rimmar illa med er egna erfarenhet och därför så tar ni mig för köpt idiot. Ni som är Forumgudar är rätt jävla pissiga på att ge feedback om ni nu måste göra det. Er erfarenhet är inte min. Ta det bara eller lev med det. Ert val. Tack och hej.
Jag har inga erfarenheter av företaget och har inte heller påståd det och jag är väldig glad för ts att han är nöjd och jag är också glad för dig att du är nöjd med jobbet de gjorde åt dig, men som påpekats tidigare är en recension av en medlem med bara ett inlägg mindre pålitlig än en av en medlem med flera inlägg i olika trädar. Det är inte samma sak som att säga att du ljuger.
 
H
Jimbob72 skrev:
@HEM2121 och harry73. Nu var jag kanske för snabb med att ta bort min "recension" av detta företag. Vill ni se det igen så kontakta admin eller nått. Tänk om riktigt otrevliga människor får se mitt inlägg!!!!!! Fy det vill jag inte vara med om. Min mening var att delge vår erfarenhet. Vissa saker var positiva andra negativa. Ni såg enbart de positiva och de rimmar illa med er egna erfarenhet och därför så tar ni mig för köpt idiot. Ni som är Forumgudar är rätt jävla pissiga på att ge feedback om ni nu måste göra det. Er erfarenhet är inte min. Ta det bara eller lev med det. Ert val. Tack och hej.
På detta forum som många har varit medlemmar i åratal och läst många olika inlägg, har fått en hel del erfarenhet av olika problem. De flesta på detta forum reagerar på den typ av inlägg som du har lagt in. Vilket är bra ur många olika synpunkter, bla är forumet ingen reklampelare, företag som rekommenderas av medlemmar som har var medlemmar länge får en helt annan trovärdighet. När en ny medlem som gör reklam för ett företag som har fått dåligt omdöme av flera andra medlemmar som har varit medlemmar länge blir bla därför inte trovärdig.
 
Absolut. Jag har all förståelse för att trovärdigheten ifrågasätt som "noob". Men nu blir jag en smula olycklig när ni säger reklam. Det är inte menat som reklam. Svaret var en replik på trådens rubrik. Vissa meningar borde inte ha funnit för att undvika en reklamtolkning helt klart.
 
harry73
Kom och delta i andra trådar och blir aktiv medlem, då blir trovärdigheten direkt högre :)
 
  • Gilla
HEM2121
  • Laddar…
harry73
Vad sägs om denna. Också ett första inlägg :D
Christoffer E skrev:
Hej

Vi har beställt fönster o dörrar ifrån Rotfönster. Super nöjda och de har bra service. Vi skulle ha special fönster och de fann de modeller vi önskade ( 43 st enheter ).De har ett brett sortiment och de har kunskap om alla sorter av fönster o dörrar. Snabba o säkra leveranser och detta blev en trygg o säker affär för oss.

Kan starkt rekommendera ROT fönster.
 
HEM2121 skrev:
På detta forum som många har varit medlemmar i åratal och läst många olika inlägg, har fått en hel del erfarenhet av olika problem. De flesta på detta forum reagerar på den typ av inlägg som du har lagt in. Vilket är bra ur många olika synpunkter, bla är forumet ingen reklampelare, företag som rekommenderas av medlemmar som har var medlemmar länge får en helt annan trovärdighet. När en ny medlem som gör reklam för ett företag som har fått dåligt omdöme av flera andra medlemmar som har varit medlemmar länge blir bla därför inte trovärdig.
Nu kan man ju inte veta vad andra medlemmar jobbar med bara för att de skrivit 10 000 inlägg. De kan ju lika gärna rekommendera sitt eget företag. Men så fungerar människan tyvärr, gamla medlemmar upplevs vara mer trovärdiga bara för att de är "kända" sen förr.
Likadant är det överallt i samhället, därför har såna som Donald Trumph också chans att bli president. För inte lär hans framgångar komma ifrån tidigare meriter och intelligenta uttalanden.
 
harry73
HEM2121: nu är det nån dj*vel som jämför oss med Donald Trump :(
 
  • Gilla
hantverkare1 och 2 till
  • Laddar…
harry73 skrev:
HEM2121: nu är det nån dj*vel som jämför oss med Donald Trump :(
Det får ni väl ta som en komplimang :D
 
  • Gilla
HEM2121 och 1 till
  • Laddar…
C
Finndjävel skrev:
Men så fungerar människan tyvärr, gamla medlemmar upplevs vara mer trovärdiga bara för att de är "kända" sen förr.
Tyvärr och tyvärr - det är väl bra att vi i allmänhet upplever kända personer som mer trovärdiga än någon helt okänd som poppar upp som gubben ur lådan med ett påstående som inte är underbyggt på något sätt? Vad är det annars som borde ligga till grund för vår uppfattning om trovärdighet menar du? Eller menar du att alla förtjänar att betraktas som helt trovärdiga tills motsatsen bevisats?
 
  • Gilla
HEM2121
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.