De har gett ett väldigt bra intryck, men vore ju kul att höra om någon här har några erfarenheter!
 
H
Har anlitat dessa, anlita inte dessa. Dålig utfört arbete och de verkade trevliga och kunniga i början men det spårade snabbt ur. Det var mycket som blev fel. Räkna kunde de inte heller +-3 mm fick de till 6 mm.
Försökte också att debitera tid som de inte hade arbetat. Ta någon annan. Gå med i Villaägarna de har en försäkring som ingår och du kan också göra en tilläggsförsäkring på arbete, tror att den extra försäkringen täcker arbete under 100.000.
Vill du ha mer information ang. TLA så skicka ett PM till mig.
 
Redigerat:
Målade när det regnade färgen rann av, målade inga ändträn, monterade dörr skevt, lovade klart i november men inte i april var det klart men massa bråk och angrep min sambo muntligen och så att hon inte hade med huset att göra för hon inte var ägare, dörren är fortfarande skev orkar inte bråka längre men ett råd tänk efter innan ni använder dom.
Bilder finns i massor om ni är intresserade
 
Nu har jag själv arbetat inom och med andra hantverkare, problemet som ständigt dyker upp är att i slutändan är det företagets namn som får bära all skit, vilket är för det mesta helt i sin ordning.
Nu känner jag inte till denna firma men det räcker att det utförs några få felaktiga arbeten för att reta upp kunder.
Att denna firma är totalt värdelösa har jag svårt att tro, om man skriver ett korrekt avtal, med vissa tillägg, och inte betalar innan det är besiktat och godkänt så vill jag hävda att jag kan nästan låta vilken firma som helst utföra arbeten åt mig!
Riktiga avtal med byggstart och när det skall vara slutfört, det är nyckeln för kunderna!
Inga ta i hand, kom ihåg att det är era pengar som betalar för "oss" hantverkare så för att få bort felaktiga aktörer så måste ni kunder lära er att skriva riktiga avtal.
Så mitt råd är att inte "dissa" alla i ett företag, men var försiktiga och dokumentera vad som sker vid olika moment!
Det finns väldigt ofta duktiga medarbetare på många mindre företag.
Självklart får det inte vara så som Kaj skrev men förhoppningsvis var det ett särfall!
Lycka till med letandet efter hantverkare, det finns fortfarande bra sådana på marknaden...
 
Litet instick bara!
Jag har ingen kännedom alls om detta företag utan jag bara skrev rent generellt hur det kan vara.
Men glöm inte korrekta avtal! Viktigt!
 
H
Kaj Rasmussen skrev:
Målade när det regnade färgen rann av, målade inga ändträn, monterade dörr skevt, lovade klart i november men inte i april var det klart men massa bråk och angrep min sambo muntligen och så att hon inte hade med huset att göra för hon inte var ägare, dörren är fortfarande skev orkar inte bråka längre men ett råd tänk efter innan ni använder dom.
Bilder finns i massor om ni är intresserade
TLA är en liten firma. Känner igen dessa angrepp så fort det inte passade dom, skrev tydligt i avtalet vad som gällde så jag klarade mig hyfsat, med det var inte ett bra utfört arbete, långt ifrån. De försökte bla. debitera för extra timmar, de kunde heller inte räkna +-3= 6 sa ägaren till firman att summan blev. Så lägg gärna upp bilder för alla oseriösa firmor skall visas. Ni som har lyckan att få tag i seriösa hantverkare lägg gärna upp bilder på dessa arbeten också och gärna med hantverkarens namn.
Numera importerar vi hantverkare från mindre orter, det spelar ingen roll om de får åka 15 mil, betalar hellre för den restiden och får ett bara arbete utfört. Det är värt varenda krona!
 
Pagno skrev:
Nu har jag själv arbetat inom och med andra hantverkare, problemet som ständigt dyker upp är att i slutändan är det företagets namn som får bära all skit, vilket är för det mesta helt i sin ordning.
Nu känner jag inte till denna firma men det räcker att det utförs några få felaktiga arbeten för att reta upp kunder.
Att denna firma är totalt värdelösa har jag svårt att tro, om man skriver ett korrekt avtal, med vissa tillägg, och inte betalar innan det är besiktat och godkänt så vill jag hävda att jag kan nästan låta vilken firma som helst utföra arbeten åt mig!
Riktiga avtal med byggstart och när det skall vara slutfört, det är nyckeln för kunderna!
Inga ta i hand, kom ihåg att det är era pengar som betalar för "oss" hantverkare så för att få bort felaktiga aktörer så måste ni kunder lära er att skriva riktiga avtal.
Så mitt råd är att inte "dissa" alla i ett företag, men var försiktiga och dokumentera vad som sker vid olika moment!
Det finns väldigt ofta duktiga medarbetare på många mindre företag.
Självklart får det inte vara så som Kaj skrev men förhoppningsvis var det ett särfall!
Lycka till med letandet efter hantverkare, det finns fortfarande bra sådana på marknaden...
Alla har inte orken att bråka och vänta på att nya sovrummet skall bli klart ett halvår efter utlovad tid.
Sen kan det även gå så illa att företaget konkar och då har avtalet mindre betydelse.
Referenser är det viktigaste enligt mig.
 
Hej, vill bara säga att på det stora hela gick vårt projekt bra och vi är nöjda med TLA. Martin på TLA var väldigt noga med att avtal etc gick rätt till. Även om vi inte var 100% nöjda med alla hantverkare inblandade (det blev rätt många med rivare, snickare, VVSare, elektriker, målare, plattsättare etc) så blev resultatet (i våra rätt kräsna ögon) jättebra.

Betalning etc skedde efter besiktning av slutfört arbete, och det var TLA själva som stod för att avtalet såg ut så, inget vi behövde påpeka. De gånger vi hade en konflikt om något så hanterade Martin eller andra chefer det bra och utan att attackera oss.

Kommer återkomma med bilder så snart vi städat och fotograferat :)
 
Trevligt att höra att det blev bra!
 
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
H
De fick väl skärpa tills sig denna gången. Men jag skulle aldrig anlita dem.
 
Så, här kommer iaf bilder på badrummet. Får se hur länge det dröjer tills jag tagit städade bilder på resten av våningen :)

Först en före-bild:

IMG_20150309_073212.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och sen resultatet:

Det var kvällssol så det blev rätt "gult" i fotona.

Lite info:
Det sitter dimbara LED-slingor under kommoden, ovanför dusch/toalett och dolt i "schampoflaskenischen" i väggen.
Spots ovanför dusch/toalett.
Kommod byggd i massiv mahogny av finsnickare.
Blandare, dusch etc från Tapwell.
Golvsil från Purus.
Ny balkongdörr från Tanums Fönster med spröjs mellan glas.
Inbyggnadsbadkar från Gustavsberg.
Kakel och klinker från Höganäs.
Spegel från Kungstens Glas.
Handfat från Swedbergs.
Spegeldörr i furu från Byggfabriken utifrån egen skiss.

DSC01889.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


DSC01890.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


DSC01891.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


DSC01892.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


DSC01893.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


DSC01894.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


DSC01895.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


DSC01896.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


DSC01897.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och sist dörren stängd, vi valde att ha med dimmat glas för att få in ljusflöde i allrummet även på morgonen om någon stängt om sig :)

DSC01899.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Ramnemark och 2 till
  • Laddar…
Väldigt fint! Vad är det för kommod?
 
badtastex skrev:
Väldigt fint! Vad är det för kommod?
Tack!

Jag förstår att det lätt blir att man bara tittar på bilderna och inte läser texten :) Den är specialbyggd i solid mahogny av en finsnickare. Kostade ändå mindre än de flesta MDF-kommoder...
 
Aham jo det gick lite fort där. En treåring i ena örat och en ettåring i andra är väl i och för sig ingen ursäkt men ändå.. ;)
 
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
snyggt, men rätt snart lär du nog sakna duschdraperier både runt badkaret och duschen.

åter till tråden, ett extremt vanligt misstag bland oss konsumenter som handlar hantverkartjänster är att vi tror att det räcker med att säga " jag vill ha väggen kaklad".
För hantverkaren betyder detta nästan ingenting, vi måste bli bättre på att kommunicera vad vi vill ha och hur vi vill ha jobbet gjort, - Och absolut inte tro att vi kan säga " jag vill ha väggen kaklad" och sen gå därifrån och tro att det är bäst att hålla sig undan, när jobbet är gjort är det för sent att diskutera hur underlaget ska utföras, och om kakelplattorna ska sättas liggande eller stående.
Jag vet inte hur många bekanta jag har som bråkat med hantverkare då de upptäckt att hantverkaren inte gjort som de i sin fantasi trodde, men inte kommunicerade, att han skulle göra.
Det är trots allt rätt många detaljer på ett järnspett, och som kan utföras på olika sätt.
 
  • Gilla
jonko
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.