M
Hemmakatten skrev:
Maken kom hem med en arbetsbock från Jula 'a 200:- typ. Vek sig redan när han stod på den (77kg tung)första gången. Blev förbannad, sa till maken att packa ihop den och nu har jag beställt en Wibe arbetsbock 3500 för mycket mer pengar (1596 från Toolab) men den lär hålla livet ut. Har googlat efter bästa pris och hoppas nu att ingen hittar den för 500.- lägre pris. Dåliga verktyg och arbetsredskap gör mig så förbannad, handlar både om funktion och säkerhet.
Instämmer. Jag blir tokig på saker som inte funkar som de bör. Har dessutom också nyss köpt en wibe 3500, älskar den, stor plattform, stabil som bara faan. Samma pris som du fast på lokala bygghandeln.
 
Hemmakatten
Skönt! Tack ska du ha! Då känns det som om jag tog rätt beslut för rätt pengar. :) Gillade den stora plattformen, det var därför det blev 3500 istället för 55AB som har 250mm plattform. Maken passerat 60 men fit som fan (om man nu kan uttrycka sig så grovt här på byggahus) så det är ju bra att arbetsbocken fungerar/fyller sin funktion om tjugo-tretti-fyrtio år också (maken släkt blir riktigt riktigt gamla utan den minsta lilla demensjukdom)

Får visa ditt ilnlägg för maken så han känner sig nöljd med de ytterligare pengarna jag spenderat. FInns det andra som känner sig nöjda och glada över samma produkt, Wibe 3500. så skriv gärna en rad. Behöver all positiv feedback jag kan få. :):cool:
 
Redigerat:
Snailman
Hemmakatten skrev:
Skönt! Tack ska du ha! Då känns det som om jag tog rätt beslut för rätt pengar. :) Gillade den stora plattformen, det var därför det blev 3500 istället för 55AB som har 250mm plattform. Maken passerat 60 men fit som fan (om man nu kan uttrycka sig så grovt här på byggahus) så det är ju bra att arbetsbocken fungerar/fyller sin funktion om tjugo-tretti-fyrtio år också (maken släkt blir riktigt riktigt gamla utan den minsta lilla demensjukdom)

Får visa ditt ilnlägg för maken så han känner sig nöljd med de ytterligare pengarna jag spenderat. FInns det andra som känner sig nöjda och glada över samma produkt, Wibe 3500. så skriv gärna en rad. Behöver all positiv feedback jag kan få. :):cool:
tror jag har denna variant https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...rd-och-bockar/arbetsbockar/arbetsbock-342034/ ska tåla 160kg vilken variant var det ni hade köpt?

köpte en proffstege när jag tröttnat på att den billiga tog ett skutt då och då på golvet när plastbanden som höll ihop stegdelarna töjdes, proffsstegen hade metallstag istället:)
 
Redigerat:
Köpte för flera år sedan en Wibe vikingstep midi för ett par hundra riksdaler (80% konkursrabatt) och är hur nöjd som helst. Har inte sett bättre sen dess. Blir platt, lätt flytta runt och ha i bilen, tar ingen plats vid förvaring. Må kosta en slant vid fullpris men jag skulle inte tveka att betala vad det kostar idag heller.
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Hemmakatten
Snailman skrev:
tror jag har denna variant [länk] ska tåla 160kg vilken variant var det ni hade köpt?

köpte en proffstege när jag tröttnat på att den billiga tog ett skutt då och då på golvet när plastbanden som höll ihop stegdelarna töjdes, proffsstegen hade metallstag istället:)
Den från Jula kallades arbetspall inte arbetsbock som Wibe o andra kallar sina. Jula's kotade 199:- och det var väl inte så att den vek sig på mitten (överdrev lite grann) men den var vickig och ena benet drog sig längre ut än de andra och den stod inte plant och gav ett allmänt smäckigt intryck. Eftersom vi pratat om att införskaffa en arbetsbock/pall blev jag ganska sne' när jag såg maken längst upp på en upppallrad hög med plank och eupallar stå o vingla på denna lilla bock/pall. Har inget emot att handla på Jula, men det ska vara rätt saker man handlar där.
 
Redigerat:
Hemmakatten skrev:
Den från Jula kallades arbetspall inte arbetsbock som Wibe o andra kallar sina. Jula's kotade 199:- och det var väl inte så att den vek sig på mitten (överdrev lite grann) men den var vickig och ena benet drog sig längre ut än de andra och den stod inte plant och gav ett allmänt smäckigt intryck. Eftersom vi pratat om att införskaffa en arbetsbock/pall blev jag ganska sne' när jag såg maken längst upp på en upppallrad hög med plank och eupallar stå o vingla på denna lilla bock/pall. Har inget emot att handla på Jula, men det ska vara rätt saker man handlar där.
Jag köpte ett justerbart miniarbetsbord från Jula för två år sedan. Den var skev i sin tunna plåt efter en månad och fick hitta hem. Väldigt sällsynt att jag köpte något från jula nu för tiden (mer än godis ibland). Förut var de mer kvalitet, men verkar alltmer satsa på kinesiskt billigt.
 
Hemmakatten skrev:
Får visa ditt ilnlägg för maken så han känner sig nöljd med de ytterligare pengarna jag spenderat. FInns det andra som känner sig nöjda och glada över samma produkt, Wibe 3500. så skriv gärna en rad. Behöver all positiv feedback jag kan få. :):cool:

Visst det svider lite när man handlar Wibe men man blir gladare på långsikt man behöver inte handla några fler A-stegar,stegar,bockar när man en gång har skaffat :D dom som är rika kan köpa billigt ofta men dom som är fattiga måst köpa det som är dyrt så det håller
 
  • Gilla
Hemmakatten och 1 till
  • Laddar…
Är det någon som har erfarenhet från att köpa av säljaren swedenusatrade på tradera? Dem verkar ha funnits med länge och har över 2000 positiva omdömmen. Jag äger redan en M18 borrskruvdragare från Milwaukee så jag är intresserad av nakna maskiner (utan batterier och laddare) att utöka maskinparken med. Det står att produkterna är helt nya originalprodukter. Det är fri frakt och priserna ligger under de som man kan hitta på prisjakt. Vad har ni för lärdommar av att köpa nakna maskiner på tradera? Är det kinakopior eller annat bluff o bog?

http://www.tradera.com/item/301793/240000412/ny-milwaukee-2680-20-m18-18v-hd18-ag-vinkelslip-tull-moms
 
Redigerat:
mahus skrev:
Är det någon som har erfarenhet från att köpa av säljaren swedenusatrade på tradera? Dem verkar ha funnits med länge och har över 2000 positiva omdömmen. Jag äger redan en M18 borrskruvdragare från Milwaukee så jag är intresserad av nakna maskiner (utan batterier och laddare) att utöka maskinparken med. Det står att produkterna är helt nya originalprodukter. Det är fri frakt och priserna ligger under de som man kan hitta på prisjakt. Vad har ni för lärdommar av att köpa nakna maskiner på tradera? Är det kinakopior eller annat bluff o bog?

[länk]
Har bara köpt Milwaukee Tigersågsblad av denna säljaren, fungerade utan problem.
Har rent generellt köpt en del nakna maskiner, mest blå Bosch från andra säljare. Har varit korrekt vara alla gånger utom en, då skickade en US-säljare en "R"-märkt maskin. Den har iofs fungerat och såg ny ut, men stod inget om det i beskrivningen.
 
kysan skrev:
Har bara köpt Milwaukee Tigersågsblad av denna säljaren, fungerade utan problem.
Har rent generellt köpt en del nakna maskiner, mest blå Bosch från andra säljare. Har varit korrekt vara alla gånger utom en, då skickade en US-säljare en "R"-märkt maskin. Den har iofs fungerat och såg ny ut, men stod inget om det i beskrivningen.
Vad är en "R-märkt" maskin? Refurbished?
 
  • Gilla
Stefan Bengtsson
  • Laddar…
Jag har haft några Einhell, sämsta skit man kan tänka sig.
 
B
52:- kan den vara värd, jag chansar.
 
breakman skrev:
52:- kan den vara värd, jag chansar.
Stilla undran...Var det lönt att fråga om kvalitén när svaret du fick var "sämsta skit man kan tänka sig" och du beslutade dig för att köpa ändå? :p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.