D
Hans Walter skrev:
Urkundsförfalskning - ja polisen utreder och deras preliminär besked var just detta - inte mitt påstående- domstol dömer helt riktigt. Men det är ett dokument som anges i vårt namn som vi inte känner till innehållet av och ej heller får ta del av.
Jag tror inte ens polisen ger något preliminärt besked och jag tror inte polisen har lagt ner speciellt mycket tid på att utreda din anmälan överhuvudtaget. Skulle tro att det gick till på så sätt att du kontaktade polisen och ville göra en anmälan och då skulle polisen lägga in anmälan under någon typ av brott och sa då typ "Ja, då lägger vi in det som en anmälan om urkundsförfalskning". Det betyder ju inte att de har gjort någon bedömning alls av om det verkligen är frågan om urkundsförfalskning, utan bara att ditt påstående borde sortera under denna kategorin.

Du får gärna visa ett utlåtande från polisen om det inte stämmer...
 
Det kom med bilder på målning av tak i garage efter nydragning av avlopp - målning på nyisolerade rör lite för mkt för att tro att det varit en målare på plats.
Genomgående håll i vägg mot hall, efter att man skrapat försiktigt bort löst sittande puts efter att ovarsamt/okunnigt slagit ner kakel, flera andra väggar (foto Bauhaus) också med hål men då finns acceptans för detta med anledning av att det där skulle spåras för el och dras vvs ledningar, totalt i denna vägg ca 15 genomgående hål.
 
D
Hans Walter skrev:
Här en bild på en installation som Elsäkerhetsverket slog ned på. Ren tillfällighet att det uppdagades. Elbehörighet?
Vet inte riktigt vad du vill visa på de sista bilderna, men är det inte en stege jag ser på en av bilderna? :rolleyes:

 
  • Gilla
Enolf
  • Laddar…
Hans wallter. Om ditt syfte är att få rätt i denna tvist tror jag inte att du bör göra fler inlägg. Det gagnar inte din process eftersom det ger din motpart information och argument som de kanske annars inte fått. Det är intressant för oss på alla vis men det gagnar nog inte ditt case om du ämnar driva detta rättsligt.
 
Jag har fått råd av flera av er att inte föra dialog här och nu. Jag har fått möjlighet att svara på Bauhaus` advokat inlägg och är nöjd med det. Två oberoende reportage från reportrar som granskat dokument har kommit fram till samma sak, jag är nöjd med det, Plånboken och byggahus.se. Bauhaus svarar inte oss - lämnar inte ut utlovade intyg - det behöver inte mera kommenteras. Tack för alla inlägg både ris och ros.
byggahus.se har meddelat att det kommer flera reportage på samma tema, vi får hoppas på det.
Återkommer när berörda sagt sitt. Har ej mera att tillägga.
Tack och hej!
 
D
Csms skrev:
Hans wallter. Om ditt syfte är att få rätt i denna tvist tror jag inte att du bör göra fler inlägg. Det gagnar inte din process eftersom det ger din motpart information och argument som de kanske annars inte fått. Det är intressant för oss på alla vis men det gagnar nog inte ditt case om du ämnar driva detta rättsligt.
Kan bara hålla med egentligen (synd). Detta påminner så mycket om ett annat Byggahus-hus för några år sedan i Stockholm där byggherren också var lika upprörd, skapade hemsida och skrev i forum. Men ju längre tiden gick och ju fler faktafel som byggherrren beslogs med, så började det helt plötsligt raderas från hemsidan. Det är inte alltid foton och andra "bevis" så entydigt talar till ens fördel som man tror.
 
Fast jag upplever inte ts som särskilt upprörd i sammanhanget. Inga personangrepp på folk i tråden. Svar på frågor efter bästa förmåga(alla har inte husonani som hobby) trots att han pressats och på gränsen till baktalats och idiotförklarats i vissa inlägg trots att både SR och byggas redaktion granskat hans uppgifter. Sen är det säkerligen så att han inte har rätt i alla sina anklagelser och man kommer behöva förlikas. Så är det ju i princip alltid.
Men det råd jag har fått av de som hjälpt mig till ett väldigt bra utfall i (min enda) tvist (två gånger av två möjliga) var "less is more".
 
DIY_freak du börjar gå samma väg som Matstj med inlägg där du tycker att "det behöver inte vara som tillverkarens anvisningar" "intyg behövs inte". Då funderar man på om du har kopplingar till något av företagen? Om inte så får du gärna fortsätta hacka på Hans men gör det med rim och reson....
 
Hemmakatten
Det är alltid den lille mannen som förlorar mot "drakarna". Min uppfattning efter att ha läst allt är att TS (Hans) är förtvivlad och desperat för att ingen hörsammat hans klagomål och därför försöker sprida sitt budskap över internet. Jag tvivlar inte på att situationen är som Hans beskriver. Tyvärr blir berättelserna alltför många och alltför yviga oh alltför detaljerade. Det förlorar man på i en tingsrätt där det är viktigt att vara kortfattad och ta upp de värsta felen, inte alla fel i detalj. Advokater har en tillägnad förmåga (jag vet, har arbetat på advokatbyrå i flera år och även varit nämndeman i 6 år) att hålla sig kortfattade, att inte ta upp de saker där de riskerar att förlora, inte svara annat än i svävande ordalag och enbart svara angående sidor de tror sig vinna. Advokater har inga känslor inblandade och är inte part i målet utan enbart företrädare och har genom sin utbildning en förmåga att förminska och förringa motpartens inlägg. Jag hoppas Hans kan omformulera sig och samla sig för att kunna ge ett trovärdigt och samlat intryck inför tingsrätten.
 
  • Gilla
Csms
  • Laddar…
Hemmakatten skrev:
Det är alltid den lille mannen som förlorar mot "drakarna". Min uppfattning efter att ha läst allt är att TS (Hans) är förtvivlad och desperat för att ingen hörsammat hans klagomål och därför försöker sprida sitt budskap över internet. Jag tvivlar inte på att situationen är som Hans beskriver. Tyvärr blir berättelserna alltför många och alltför yviga oh alltför detaljerade. Det förlorar man på i en tingsrätt där det är viktigt att vara kortfattad och ta upp de värsta felen, inte alla fel i detalj. Advokater har en tillägnad förmåga (jag vet, har arbetat på advokatbyrå i flera år och även varit nämndeman i 6 år) att hålla sig kortfattade, att inte ta upp de saker där de riskerar att förlora, inte svara annat än i svävande ordalag och enbart svara angående sidor de tror sig vinna. Advokater har inga känslor inblandade och är inte part i målet utan enbart företrädare och har genom sin utbildning en förmåga att förminska och förringa motpartens inlägg. Jag hoppas Hans kan omformulera sig och samla sig för att kunna ge ett trovärdigt och samlat intryck inför tingsrätten.
Eller anlita jurist via rättskyddet i hemförsäkringen(om det är möjligt att aktivera det i denna tvisten). Under alla omständigheter, om det går, nyttja det.

Min upplevelse gällande jurister stämmer med din, men "hate the game, not the player" och jag ser inte något fel i att de agerar så(därmed inte tolkat ditt inlägg som att du gör det heller).
 
Redigerat:
Ramnemark skrev:
DIY_freak du börjar gå samma väg som Matstj med inlägg där du tycker att "det behöver inte vara som tillverkarens anvisningar" "intyg behövs inte". Då funderar man på om du har kopplingar till något av företagen? Om inte så får du gärna fortsätta hacka på Hans men gör det med rim och reson....
Vad är det för fel på min väg egentligen?!
Jag läste nånting i Hans inlägg att han frågar efter ett provtryckningsprotokoll som nån sort intyg !!
Är det ett rimligt krav, tycker du. Sen när har en rörmockare börjat utfärda provtryckningsprotokoll?!
Så vitt jag vet det enda intyg man får av din röris är att firman har dragit rör till handfat, dusch, toastol och mm. Intyg om provtryckning har jag aldrig hört talas om.
Existerar ett sånt intyg?
Om svaret är ja, då ska jag oxå polis anmäla min röris och både dra in P1 och aftonbladet och varför inte tv4.
 
  • Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
D
Ramnemark skrev:
DIY_freak du börjar gå samma väg som Matstj med inlägg där du tycker att "det behöver inte vara som tillverkarens anvisningar" "intyg behövs inte". Då funderar man på om du har kopplingar till något av företagen? Om inte så får du gärna fortsätta hacka på Hans men gör det med rim och reson....
Det är så typiskt att alla som tycker som tycker avvikande måste vara i maskopi med någon. Om jag skulle resonera som du, så måste jagnuu tro att du är Hans partner. Jag har för länge sedan blivit kontaktad/kontrollerad av Marlene som personligen har kontrollerat att jag inte har någon bakgrund hos något företag i byggbranschen.

Men jag måste ju bekänna... Var på Bauhaus för ett par dagar sedan. Lämnade tillbaka ett Yale-lås som jag köpte billigare på Hornbach. Sitter jag i Bauhaus knä nu tro? (y)
 
Redigerat av moderator:
Matstj skrev:
Vad är det för fel på min väg egentligen?!
Jag läste nånting i Hans inlägg att han frågar efter ett provtryckningsprotokoll som nån sort intyg !!
Är det ett rimligt krav, tycker du. Sen när har en rörmockare börjat utfärda provtryckningsprotokoll?!
Så vitt jag vet det enda intyg man får av din röris är att firman har dragit rör till handfat, dusch, toastol och mm. Intyg om provtryckning har jag aldrig hört talas om.
Existerar ett sånt intyg?
Om svaret är ja, då ska jag oxå polis anmäla min röris och både dra in P1 och aftonbladet och varför inte tv4.
När en rörmokare jag ämnade anlita skulle ta över efter en annan var det första han efterfrågade provtryckningsprotokoll? Den andra rörmokaren tyckte inte det var något konstigt utan fixade det till mig när han kom och rättade till en annan sak, jag fick till och med själv möjlighet att ta bild på manometern med telefonen när han provtryckte.

Jag kan inte gå i god för det själv(det kan säkert någon med mer kunskap bekräfta eller dementera) men jag antar att det ingår i intyget om man får ett säkervattenintyg(sen är det väl godkänt att provtrycka med luft numera?).
 
Redigerat:
D
Redigerat av moderator:
  • Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
Matstj skrev:
Vad är det för fel på min väg egentligen?!
Jag läste nånting i Hans inlägg att han frågar efter ett provtryckningsprotokoll som nån sort intyg !!
Är det ett rimligt krav, tycker du. Sen när har en rörmockare börjat utfärda provtryckningsprotokoll?!
Så vitt jag vet det enda intyg man får av din röris är att firman har dragit rör till handfat, dusch, toastol och mm. Intyg om provtryckning har jag aldrig hört talas om.
Existerar ett sånt intyg?
Om svaret är ja, då ska jag oxå polis anmäla min röris och både dra in P1 och aftonbladet och varför inte tv4.
Din väg behöver inte vara fel men sättet du utrycker dig på är. Jag vet inte vad som gäller med provtryckningar men du tyckte inte de behövdes intyg på tätskiktet eller på elen innan, och det är konstiga åsikter när vi pratar jobbet bauhaus tagit på sig...
 
  • Gilla
Elkludde
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.